S-a făcut încă un pas pentru construirea pasarelei pietonale la intersecția Crinul. Primăria municipiului Satu Mare anunță că s-a ajuns într-o etapă esențială.
,,Construirea pasarelei pietonale și velo supraterane din intersecția Crinul, în faza de elaborare a proiectului tehnic. Încă o etapă esențială în implementare. Un proiect de mobilitate urbană, finanțat din fonduri europene”, transmite municipalitatea.
Pasarela pietonală și velo în intersecția Crinul va fluidiza traficul din zonă, iar de această investiție nu vor beneficia doar pietonii și bicicliștii, ci și șoferii, care nu vor mai fi nevoiți să aștepte la trecerile de pietoni.
Obiectivul general al proiectului este reducerea emisiilor de carbon prin îmbunătățirea mobilității urbane, a mediului urban și cresterea calității vieții în municipiul Satu Mare. În ceea ce privește obiectivele specifice, acestea sunt construirea pasajului pietonal și velo suprateran în intersecția Crinul și modernizarea traseului velo Podul Golescu.
Pentru modernizarea pistei de biciclete existente și construirea pasajului suprateran se propun mai multe soluții, respectiv pasajul suprateran, prin realizarea unei compoziții de platforme concentrice. Acestea vizează pietonii și cicliștii și sunt conectate cu spațiul public median propus, unde pot avea acces cicliștii ce vor să tranziteze zona. Platforma va fi dotată cu lifturi ce deservesc accesul și tranzitul persoanelor cu dizabilități, din toate punctele orientative ale intersecției.
În prezent, distribuirea ineficientă a fluxului pietonal și amplasarea trecerilor de pietoni, determină blocarea constantă a traficului auto, scăzând gradul de securitate al pietonilor al biciclistilor. Fluxul intens al traficului face ca zona să fie una cu parametri ridicați de poluare. Astfel, prin proiect se vor insera spații verzi cu vegetație adaptată pentru oxigenare.
Se va efectua un sistem de iluminat al pasajului cu tehnologii noi și eficiente energetic, cu sisteme de iluminat alimentate cu panouri solare. De asemenea, este cuprinsă în proiect inclusiv modernizarea, extinderea și eficientizarea energetică a sistemului de iluminat public aferent zonei cu sisteme de iluminat cu panouri led.
Pistele de biciclete se vor moderniza pe o lungime de aproximativ 1200 m de la pasajul suprateran de la intersecția străzilor Careiului și Bulevardul Lalelei și acesta din urmă cu strada Bujorului, pe de o parte și alta a Bulevardului Lalelei (inclusiv pod Golescu).
Termenul de finalizare al proiectului este luna decembrie 2027.
Dacă o să fluifizați traficul și mai mult veți ajunge la o circulație a vehiculelor cu o viteza și mai mare. Apoi ma aștept ca ka halul la care conduce prin oraș xilnic va fi câte o mașină înfiptă în câteva pilon de susținere a pasajului. Ca să nu mai povestim de turma lui Dumnezeu care chiar sunt curios cum va utiliza pasarela. Noi în continuare implementam proiecte și uităm un lucru esențial. Oamenii pentru care se face. Deocamdată în oraș trăiesc oameni și nu mașini. Mașina este doar un accesoriu indispensabil pentru mulți. Pentru cei care vor sa ma contrazici îi rog sa se uite atent la ce se petrece la Burdea. De o vreme cu tot cu fluidizare ne-am întors la starea la care am fost înainte. Cine facilitează accesul vehiculelor culege trafic auto din ce în ce mai mare. Așa traficul nu se reduce niciodată. Și între timp autobusele Transurban circulă cvasigoale iar pistele velo sunt pe bucăți, neutilizabile.
Apoi io ce tot zic?
Fie vor monta niște parapeți înalți, să nu poată sări efectivele din turma domnului, fie va fi un fiasco total!
Vom trăi și vom vedea!
Până atunci, ar fi utile niște dispozitive de obligare la reducerea vitezei, deoarece dacă mergi legal, dub 50 de km/h, majoritatea șoferilor trec cu viteze de ai impresia că stai pe loc! Indiferent de care pod discutăm!
Pe ideea asta nu mai faci nimic hei! Pai daca prostu care e prost o sa dea cu masina intr-un pilon treaba lui! Sau acuma facem drumuri in zig zag ca sa nu mearga idiotul cu viteza? Oamenii la biserica se vor obisnui pe pasarela ca nu o sa aiba pe unde, sau vor face si o zebra pe undeva? Dreaq mai stie, daca nu, atunci pasarela.
Primarul continua sa ne impresioneze cu cât mai multe realizări de anvergura ! Aproape ca n-am ce sa ii cer primarului -eventual sa se dea peste cap de 3 ori ca Greuceanu [😁] și sa redea ștrandul satmarenilor și sa doteze orașul cu pubele noi și selective …și locuri de parcare mai multe mai ales pe strada Traian în zona Borsalino ,BT etc
Niște flori, nu vrei?
În zona centrală sunt suficiente locuri de parcare, doar că nu în gura pizzeriei amintite!
Ștrandul municipal este în litigiu, deoarece un jeg uman vrea să-și scoată pierderile de pe urma distrugerii fostului hotel Dacia! Bașca, un alt jeg uman, actual deputat, îi ține spatele!
biserica de pe colt e in plus, aia trebuia daramata, atat ca daca se asteapta mult o sa-l termine in poate 10-15 ani
Totusi, totusi, in intersectia de la crinu au pe unde se traverseze oamenii dar in intersectia de la burde pauza, vad in fiecare zi oameni care stau pe marginea drumului sau fac slalom printre masini pentru a traversa. Se face o pasarela peste o intersectie pe unde pot traversa oamenii dar la burdea pauza. Se vrea deschide cerntrul comercial din zona UNIO, vor vrea sa vina oameni pe jos/pietonal sa-si cheltuiasca banii dar daaaaaaaaaarrrrrr au inconjurat 7 cartiere ops’pe strazi 70 de itersectii ca sa poata traversa “legal” intersectia de la burdea.
Ai pretenții prea mari. Am impresia că unii deja trăiesc în bula lor și se felicitări între ei. La Burdea situația e de 7-8 ani și s-a afirmat că e ceva temporar. La Crinul se putea face lejer un pasaj cum s-au făcut la Oradea mai multe. Și deasupra puteau să se plimbe în voie pietonii cum vreau ei plus piste de biciclete cât dorești! Câteodată ai impresia că primăria este un fel de apărător al celor cu mașini.
bine ca strada din fata prefecturii a fost inchisa in urmatoarea zi dupa ce EL s-a parcat in 3 masini beat fiind