Ultima actualizare: azi, 14:11
Naţionale

RoCEI Reader: aplicația oficială care citește datele din noile buletine electronice

RoCEI Reader: aplicația oficială care citește datele din noile buletine electronice. Vești bune pentru românii care au noile cărți electronice de identitate și care s-au confruntat cu mai multe probeme după ce adresa nu mai apare pe aceste buletine noi. Ministerul de Interne lansează aplicația mobilă care citește datele de domiciliu din noile buletine. RoCEI Reader se numește aplicația și acolo putem vedea toate datele noastre, inclusiv atunci când avem nevoie de dovada domiciliului. Aplicația este sigură, dau asigurări oficialii ministerului. Cătălin Aurel Giulescu, directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor, a explicat pentru Digi24 cum funcționează această aplicație.

Directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor a precizat că principalul motiv pentru lansarea acestei aplicații este pentru a ușura utilizarea cărții electronice de identitate.

„Ne gândim la versatilitatea, la ușurința de utilizare a cărții electronice de identitate, care, trebuie să recunoaștem, a fost afectată în această perioadă de tranziție până la definitivarea tuturor fluxurilor, în special de reticența furnizorilor de servicii în a-și achiziționa cititoare pentru act de identitate electronic. Cu acele cititoare putem citi orice act de identitate electronic, nu numai cele emise de statul român,” a declarat pentru Digi24 Cătălin Giulescu.

Nu toți furnizorii de servicii și-au achiziționat cititoare, fapt ce îngreunează folosirea cărților de electronice de identitate.

„Da, trebuie să recunoaștem, nu toți furnizorii de servicii și-au achiziționat acele cititoare. Interacțiunea cu cartea electronică este foarte importantă. Ea a fost proiectată astfel încât să asigure și protecția datelor cu caracter personal. Asta înseamnă că anumite seturi de date, precum cea referitoare la informațiile de domiciliu sau de reședință sunt protejate, în sensul în care accesul este permis doar dacă titularul acceptă și introduce codul PIN, ori generalizarea emiterii acelei adeverințe de atestare a domiciliului anula efectiv acest beneficiu al cetățeanului. Și de aceea intervenția Ministerul Afacerilor Interne este extrem de importantă,” a precizat Giulescu.

Un comentariu

  1. 😱 Răspunde

    La asta trebuia să vă gândiți înainte să treceți la implementare. Că e de râsul curcilor că ai un sistem electronic de care nu te puteai folosi pe deplin și aveai nevoie de adeverință de la emitent că unde ți-e domiciliul. Adică numai un alt caz în care digitalizăm dar tot apelăm la hârtii ori adeverințe. Dar decât deloc tot e mai bine așa. Aveți habar la câți posesori ați provocat neplăceri?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.