Ultima actualizare: azi, 19:31
Locale

Transurban explică haosul cu elevii. Firmele private nu doresc să folosească autogara nouă

Transurban explică haosul cu elevii. Firmele private nu doresc să folosească autogara nouă. Deși autogara de pe strada Fabricii nr. 43 este complet funcțională, autorizată și dotată cu toate facilitățile necesare, multe firme private de transport refuză să o folosească. Autogara oferă condiții pe care stațiile publice nu le pot asigura, însă în ciuda acestor avantaje, operatorii preferă să debarce călătorii în stații improvizate sau pe marginea drumului, invocând motive economice. „Se pare că pentru mulți e mai comod să lase pasagerii în condiții vitrege, decât într-un loc organizat”, transmit reprezentanții Transurban.

Redăm, mai jos, mesajul transmis de Transurban:

Autogara situată pe str. Fabricii, nr. 43 este FUNCȚIONALĂ, fiind autorizată și având toate avizele necesare precum și condiții adaptate nevoilor moderne ale utilizatorilor. Putem spune fără să ne lăudăm că în acest moment este cea mai modernă autogară din județul Satu Mare.

Autogara este utilizată de aproape de 2 ani de Transurban SA Satu Mare ca și stație de îmbarcare/debarcare pentru liniile de transport public local, aferente Str. Odoreului, Str. Botizului și a celor adiacente. Călătorii noștri beneficiază de condițiile autogării, fiind locul de unde se îmbarcă liniile 6, 13, și 18. De asemenea în acea locație funcționează un chioșc de bilete și încărcare carduri de călătorie. În locația învecinată funcționează de peste 2 ani Compartimentul de management al traficului din cadrul Serviciului Exploatare, care monitorizează zilnic încadrarea în program a autobuzelor care asigură transportul public local din municipiul Satu Mare.

Utilizarea autogării de către alte persoane fizice sau juridice este la latitudinea acestora, în speță călătorii care tranziteaza acea zonă și mai ales operatorii de transport. În situația în care operatorii de transport NU DORESC să folosească beneficiile autogării, din motive economice (bănuim) ne vedem în situația de a constata că este mai facil să debarci călătorul în stații publice (în condiții vitrege), decât să o faci într-un spațiu organizat, care oferă acoperiș, încălzire/climatizare, toalete, apă potabilă, etc., precum și legătura cu zona centrală.

Transurban SA Satu Mare este pregătită să se adapteze la nevoia călătorilor de mobilitate, care ar urma să fie debarcați în autogară, pentru a-i transporta în zona centrală. Singurul impediment în acest sens este exact refuzul operatorilor de transport de a utiliza autogara, cum spuneam din considerente economice. În acest sens și pentru a veni în sprijinul acestora societatea noastră a aprobat în Consiliul de administrație tarife substanțial diminuate pentru utilizarea autogării.

Facem precizarea că elevii care sunt înscriși la oricare dintre școlile municipiului Satu Mare beneficiază de abonament gratuit, iar eliberarea cardurilor de călătorie se efectuează la oricare dintre chioscurile Transurban.


CITEȘTE ȘI:

10 comentarii

  1. Alma Răspunde

    Ganditi-va cat au de mers copiii navetisti de la autogara aia…pana la licee…Stiu ca pe Corvinilor era aglomerat..dar unde e acuma e departe…Macar bagati autobuse care sa-i aduca in centru..E hororrrr..Ganditi-va ca trebuie sa se ceara de la ultimile ore..sa aiba timp sa ajunga in statie..sa nu piarda autobusul..Nu toti au parinti care sa-i aduca cu masina in oras….Neaparat schimbata locatia..!!!!!!

    • D Răspunde

      Au la dispozitie autobuse care pornesc din autogara si pleaca aproape peste tot in oras. Mai documenteaza-te inainte sa comentezi, e mare foamea de bani la Mocanu si de asta nu foloseste autogara.

      • Urbanism Răspunde

        Rezolvarea e simplă. Hotărâre de consiliu și cine folosește stația pierde licența. Deocamdată firma de transport e pentru client și nu invers. Dar nu are nimeni curaj să facă asta la județ.

      • Urbanism Răspunde

        … adica cine folosește stația improvizată. CJ aproba trasee și tot ce presupune nominal pentru o anumita firma. Daca se petrece asa ceva firma nu respecta decizia CJ. Sunt lucruri asumate acolo de parti in actul incheiat.

        • Djoni E Loca Răspunde

          Ce vorbesti?! Fac oamenii scandal deja. Revoca licente sa veizi atunci injuraturi.

          Transportatori au tot zis, si cand au inchis statia de sub pod si de langa CFR.

          Li sa urcat la cap puterea, UDMR trebuie sa faca curatenie printre liderii vechi. Cand va bubui nu vor vedea primaria cum nu vede PSD presedentia doar de pe margine

          • Doar atât

            Eu cred că celor care li s-a urcat la cap sunt transportatorii. Numai văd cum, în ce hal circulă, cum respectă codul rutier și cum își respectă proprii pasageri (orar, condiții de transport etc.). Așa că lasă.Cei care trebuie să intervină este Consiliul Județean că ei atribuie prin licitație traseele. Că ce a hotărât municipiul prin HCL este numai o parte din problemă. Mai e și treaba că ei au făcut din banii UE prostia asta de stație care stă nefolosită. Chestia e că 5 ani se monitorizează de UE după ce s-a făcut construcția și s-a dat în folosință. Încreacă și ei să dreagă busuiocul. Că stația e aiurea-n tramvai acolo și aia e drept. Dar nici acolo unde era sincer nu era bine. Nici sub pod sau la liceul CFR pe Corvinilor. Din punct de vedere al siguranței nimeni nu are curajul să dea în scris asta pentru că nu se poate, nu e în regulă. Acolo zici că suntem aproape ca în Vietnam sau Bangladesh, așa ce cobora și se urca în vehicule.

  2. Satmarean 1 Răspunde

    Corect

  3. Djoni E Loca Răspunde

    Si cei care merg spre Carei sau Ardud? Autogara aia ii pentru curse interjudetene.

    Te gandesti ca ii pe sensul de intrate si trebuie sa vina pana la sensul girator de la podul Transilvania, sa se opreasca la doua treceri cu hopuri nu o data ci de doua ori. Ii vina transportatorilor ca ii facuta cu curul.

    Nu este cerere ii greseala primariei, PUNCT.

    Poate ne va face LIDL pe langa sensul de la Crinul si o STATIE, nu Autogara, pentru curse intrajudetene la UNIO pentru localitatile dinspre Zalau. Corect era sa ceara primaria o statie pentru obtinerea autorizatie de construtie. Dar se pare ca s-au batut sa obtina TARRR contractul de demolare si constructie.

    In incheiere, “Prost nu e cel care cere, ci cel care da” si cand nimeni nu da cel care cere ii PROSTU’

  4. Djoni E Loca Răspunde

    Tot statie, mai mare de doua autobuse, la Piata Romanalanga Loto ii solutia. Redesenata toata zona.

    Sper ca cei de la Rutiera sa faca ceva, ca Primaria nu va recunoaste ca a gresit si o va tine pe a ei pana la pastele cailor. Sa faci Muzeu la 200 de metri de unde ai tinut autogara clandestina 10 ani? Doamne Ajuta!!!

    • urbanism dezorganizat Răspunde

      Terenuri disponibile nu prea sunt. Primăria (dacă am avea serviciu de Urbanism) nu lăsa să se contruiască Jysk acolo că era tocmai bun locul ca și stație. Iar în locul muzeului ăla aiurea al industrializării forțate era bine o clădire etajată cum se face pe Kogălniceanu pentru mașini, pentru parcări. Și atunci vine omul ba cu autobusul ba cu propria mașină și are unde să se oprească. Sub pod nu e voie stație de nici un fel, legea interzice. Repet, dacă am avea un serviciu de Urbanism țapăn și un PUG valabil atunci așa ceva nu se întâmpla. Dar se întâmplă din păcate. Cred că au trecut 10 ani de când nu avem PUG valabil și fiecare face PUZ-ulețe și PUD-ulețe prin oraș. Și face ce dorește dacă are bani destui. Așa a apărut și Jysk-ul acolo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.