Compania Construcţii Erbaşu SA, una dintre cele mai mari firme româneşti de construcţii, a semnat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) contractul pentru execuţia Drumului Expres Oar – Satu Mare, cunoscut şi sub numele de Someş Expres.
Valoarea contractului este de 720,48 milioane de lei, fără TVA, iar perioada de execuţie este de 24 de luni, potrivit anunţului făcut de Cristian Pistol, directorul general al CNAIR. Proiectul este finanţat prin Programul Transport (PT) 2021–2027, iar lucrările se vor desfăşura în baza unui contract de tip FIDIC Roşu.
Noul drum expres va avea o lungime totală de 10,83 kilometri, cu două benzi pe sens, şi va include:
-
două noduri rutiere,
-
două parcări (câte una pe fiecare sens),
-
un Centru de Întreţinere şi Control (CIC).
„Antreprenorul, Construcţii Erbaşu, are la dispoziţie 720,48 milioane lei (fără TVA) şi 24 de luni pentru finalizarea acestui nou drum de mare viteză, în lungime de 10,83 km. Contractul este finanţat prin Programul Transport 2021–2027”, a transmis Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Drumul Expres Oar – Satu Mare va porni din şoseaua de centură a municipiului Satu Mare şi se va racorda, în zona localităţii de frontieră Oar, la drumul expres M49 de pe teritoriul Ungariei, asigurând astfel o conexiune directă între reţeaua rutieră a României şi cea europeană.
Cu afaceri de peste 2,2 miliarde de lei în 2023, Construcţii Erbaşu, companie deţinută de familia Erbaşu, continuă să se impună în piaţa construcţiilor din România, fiind implicată în proiecte majore de infrastructură rutieră, civilă şi industrială.
Someş Expres va fi primul drum expres din judeţul Satu Mare şi va contribui la dezvoltarea economică a regiunii de nord-vest, oferind o legătură rapidă şi sigură între România şi Ungaria.

Drumul acesta nu se va face niciodată
Satu Mare nu are nevoie de acest drum
Mare figura sunteti amandoi….chiar ca are nevoie,asa a zis cei mai destepti si la centura de ocolire ca nu va fii gata niciodata….
De parca ar fi obligatoriu sa circule pe-acolo. Nicio grija! Deja se fac sensurile giratorii pentru acces la drumul expres la Csenger si restul localitatilor mai mari, deci in cel mai rau caz intram pe drum din Csenger. Chiar azi am trecut pe-acolo si circulatia a fost deviata pe drumul expres inainte de a intra pe M3. Deci se lucreaza pe partea maghiara.