Ultima actualizare: azi, 15:19
Locale

FOTO. Cum va arăta pasarela supraterană din intersecția Crinul. Soluția tehnică propusă

Proiectul pasarelei pietonale și velo supraterane din intersecția Crinul, parte a programului de mobilitate urbană finanțat din fonduri europene, face un nou pas înainte. Potrivit primarului Kereskenyi Gabor, a fost finalizată etapa de elaborare a proiectului tehnic, iar imaginile prezentate ilustrează soluția propusă pentru construcție.

„În perioada următoare, după obținerea autorizațiilor, vom trece la procedura de licitație pentru execuție”, a precizat edilul.

Pasarela are rolul de a îmbunătăți siguranța pietonilor și bicicliștilor și de a fluidiza traficul dintr-una dintre cele mai aglomerate intersecții ale orașului.

Descrierea investiției

Pentru modernizarea pistei de biciclete existente și construirea pasajului suprateran se propune următoarea soluție: Pasajul suprateran – prin realizarea unei compoziții de platforme concentrice, cu o simetrie axată, cu structura metalică.

Platformele vizează tipurile de utilizatori propuși (pietoni/cicliști) și sunt conectate cu spațiul public median propus, unde pot avea acces cicliștii ce doresc a tranzita zona. Platforma va fi dotată cu lifturi ce deservesc accesul și tranzitul persoanelor cu dizabilități, din toate punctele orientative ale intersecției.

Distribuirea ineficientă a fluxului pietonal și amplasarea actuală a trecerilor de pietoni, determină blocarea constantă a traficului auto, scăzând gradul de securitate atât al pietonilor, cât și al bicicliștilor. Se propune inserția spatiilor înverzite într-un procent ridicat de ocupare, cu vegetație adaptată condițiilor climatice specifice zonei în vederea oxigenării mediului înconjurător, ținând cont de parametri ridicați de poluare în zona studiată, cu flux intens de trafic auto. Se va efectua un sistem de iluminat al pasajului cu tehnologii noi, eficiente energetic cu sisteme de iluminat alimentate cu panouri solare și se va asigura scurgerea apelor pluviale. Se va realiza modernizarea, extinderea și eficientizarea energetică a sistemului de iluminat public aferent zonei cu sisteme de iluminat cu panouri led.

Se propune realizarea fluxurilor raportate la toți participanții la trafic în zona studiată astfel: compoziția de platforme este la aceeași cotă de nivel (5,00m) față de cota carosabilului, iar aceasta este formată din cercuri concentrice cu inserție de platforme cu diferite diametre (inel exterior -66 m diametru- platforma centrală -14 m diametru) ce reprezintă noi zone pietonale, înverzite cu o gamă diversificată de arbuști de talie medie și mică, cu alei pietonale pavate cu materiale calde tip Deck, rezistente la umiditate crescută, îngheț, caniculă; piatră finisată, pardoseli exterioare cauciucate, vopsite eloctrostatic, antiderapante. Fluxurile de participanți la trafic sunt delimitate prin tipul de folosintță implementat: pistă cicliști cu dublu sens,  adiacentă aleii pietonale principale (aproximativ 5 fluxuri), destinate utilizatorului pietonal. În urma spațiului public propus se realizează legatura acestuia cu fluxurile principale de tranzit ale sensului giratoriu prin traseele mediane intermediare cu fluxuri de 1.5 m lățime pe aleile circulabile bordate cu inserții de zonă verde/florală. La momentul actual, în zona studiată, traficul este unul mixt, format din trafic pietonal și auto, fără a avea o delimitare foarte clară a circulației cu bicicleta.

Inel central: Infrastructurile sunt realizate prin fundare directă din masive de beton. Fundația care se regăsește în mijlocul sensului giratoriu este sub formă circulară, având diametru de 14.32 m și o înălțime de 2 m care susține 5 stâlpi dreptunghiulari.  Pentru a se face tranziția dintr-o parte spre cealaltă a intersecției se vor realiza un număr de 4 piste de bicicliști și pentru persoane cu dizabilități a căror infrastructuri sunt realizate din fundații directe din b.a.

Pentru a asigura buna desfășurare a traficului pietonal și pentru a conferi siguranță participanților la marginea rampelor se vor monta parapeți pietonali. Calea de rulare va fi realizată din asfalt rugos, conform normativelor în vigoare.

Rampe de acces pasaj pietoni. Pentru a se face tranziția dintr-o parte spre cealaltă a intersecției, se vor realiza un număr de 4 rampe pietonale a căror infrastructuri sunt realizate din fundații directe din b.a.

Suprastructura este realizată din tablă de 50 mm care este sudată la partea inferioară de piloni de susținere. Aceasta are un diametru de 66.06 m, compusă dintr-un cerc exterior cu lățimea de 7 m cu bandă destinata pentru pistele de cicliști, alee pietonală persoane cu dizabilități și pietoni și partea circulară a spațiului verde. Acestea vor fi încadrate la marginea platformei cu parapeți de protecție.

Legătura dintre cercul exterior și cel interior se va face cu ajutorul unor insule realizate din tablă de care sunt legate între cele două cercuri de către un podeț metalic.

De asemenea, pentru a urca pe inelul central al pasarelei există posibilitatea accesării cu ajutorul unor elevatoare în număr de 4, care vor realiza transportul persoanelor cu dizabilități la partea superioară a pasarelei, participanții la traficul pietonal fiind îndemnați a parcurge căile de acces prin rampe și scări. Incinta acestora va fi realizată cu ajutorul unor fundații directe din b.a. care vor susține stâlpii de susținere a elevatoarelor.

Pistele pentru bicicliști de-a lungul Podului Golescu. Pistele de biciclete se vor moderniza pe o lungime de aproximativ 1200 m de la pasajul suprateran de la intersecția străzilor Careiului și Bulevardul Lalelei și Bulevardul Lalelei cu strada Bujorului pe de o parte și alta a Bulevardului Lalelei (inclusiv pod Golescu).

Termenul de finalizare a proiectului este decembrie 2027.

14 comentarii

  1. Militi Răspunde

    La Burdea unde este nevoie reala de o trecere de pietoni…….. pe unde vor traversa oamani ca si pana acum printre masini? vor zbura?

  2. No spa Răspunde

    Eu încă tot mai sper că e o glumă!

  3. IonP Răspunde

    Nu este bine trebuie 8 rampe cine credeti ca va urca scarile cu cumparaturile de la LIDL?

    • Ion Zapada Răspunde

      Dupa ce va fi gata pasarela, nu va mai fi voie sa facem cumparaturi de la LIDL. Va trebui sa ne comandam cumparaturile prin GLOVO.

  4. TARR BETON Răspunde

    🤫🏧🤫

  5. Ioan Răspunde

    Nu asa arata varianta initiala care ne-a fost prezentata. De la ceva stiintifico-fantastic a ajuns la un monstru urban cu zero valoare estetica.

  6. Hortobagy Răspunde

    Wow, e beton! O cruce de beton, adică! Gabor ești cel mai tare, ești viziunea viziunilor, edilul edililor, ctitorul ctitorilor! Te iubim și te prea mărim! Debrecenul o sa fie invidios la culme ca nu te-a păstrat pentru sine după terminarea înaltelor studii academice! Așteptăm cu mare interes delegația de partid care sa continue osanalele! Meriți din plin!

  7. Vasy Răspunde

    Varianta initiala era super. Asta deja e tampenie.

    • Mohács Răspunde

      Nu este adevărat! Prima varianta era o tâmpenie! Cea de acum este tot ce poate fi mai bun și mai eficient! Are și balconașe unde sa șadă cetățenii la o socializare, o sămânță, sa laude realizarea. Pe bulumacii aia paralelipipedici o sa facă circuit de escaladă pentru babele cu căței curajoși și moșii pieptoși care o să-și care sacoșa-n dinți. Oricum nu o sa se apuce in mandatul acesta de ea, acum doar o prezintă așa cum a făcut cu cealaltă in primul mandat și jumătate.

  8. Gogu Răspunde

    1. Aceasta constructie va urati acea intersectie.
    2. Urcatul pe scari sau pe rampi ce pornesc de undeva departe nu e o imbunatatire pentru pietoni.
    3. Acolo exista deja treceri de pietoni si functioneaza.
    4. La intersectia Burdea efectiv nu poti trece, nu ai unde. De ce nu se face acolo ceva cu prioritate?
    5. Careiului e plin de sensuri giratorii si semafoare. Ce rost are aceasta pasarela? Nu e ca si cum mergi cu masina fara oprire pe toata artera Careiului si avem aceasta intersectie care ne incurca.

  9. Ph Răspunde

    Dom’ primar a luat avânt. Alegerea unei asemenea construcții nu este făcută pt pietoni, unii ar spune că la cât beton necesită este gândită cu dedicație. Viziune, oraș veșnic în mișcare, câtă grija pt pietoni și bicicliști, nici în țările nordice nu vezi, aduc aminte pista de biciclete printre stâlpii de curent de pe Rodnei.
    Sper totuși ca oamenii din zonă să fie vocali și să ceară renunțarea la acest proiect.
    Dom’ primar, poți mai mult!

  10. Urbanism Răspunde

    Arată ca naiba. Dar cum noi avem serviciu de urbanism mai mult de formă nici nu mă mir. Treaba tristă e că nu va rezolva mai nimic. După inaugurare dau maxim o lună până se va înfige careva în structura de susținere. Iar pentru arhitectul care a făcut proiectul aș avea ceva sugestii ce să facă cu proiectul aista… Plus legătura/conexiunea dintre cei care coboară sau urcă de pe sau pe pod și traficul pe Careiului cum să zic, va fi palpitant.

  11. Buda&Pesta Răspunde

    Voi sunteți siguri ca descriere de mai sus a proiectului este pentru căcatu asta care ni-l prezentați ca soluția finala? Eu zic sa citiți mai cu atenție! Baliverne aruncate cu furca grandoarea lui Gaboraș de la oraș!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.