Specialiștii din diferite domenii au stabilit cine sunt primii producători sătmăreni care vor putea folosi marca înregistrată Produs Sătmărean. Asociația pentru Dezvoltarea Rurală a organizat marți, 26 mai, prima ședință de evaluare a produselor locale sătmărene, fiind evaluate doisprezece cereri a producătorilor locali. Toți acești producători au obținut dreptul de utilizare a mărcii colective Produs Sătmărean.
Astfel, la ședința comisiei au fost evaluate produsele apicultorilor László Boda, Tivadar și Mészáros, cramelor Năstase, Nachbil și Butka, producătorului de paste făinoase Hutton, laboratorului de cofetărie Fantezia Decor, producătorului de ouă Pro Avis, procesatorului de carne Weinberger, respectiv produsele artizanale a meșteșugarilor Jozsef Levai și Marta Pana.
Comisia de evalure a fost formată din Pop Ștefan, specialist în domeniul sănătate publică, Zsombor Kállai, specialist în siguranța alimentelor și sănătatea animalelor, domeniul agricol a fost reprezentat de István Fodor, mediul de afaceri de Zoltán Pásztor, mediul academic și de cercetare de istoricul și arheologul Péter Szőcs, iar pentru sectorul de marketing și promovare a fost invitat Gergő Butka.
,,Marca Produs Sătmărean poate fi obținută de producătorii care au un statut legal corect – nu lucrează fără acte, au toate avizele și autorizațiile de funcționare valabile. În plus, calitatea excelentă și utilizarea materiilor prime din Satu Mare sunt importante. Doar acele produse pot să dobândească marca Produs Sătmărean care fac față și la nivel internațional cerințelor de calitate și competitivitate și vor contribui la reputația județului nostru oriunde în lume ”, declară deputatul Magyar Lóránd, inițiatorul proiectului.
Procesul de înregistrare al mărcii Produs Sătmărean a fost finalizat în urmă cu câteva săptămăni la Oficiul Național pentru Invenții și Mărci (OSIM).
Pe lângă sprijinul pe care dorește să îl ofere producătorilor locali, Asociația pentru Dezvoltarea Rurală își propune să consolideze patriotismul local și să crească gradul de conștientizare și recunoaștere a produselor locale. Planurile pe termen scurt includ lansarea unei campanii de promovare a cumpărăturilor conștiente, astfel încât sătmărenii să conștientizeze că sigla, care este un semn al apartenenței la marcă, este semnul distinctiv al produselor locale de calitate!
Foarte frumos!
PS: Îmi place cum se respectă distanțarea socială … Dacă tot vă hotărâți să nu respectați legea, măcar nu vă mai trageți în poze când o încălcați! Se va face oare o anchetă în acest caz?!?