Ultima actualizare: azi, 10:57
Locale

FOTO. A început turnarea fundației la podul de la ștrand. Sute de autobetoniere în acțiune

Peste 200 de autobetoniere transportă beton pentru piciorul podului aflat în construcție peste râul Someș, în zona str. Ștrandului. Operațiunea a început miercuri dimineața și va dura până joi seara. Cele peste 200 de autobetoniere vor transporta aproape 2.400 mc de beton.

,,Se toarnă peste 2.400 de mc de beton la primul radier al unuia din cei doi piloni ai podului. Un astfel de radier are aproximativ 4 metri înălțime, folosindu-se și 180 tone de fier beton. Pentru operațiune se folosesc peste 200 de autobetoniere. Se va turna timp de două zile, miercuri și joi”, a declarat primarul Gábor Kereskényi.

Podul este cel mai mare proiect de infrastructura din ultimii 30 de ani din Satu Mare și o construcție unică în nord-vestul României. Acesta va avea 640 de metri, proiectul fiind adjudecat în aprilie 2020 către constructorul austriac Strabag pentru 168 milioane lei. Lucrările au început în iulie 2020, urmând a fi finalizate în doi ani și jumătate.

Structura celui de-al treilea Pod va fi susținută de doi piloni, prin intermediul unor hobane din oțel special, dispuse simetric in sistem semi- harpă. De asemenea, se mai prevede amenajarea a patru benzi de circulație, cu cate două benzi pe sens, două trotuare prevăzute cu parapet pietonal și o pistă pentru bicicliști. Pentru accesul de pe diguri pe trotuarele podului se prevăd patru scări, cate doua scări pe fiecare dig, iar pentru siguranța circulației pietonale se vor amplasa parapete metalici de protecție pe rampe, viaducte si pod precum si pe scările de acces de pe diguri.

Biroul de presă al Primăriei Municipiului Satu Mare

28 comentarii

  1. 😁😁 Răspunde

    Ügyes vagy mérnök ur, üdvözlek csak igy tovabb! Napholz jöhet tanulni! 😜😜😜

  2. 😁😁 Răspunde

    Ügyes vagy mérnök ur, üdvözölek csak igy tovabb! Napholz jöhet tanulni! 😜😜😜

  3. DOREL Răspunde

    e foarte bine sa betonezi la zero grade !

  4. Gyuri Răspunde

    Helău!
    Dorele!
    Suntem in 2020
    Sau?
    Tu ești inca in 1911?

    • 😂😂+Bika+😂😂 Răspunde

      Like! 😂😂😂

    • Geaba Răspunde

      Degeaba, orice lucru nou e mai prost decat cele vechi : material mai putin, mai prost, mai putin metal, mai mult plastic, sa mearga pana trece garantia.
      Poate fi cimentu lui peste in 2020 ca apa e veche de milioane de ani si tot ingheata la zero grade.

  5. Mae Răspunde

    da se zice ca la fiecare cifa e în minus cu un metru cub ! Strabag atenție aveți ceva șef de șantier corupt !!! Se zice ca dacă nu fura un metru cub nu data cu prețu !?!?

  6. Gabor beutorul Răspunde

    Oare cine a aprobat sa se faca acolo podul, si nu spre iesirea din oras? Ce logica are sa nu il fi facut spre capatul orasului ca sa reduci cat mai mult traficul greu prin oras???????????????????????????????

    Oare consumati inainte de a lua decizii din astea??????????????????????

    • H&R Răspunde

      Se fac si acolo poduri. Traficul greu/intens va fi pe centura ocolitoare. Daca de peste 30 de ani era bine asa, acum chiar nu e bine?

      • un cunoscător Răspunde

        Și în pod se fac poduri? La ieșirea din oraș spre Păulești nici vorbă se se facă pod! Nici măcar discuții nu au fost! Să vezi tu când va fi nebunie când coboară mașinile (și mașini-mașini nu trotinete) de pe pod și toate vor intra buluc-grămadă în sensul giratoriu prea îngust din Soarelui!😱 Podul trebuia făcut la limita cu Păuleștiul dar probabil deranja niște viloaie. Așa că după ce vafi gata noul pod repede vom constata că am dat la r@h@t o palmă. Aproape.

        • Nha Răspunde

          Podul ala va fi facut cand se va inchide in inel “centura “. Adica veci ( niciodata ) ! Strada Jubileului pentru acel pod a fost gandita acum multi ani , pe vremea cand se mai si gandea , pacat ca nu s-a facut atunci pod .

    • urbanism Răspunde

      Asta se mulțămește lui Anderco și lui Gunthner. Proiect vechi de cel puțin 20 de ani. Asta ca să știți pe cine să pomeniți la “rugăciune”. Aștept “surprizele nebănuite pe traseu” din cauza tărăgănării proiectului. Dacă însă nu vor fi nu înseamnă că proiectul a fost bine făcut ci doar că am avut noroc chior.

  7. H&R Răspunde

    Pe prima poza, unde-i masca sefu? Dar macar se vede ceva miscare, sau cel putin pare sa apara.

  8. Serena Răspunde

    @ Paul Melynda, cred ca esti pe spate.
    Tu chiar ai crezut ca vor fi la fata locului 200 de autobetoniere ?
    Iar mae plange pentru 1mc de beton.

  9. peda gogu Răspunde

    in titlu ati pus doi de 0 ( zero ) in plus la numaru de betoniere !! poate 2 betonire fac fiecare 100 de drumuri

  10. Beton Răspunde

    Am vrut sa trec podul…. Sute de betoniere la intersectie ! Am crezut ca e ziua betonului. Cred ca erau vreo 400 , coada se intindea pana in Lazuri. In parcare la mec inca 280(pe alea le-am numarat) au fost asezate si una peste alta ca nu era loc in parcare . 4 erau in kauf si 12 in mall. La lidl nu am intrat dar de afara parea beton

  11. Armat Răspunde

    De fapt se vor folosii sute de betoniere ca sa nu consume benzina. Betonierele vor sta doar in coada si vor turna betonul de la una la alta pana ajunge la destinatie. GENIAL!

  12. Altex Răspunde

    Sunt curios dacă au folosit aditivi specifici pentru turnarea pe temperaturi scăzute. Sau vorba românului las că merge și așa mai ales că procesul este unul exoterm.

    • Adrian Răspunde

      Buna, nu e problema decat sub -5 grade. Cimentul face reacție chimica care ridica temperatura structurii, adica la -5 grade afara, structura va avea temperaturi pozitive;
      Sub -5 e bai, dar nu e cazul!

  13. Popica Răspunde

    Castiga bani in timpul liber.
    La inregistrare primesti un bonus.
    Inscrie-te aici https://bit.ly/2VVXUGc

    • ... Răspunde

      Tu și cu gagica aia de Alice care nu puteți de voi. 😱😤🤮😲🤯😖😜🥶🤢☹😧🥴😢😫🤪😥😨😰🤮😪😤😞😒😧☹

  14. alex Răspunde

    Vai vai,nimic nu e bun ptr voi,daca e alb,de ce nu e negru!

  15. 😁😁 Răspunde

    Credeti ca astia de la Strabag nu controleaza betonul, sau voi sinteti de parere ca construieste Govorica cu Tehnic Assist 😜😜😜

  16. Avut Răspunde

    Ba, da nimic nu e bine…

  17. altu fără bmw Răspunde

    Eu numai nu înțeleg un singur lucru. Dacă se găsesc finanțe pentru turnat betoane fără număr, fără număr cum de nu sunt bani pentru despăgubirea oamenilor pe ale căror teren se face de exemplu centura de ocolire? Eu nu am nici un interes financiar dar chiar nu pricep. Serios.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.