Ultima actualizare: ieri, 22:32
Locale

Haos pe calea ferată! Angajații CFR din toată țara sunt în grevă

Trenurile nu cirulă în această dimineață, între orele 7.00 şi 9.00, din cauza unei greve de avertisment la CFR. Sindicaliștii vor să atragă atenţia asupra lipsurilor cu care se confruntă. Printre cererile lor se numără creşterea salariilor şi îmbunătăţirea condiţiilor de lucru din gări şi depouri pentru inginerii şi lucrătorii feroviari.

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a anunțat joi că vineri de dimineață este programată o grevă de avertisment cu încetarea lucrului. Greva, planificată de Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi Federaţia Elcatel, va avea loc între orele 7.00 și 9.00. CFR atrage atenția că această acțiune va avea implicații asupra circulației feroviare și va genera întârzieri semnificative, atât în circulația trenurilor de călători, cât și a trenurilor de marfă. Pentru informații referitoare la modificările din graficul de circulație al trenurilor, pentru data de 15 septembrie 2023, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a operatorului național de transport feroviar de călători – www.cfrcalatori.ro, precum și cele ale Operatorilor Privați de Transport Feroviar de Călători.

”Scopul acestei greve de avertisment este de a atrage atenţia asupra unor probleme urgente din industria feroviară, care includ lipsa contractelor colective de muncă, remuneraţii inadecvate în raport cu responsabilităţile şi calitatea muncii depuse de lucrătorii din domeniu, precum şi subfinanţarea companiilor feroviare din administrarea directă a statului, sub incidenţa Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii”, afirmă sindicaliştii Blocului Național Sindical (BNS).

Potrivit acestora, ”una dintre principalele preocupări este lipsa cronică a investiţiilor în infrastructura feroviară, esenţiale pentru îmbunătăţirea vitezei şi siguranţei circulaţiei, precum şi lipsa investiţiilor în modernizarea materialului rulant, vagoane şi locomotive”. ”Situaţia din calea ferată a atins un nivel critic şi reprezintă un real pericol pentru siguranţa circulaţiei. Toate aceste probleme afectează în mod direct atât lucrătorii feroviari, cât şi utilizatorii serviciilor feroviare”, mai arată sindicaliştii.

Sindicaliştii din CFR au precizat încă de marţi motivele pentru care au decis să organizeze greva de avertisment: Lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar. Lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate. Lipsa de investiţii în material rulant de calitate, modern. Lipsa salariilor corecte la calea ferată, salarii motivante care să permită înlocuirea unor generaţii de ceferişti. Deficitul de angajaţi depăşește 6.000 de oameni, iar orele suplimentare înregistrate sunt de ordinul zecilor de mii. Probleme din ce în ce mai multe şi nerezolvate care au legătură cu Statutul personalului feroviar.

„Trebuie doar să mai amintim despre condiţiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalaţii, fie vara sau iarna, la temperaturi imposibile. Este important să mai precizăm că multe, prea multe din exigenţele siguranţei circulaţiei feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii şi improvizaţiilor inginerilor şi lucrătorilor feroviari”, au mai precizat sindicaliştii.

8 comentarii

  1. Vasy Răspunde

    Conditii grele sunt peste tot, chiar si in parlament e problema mare pentru ca cei de acolo risca sa faca vreo boala prin sezutul prelungit pe scaun. Deci…..

  2. GB Răspunde

    Într-adevăr condițiile sunt foarte proaste datorită motivelor corecte și pertinente invocate de salariați (o știm toți că se vede cu ochiul liber, și de mult!). Pe lângă Armată sa dus de râpă și “a doua armată a țării”, așa la pachet. Oare ce interese au unii? (că inventarul imobil/mobil al CFR-ului e bogat) O să pățească ca și fabricile? O să ne “vrăjească” că și acesta e un morman de fier vechi bun de aruncat la gunoi? (“rețeta” pare aceeași, subfinanțare cruntă/faliment și privatizare moca+căpătuirea unor șmecheri). Calea ferată, în condiții normale, e fundamentală pentru economie și populație (transportul cel mai ieftin/mult/sigur pe uscat) și de aceea pun întrebări și încerc să-mi explic bătaia de joc la care e supusă de decidenți. Greva e o formă de a atrage atenția opiniei publice asupra problemelor, dar ca și în alte sectoare(învățământ, sănătate, ordine publică, etc.) conducătorii le știu bine și nu-i interesează deoarece mulți au ajuns acolo fără merit/competență, conjunctural, iar grija și prosperitatea țării și a cetățenilor e ultima pe lista lor. Iar sistemul e atât de pervers că dacă se întâmplă vreo tragedie meseriașii/angajații sunt trași la răspundere nu șefii… Bleah, urât sistem am ajuns…

  3. Vulpea bi-polara Răspunde

    …s-a circulat mai bine pe cfreu, asa..ca erau in greva.

    • sukoro Răspunde

      Ei zici că sunt permanent într-o grevă japoneză. Jale în ce hal au dus căile ferate! Și nu e numai vina conducerii că ăia azi sunt mâine sunt schimbați. Ei singur își bat joc de meseria lor. Zilnic. Numai uitați-vă la starea vagoanelor.

  4. H&R Răspunde

    CFR mai exista? O masina de tocat bani publici. Salarii babani la sefi, motorina furata cat vrei tu etc.

    • România reală Răspunde

      Sau împlinit mai bine de 100 de ani când ne-am făcut prieten și cu dracul numai să punem mâna pe magistrala CF Timișoara-Halmeu. Uite cum gestionăm ce am primit de-a moca!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.