Pentru a oferi posibilitatea unui număr cât mai mare de cetăţeni să îşi prezinte problemele, prefectul Eugeniu Avram continuă seria audienţelor în teritoriu. Astfel, luni, 3 februarie, prefectul va susţine audienţe la sediul Primăriei Bârsău, începând cu ora 13,00.
Cetăţenii din această localitate, dar şi din comunele învecinate, care doresc să se adreseze prefectului se pot înscrie prin intermediul biroului de relaţii cu publicul din cadrul Primăriei Bârsău.
Normal,ca doar nu o sa sustina audiente in Petresti.Se duce acolo unde este iubit usl-ul,unde lumea se uita doar la antene,unde primarul rosu a reusit ce nu au reusit comunistii,adica sa introduca comunismul dupa caderea acestuia in Europa! jenant.Cu usl-ul la guvernare Romania nu v-a avansa, nu ne vom moderniza, nu von intra in spatiul Shengen!Ce sa le spuna? Ca ponta a renuntat de la el putere la 500 milioane euro in favoarea azerilor? Acesti bani erau a ROMANILOR si puteau fi folositi la pensii,salarii,avans la proiecte etc! Atunci este mai usor sa maresti BIRURILE ca doar FRAIERII platesc,iar ponta face cadouri pe banii nostrii! JOS usl!Romani pana cand puteti suporta aceste abuzuri care le face acest guvern?
Şedinţă la ACAS : consilierii “obligati” de Prefectura sa aprobe bugetul pe 2014
Consilierii locali din Acas s-au reunit în şedinţă ordinară,azi 31.01.2014.
Principalul punct de pe ordinea de zi a şedinţei de azi a Consiliului Local a fost aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli a comunei Acas pentru anul 2014.
Aleşii locali au solicitat amânarea dezbaterii proiectului privind bugetul pe 2014, în condiţiile în care nu exista avizul comisiei de specialitate.
Primarul s-a “enervat”, si ca sa-i disciplineze a pus mana pe telefon si a sunat “Prefectura” care …. a dat ordinul : VOTATI !!!!
( la intocmirea pr. verbal de sedinta s-a refuzat sa se consemneze cele de mai sus. Motivul ? Nu “da bine ” si s-ar putea ca adevaratii profesionisti din Prefectura sa anuleze Hotararea ! SIC !
E bine ?
E rau ?
Oare s-a procedat corect ?
Parca er fi prima ilegalitate a prefectului de SM, vine sorocu si nu tine dosu Mircica !!! Doctore veterinar …. intelegi?????
DEZBATEREA PUBLICĂ – FORMA DE PARTICIPARE A CETĂŢENILOR ÎN ELABORAREA ŞI EXECUŢIA BUGETULUI LOCAL
Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţie de interes public şi transparenţa decizională a administraţiei publice sunt principii de bază în relaţiile dintre cetăţeni şi autorităţile publice.
Consultarea cetăţenilor în soluţionarea problemelor locale de interes public deosebit reprezintă unul din principiile organizării şi funcţionării administraţiei publice locale din România.
L E G I S L A T I E
Constituţia României
Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală
Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informaţia de interes public
Legea nr.52/2003 privind transparenţa decizională a administraţiei publice
Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale.
Participarea cetăţenească este procesul prin care preocupările, nevoile şi valorile cetăţeanului sunt încorporate procesului administraţiei publice locale de luare a deciziilor.
Există două sensuri de comunicare:
– cetăţeni → administraţie,
– administraţie → cetăţeni,
cu scopul general de participare a cetăţeanului la actul decizional al administraţiei publice.
BAZA PARTICIPĂRII CETĂŢENEŞTI:
Administraţie locală deschisă şi interesată să implice cetăţenii în activitatea complexă a procesului de guvernare;
Transferul continuu de informaţie de la administraţie către cetăţeni;
Modalităţi eficiente prin care administraţia culege informaţii de la cetăţeni;
Cetăţeni informaţi care, înţelegând problemele, îşi onorează obligaţia de a participa ca parteneri egali în activităţile administraţiei.
BENEFICII ALE PARTICIPĂRII CETĂŢENEŞTI
Într-o comunitate locală, unde administraţia şi cetăţenii sunt implicaţi activ în procesul participării cetăţeneşti.
Administraţia locală va fi pregătită:
Să împărtăşească informaţiile într-o manieră simplă, completă şi clară;
Să ofere cetăţenilor posibilitatea de a-si exprima opiniile şi de a influenţa deciziile administraţiei într-un mod corect, concret şi deschis;
Să încurajeze cetăţenii pentru a profita de aceste posibilităţi;
Să se angajeze în explicarea luării de decizii particulare, cu explicarea solidă şi raţională a argumentelor care au condus la acele decizii.
Cetăţenii:
Vor înţelege drepturile şi obligaţiile ce le revin pentru a lua parte la luarea deciziilor la nivel local, care le pot afecta vieţile;
Vor fi pregătiţi să lucreze simplu şi constructiv pentru a asista reprezentanţii administraţiei publice locale în rezolvarea problemelor.
CE ESTE DEZBATEREA PUBLICĂ?
q Dezbaterea publică constituie un instrument important prin care autorităţile administraţiei publice pot transmite şi culege informaţii către şi de la cetăţeni.
q Dezbaterea publică este o întâlnire la care atât reprezentanţii autorităţilor locale cât şi cetăţenii şi societatea civilă realizează un schimb de informaţii în legătură cu un anumit subiect.
BUGETUL LOCAL
Bugetul unităţii administrativ-teritoriale reprezintă proiecţia în plan financiar a obiectivelor, acţiunilor şi a activităţilor pe care o activitate locală şi le propune să le realizeze în vederea oferirii de servicii publice comunităţii locale.
Procesul bugetar este deschis şi transparent, autorităţile administraţiei publice locale având obligaţia, potrivit Legii privind finanţele publice locale, să publice sau să afişeze proiectul de buget şi să realizeze dezbatere publică cu prilejul aprobării acestuia.
SCOPUL ŞI OBIECTIVELE DEZBATERII PUBLICE A BUGETULUI LOCAL
SCOP:
v Să stimuleze participarea comunităţii la luarea deciziilor de alocare şi folosire a banilor publici
OBIECTIVE:
v Să explice în termeni simpli şi pe înţelesul participanţilor modul de alocare a resurselor bugetului, constrângerile bugetare şi problemelor cu care se confruntă administraţiile publice.
v Să genereze propuneri de amendare a proiectului de buget astfel încât acesta să răspundă în mai mare măsura nevoilor cetăţenilor.
PERSOANE IMPLICATE ÎN DEZBATEREA PUBLICĂ
Reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale:
Primarul;
Consilieri locali;
Directorul economic;
Directorul tehnic sau conducătorul compartimentului de investitii;
Alţi directori sau conducători ai departamentelor de specialitate ;
Responsabilul cu transparenta decizionala a administraţiei publice locale.
Reprezentanţi ONG .
Cetăţeni, reprezentanţi ai societăţii civile.
Mass-media.
ACTIVITĂŢI DESFĂŞURATE ÎNAINTE DE DESFAŞURAREA DEZBATERILOR PUBLICE A BUGETULUI LOCAL
Elaborarea proiectului de buget
Afişarea sau publicarea proiectului de buget
Redactarea bugetului (buget – pe scurt ) într-o formă sintetizată şi pe înţelesul cetăţenilor
Distribuire către comunitate a proiectului de buget în formă scurtă
Campanie publică de informare privind dezbaterea publică a bugetului
Anunţul organizării dezbaterii publice însoţite de invitaţia de participare la această acţiune
Realizarea şi tipărirea de formulare şi chestionare necesare proiectului de consultare a cetăţenilor
Realizarea prezentării (în PowerPoint ) a sintezei politicii bugetare şi a proiectului de buget
ACTIVITĂŢI DESFĂŞURATE CU OCAZIA DESFĂŞURĂRII DEZBATERII PUBLICE
Distribuirea, la intrarea în sală, către participanţi a broşurilor în care este prezentat proiectul de buget într-o formă sintetizată şi pe înţelesul cetăţenilor şi a formularelor şi chestionarelor ce urmează să fie completate de către aceştia;
Explicarea scopului dezbaterii publice, prezentarea reprezentanţilor administraţiei locale – Moderatorul conduce dezbaterea;
Primarul prezintă pe scurt politica bugetară propusă pentru anul financiar pentru care s-a întocmit proiectul de buget supus dezbaterii;
Primarul sau persoana desemnată de acesta prezintă sinteza proiectului de buget reliefând:
– principalele surse de venituri şi procente pe fiecare sursă;
– principalele categorii de cheltuieli şi detalii pentru fiecare categorie;
– lista proiectelor de investitii;
– constrângeri ale bugetului.
Invitaţii la dezbatere pun întrebări, fac propuneri şi sugestii în legătură cu proiectul de buget;
Reprezentanţii autorităţilor publice locale dau răspunsuri la întrebările participanţilor;
Persoanele desemnate de autorităţile publice consemnează întrebările şi răspunsurile puse şi date în întâlnire;
Persoanele desemnate colectează formularele şi chestionarele completate de către participanţi.
ACTIVITĂŢI DESFAŞURATE DUPĂ ORGANIZAREA DEZBATERII PUBLICE
Evaluarea dezbaterii
număr participanţi;
numărul întrebărilor puse şi a propunerilor făcute de participanţi în legătură cu proiectul de buget dezbătut ;
numărul de contestaţii la proiectul de buget supus dezbaterii.
Analizarea propunerilor realizate de persoanele participante la dezbaterea publică precum şi a celor care au formulat contestaţii sau propuneri în cele 15 zile de la afişarea proiectului de buget, din punct de vedere al legalităţii, necesităţii, oportunităţii şi modificarea proiectului de buget.
Supunerea, de către primar, spre aprobarea consiliului local, a proiectului de buget însoţit de contestaţiile formulate de cetăţeni cu privire la buget.
Efecte ale creşterii transparenţei bugetare :
Aleşii locali pot cunoaşte mai bine nevoile, dorinţele cetăţenilor şi societăţii civile în ceea ce priveşte serviciile publice locale ce trebuie oferite acestora;
Se poate realiza o prioritizare a serviciilor publice locale funcţie de nevoi, cerinţe şi resurse;
Cetăţenii sunt informaţi şi li se oferă posibilitatea să înţeleagă mai bine responsabilităţile autorităţilor publice locale, posibilităţile, oportunităţile, dar şi limitările bugetului local;
Creşte gradul de încredere al comunităţii faţă de aleşii locali şi de administraţia publică în general;
Cetăţenii şi societatea civilă devin responsabili alături de autorităţile administraţiei publice locale în ceea ce priveşte stabilirea priorităţilor şi modul de planificare a bugetului.
Esti fuduluia fara nume, cand pica GOivOrila te spargi si tu pe Mileniului, om fara personaliutate si caracter esti un ZERO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!