Ultima actualizare: azi, 18:50
Locale

Ziua mondială a Consumatorilor, marcată la Satu Mare

Maria Pinter

Maria Pinter

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor va marca “Ziua  mondială a consumatorilor” prin acţiuni de informare şi organizarea etapei judeţene a concursului “Alege este dreptul tău”, a declarat astăzi într-o conferinţă de presă comisarul şef adjunct, Maria Pinter.

CJPC Satu Mare va desfăşura acţiuni de informare şi de promovare a drepturilor consumatorilor in cadrul centrelor comerciale din SM  prin împărţirea de pliante,  clienţii  fiind astfel consiliati despre achizitionarea de bunuri si servicii.

De asemenea se va organizarea la Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară George Emil Palade din Satu Mare etapa judeţeană a Concursului  Naţional “ALEGE ESTE DREPTUL  TAU,, pe teme de protecţia consumatorilor pentru elevii din clasele  I-XI din scolile şi liceele din Satu Mare în colaborare cu Inspectoratul  Şcolar Judeţean  Satu Mare.

La data de 15 martie 1962, J.F.Kennedy, Preşedintele S.U.A., rostea către Congres un mesaj legat de drepturile consumatorilor, susţinând existenţa a patru drepturi fundamentale ale acestora:

  1. dreptul la securitate;
  2. dreptul la informare;
  3. dreptul de a fi ascultat;
  4. dreptul de a alege produse si servicii.

Momentul 15 martie 1962 a fost considerat unul istoric, al naşterii mişcării consumatoriste mondiale. Mai târziu Organizaţia Internaţională a Uniunilor de Consumatori a declarat ziua de 15 martie – Ziua mondială a drepturilor consumatorilor.

 

Informaţii utile:

Cum se depune o reclamatie
Ce este o reclamaţie / sesizare?

“Prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice”, conform art. 2 din O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor.

Cum depuneţi o reclamaţie?

Vă rugăm să apelaţi la această modalitate numai după ce încercaţi să rezolvaţi amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.

În situaţia în care nu aţi ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii, atunci aveţi dreptul să depuneţi o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.

Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, in functie de raza teritoriala in care isi desfasoara activitatea operatorul economic  
Conform prevederilor legale reclamaţiile şi sesizările se fac în format scris sau în format electronic şi se transmit prin poştă clasică sau electronică la sediile comisariatelor judeţene sau se depun personal.

Reclamaţia sau sesizarea se face în nume personal.

Reclamaţia/sesizarea dumneavoastră se rezolvă în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu conditia ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz.

Reclamaţiile dvs. pentru a putea fi instrumentate de către comisarii din cadrul Comisariatelor Judeţene trebuie să îndeplineasca condiţiile prezentate mai sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsa de informaţii.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.