Ultima actualizare: azi, 22:30
Locale

Lorand Soares Szasz: Marketing offline vs Marketing online

Lorand_Soares-Szasz_sqUnii spun că trăim o nouă revoluție. Alții spun că este doar un alt mijloc de comunicare. Eu aș spune că este un nou mijloc, indispensabil nouă azi, un mijloc în care cititorul devine producător de informație, într-un spațiu nou, unde relațiile interumane intră într-o nouă dimensiune, cea a comunicării virtuale.

 

De ce marketing online?

De ce să nu rămânem tot la metodele tradiționale? O simplă comparație cu media tradițională este mai puternică decât orice alt argument: radioul a ajuns la 50 de milioane de ascultători în 30 de ani, televiziunea a atins pragul de 50 de milioane de telespectatori în 13 ani, iar internetul a avut nevoie de patru ani pentru a ajunge la această cifră.

În acest moment, în România există 7,58 milioane de utilizatori de internet datorită cărora situația în social media stă în felul următor: există 63 000 de bloguri românești, care au 3 103 000 de cititori , 64 000 de conturi românești pe Twitter, 3 206 440 de utilizatori români pe Facebook (deși în noimebrie 2009 erau doar 420 000 de utilizatori), 350 000 de români pe Linkedln, peste 2 000 000 de utilizatori unici lunar pe Youtube și peste 70 000 de utilizatori a-i Second Life.  Iar aceste numere, cresc zilnic…!

Marketingul online favorizează comunicarea, respectiv, vânzările, contactele și notorietatea unei firme sau a unui brand. Poți să transmiți zeci de mesaje simultan, unui public mare și poți realiza automat, interacțiuni personalizate cu clienții tăi. Comunicarea nu mai este doar într-un singur sens, cum este la majoritatea mediilor tradiționale, pentru că acum, cei care primesc mesajul tău pot să-l comenteze, să interacționeze cu tine, să reacționeze la el etc

Încă vă mai întrebați de ce să fiți prezenți pe Facebook? La această oră Facebook are peste 310 de milioane de utilizatori activi în fiecare zi, iar segmentul care crește cel mai repede este cel al femeilor cu vârste cuprinse între 30 și 65. Iar dacă stăm puțin să ne gândim cine se ocupă de achiziționarea mobilierului în casă și cine are putere de decizie asupra design-ului, o să ne dăm seama ca vorbim aproximativ de același segment. Și de ce oamenii de marketing din domeniul mobilei încă nu reacționează la acest mijloc de comunicare? Probabil pentru că majoritatea susțin în continuare că Facebook este o rețea de socializare unde îți faci prieteni. Da, poate să fie și un loc unde te întâlnești cu prietenii să socializezi, dar dacă ești antreprenor vei ști că Facebook nu este atceva decât o bază de date interactivă. O bază de date cu posibili clienți, pe care îi poți contacta, informa și educa despre produsele tale și domeniul în care activezi.

 

Este eficient marketingul online?

Categoric, depinde de circumstanțe, de produs sau de serviciu. Marketingul online poate să fie eficient sau ineficient, iar cei mai în măsură să determine acest lucru sunt cei responsabili de campanile. Dar, în multe cazuri, marketingul online este mai eficient din mai multe motive.

Două din cele mai importante motive sunt targetarea și măsurarea rezultatelor. Online, ai posibilitatea de a-ți targeta publicul și de a transmite mesajul la cei direct interesați de produsul/serviciul tău.

Pe internet veți întâlni pe diverse site-uri de specialitate, persoane care împărtășesc aceleași hobby-uri, profesioniști din aceleași domenii, fani și suporteri cu interese comune care discută despre diverse subiecte care îi interesează. În același timp, clienții, partenerii tai și media pot vedea imediat, ce părere are lumea despre produsul sau firma ta. Internetul ține locul unui focus grup masiv, unde participanții își oferă gândurile gratuit. De exemplu, dacă faci un afiș pentru o campanie și îl distribui în oraș pe stâlpi, o să-l vadă  20 000 de oameni, dar dacă îl postezi online, doar pentru segmentul care te interesează, îl vor vedea 1000 de oameni. De ce 1000 si nu 20 000? Pentru că este important ca mesajul să nu ajungă la toată lumea, ci doar la publicul tău țintă. E important să mergi exact la țintă și să nu faci campanii în zadar.

Al doilea motiv pentru care merită să îi acorzi mai multă atenție marketingului online   este posibilitatea de a măsura cu precizie rezultatele promovării/campaniei. Poți să ști exact câte contacte ai avut din acea campanie, care este procentul tău de conversiune și câți clienți au rezultat din campanie. Cu alte cuvinte, online poți să faci marketing eficient mult mai ușor. În același timp, poți să evaluezi constant, demersul campaniei, astfel încât să o poți controla.

 

Cum putem îmbina marketingul offline cu cel online?

Se spune că o campanie de succes este acea campanie care îmbină marketingul offline cu cel online. Dar, când știm cu care să începem o campanie?

Începi întotdeauna cu metodele offline când: vinzi în retail, când vinzi business to business, când publicul tău nu este utilizator de internet, când publicul tău este pur si simplu mai ușor de individualizat offline sau când publicul tău trebuie scos afară.

Începi întotdeauna cu marketingul online când: publicul tău nu știe unde să te găsească și primul pas spre căutare este internetul, când este un produs online (jocuri online), când principalul tău canal de distrubuție este mediul online (magazine online) sau când publicul tău țintă este segmentul care petrece cel mai mult timp pe internet.

                            

21 de idei de marketing online pe care le poți aplica în afacerea ta:

  1. Email marketing (promovarea unor oferte, a unor noi produse, invitații la evenimente etc)
  2. Testimoniale online (recomandările reprezintă cea mai puternică ”armă” de vânzări- realizați filmulețe cu clienți mulțumiți și fideli)
  3. Vanzare pe okazii + alte site-uri tip ”market” (pune-ți atât mobilier întreg, cât și produse separat)
  4. Blog (clienții cred în tine când le oferi mai mult decât majoritatea- oferă informații transparente și utile consumatorului, ține-l la current cu toate evenimentele din domeniu- ex. Târg de mobilă)
  5. Site de prezentare (descrie firma, produsele, avantajele și beneficiile consumatorului)
  6. Viral Marketing (creează un filmuleț de guerilla care să provoace word of mouth și multe vizualizări)
  7. Marketing Afiliat (caută bloggeri care scriu despre mobilă sau site-uri de design, artizanat etc care să devină ”agenții tăi de vânzare”)
  8. Lumi virtuale (creează o lume imaginară, unde oamenii să poată să își construiască casa, să își aleaga mobile la care visează, să își facă prieteni, să-și construiască visul, iar mai apoi să vină la tine să cumpere)
  9. Rețele sociale (Facebook (publicitate, informare etc), Linkedln- fii prezent acolo unde publicul tău își petrece timpul)
  10. Bannere online (pune banner-ul pe site-uri unde femeiile își petrec timpul, gen site-uri de decorare interioară)
  11. Advergames (nu uita că fiecare persoană are un copil în el!)
  12. Teleconferințe, webinars (educă-ți clienții cu metode eficiente și innovative de transmitere a informațiilor)
  13. Expoziții virtuale (creează stand-uri online sau showroom-uri)
  14. Publicitate contextuală (scrie un articol despre produsele tale și inserează-l într-o revistă de specialitate)
  15. Newsletter (trimite informații constant, obișnuiește-ți clienții cu o zi a saptămânii)
  16. Sponsorizare/ Cross Branding (profit de acel transfer de imagine care ți-l ofera o sponsorizare a unui eveniment important)
  17. Concursuri, gratuități online (realizează concursuri cu premii în produse mobiliere și nu numai)
  18. Pulicitate pe blog-uri (caută blogger-ii care sunt cei mai căutați si plătește-i să scrie un articol despre produsele/serviciile tale sau să îți facă publicitate)
  19. Campanii Google Adwords (transmite targetat propozițiile unice de vânzare)
  20. Promovare video și audio (creează filmulețe de prezentare a produselor și postează-le pe site-uri de videosharing)
  21. Infoproduse– cărți electronice (ebook-uri) sau cărți audio (audiobooks) – (oferă sau vinde informații utile consumatorului de la specialiști din domeniu)

 

Articol de Lorand Soares Szasz, speker, trainer, antreprenor si antrenor de afaceri

 

Seminar Gratuit ”21 DE METODE de crestere a AFACERII ” :

Marti, 09 iulie 2013, de la ora 10 la 13 sau de la 17 la 20:00

Locatia: Restaurant Paloma, str. Lalelei, nr. 1 Satu Mare

Speaker: Lorand Soares Szasz (speakerul anului 2013 in Romania, trainer, consultant si antrenor de afaceri )

Cost participare:  GRATUIT

Inscriere pe www.coaching4you.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.