Cifrele exacte de la Finanțele din Satu Mare. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Satu Mare este unitate a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Cluj – Napoca prin care se realizeaza, in mod unitar, strategia si programul Guvernului in domeniul finantelor publice si se aplica politica fiscala a statului.
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Satu Mare are in componenta activitati de colectare si inspectie fiscala la contribuabili mici, compartimente independente precum si serviciile fiscale municipale si orasenesti .
Nr. contribuabili inregistraţi la data de 31 iulie 2017 ……………………………………. 91.818
- a) contribuabili PJ inregistrati pe baza de cod fiscal …………………………………….. 296
– activi …………………………………………….. 13.624
– inactivi fiscal ……………………………………………. 3.672
- b) persoane fizice cu CUI ……………………………………………………………….. 577
- c) contribuabili inregistrati pe baza de CNP .………………………………………………. 945
Situatia incasarilor la bugetul general consolidat in luna curenta
comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut: mil. lei
Incasari _iulie_2017 | Incasari
_ iulie_ 2016 |
% | |
BUGET DE STAT (fara vama) | 40,41 | 43,86 | 92,13 |
BUGET ASIGURARI SOCIALE DE STAT | 29,80 | 25,33 | 117,65 |
BUGET FOND NATIONAL UNIC DE ASIGURARI SANATATE | 14,56 | 13,43 | 108,41 |
BUGET ASIGURARI SOMAJ | 1,29 | 1,10 | 117,27 |
TOTAL BUGET CONSOLIDAT |
86,06 |
83,72 | 102,80 |
* Incasarile au fost influentate de migrarile contribuabililor catre / de la DGAMC si Administratia pentru Contribuabili Mijlocii constituita la nivelul regiunii.
- Principalele activitati ale structurii de administrare venituri – colectare
- a) in domeniul executarii silite: mii lei
Numar | Suma | |
PF in executare silita la 31.07.2017 | 18.280 | 117.155 |
PJ in executare silita la 31.07.2017 | 4.276 | 134.238 |
– somatii emise : 3.179 cazuri cu suma de 27.402 mii lei ; – sume incasate: 5.428 mii lei;
– popriri infiintate : 3.199 cazuri cu suma de 20.799 mii lei; – sume incasate: 3.458 mii lei
– sechestre infiintate: 9 cazuri cu suma de 377 mii lei; -sume incasate: 0
- b) in domeniul servicii pentru contribuabili si cazier fiscal:
– s-au primit 24 solicitari pri e-mail de la contribuabili privind acordarea de asistenta;
- – au fost solutionate 13 solicitari prin e-mail,
- – au fost asistati telefonic 815 contribuabili;
- – au fost asistati la sediul institutiei un numar de 308 contribuabili;
- – au fost inregistrate 21 cereri de eliberare adeverinte de venit si certificate de atestare fiscala
- primite prin SPV.
- A fost organizata o intalnire cu contribuabilii in data de 12.07.2017, la sediul institutiei, la care au participat 43 persoane, reprezentanti ai contribuabililor persoane juridice din Satu Mare.
- Cazier fiscal:
– au fost eliberate un numar de 141 certificate de cazier fiscal;
– au fost intocmite fise de inscriere a faptelor in cazierul pentru un numar de 119 contribuabili;
– stergeri din cazierul fiscal 179 cazuri.
În domeniul registrului contribuabililor si al declaratiilor fiscale:
– Total declaraţii gestionate, pe fiecare tip de formular (declaraţii de impozite, taxe şi contribuţii, declaraţii privind impozitul pe venit, declaraţii informative) ……………………………………..32.862
din care: – depuse electronic :…………………………………………………..8.900
– Număr decizii de impunere emise pentru plăţi anticipate………………………………………1.474
– Număr de decizii de impunere anuală emise ……………………………………………………….2.242
– Sume TVA efectiv restituite în luna iulie 2017………………………………………….6.975.107 lei
– Numar certificate de rezidenta emise:……………………………………………………………………….9
– Număr notificări nedepunere declaraţii, deconturi: ………………………………………………..1.035
De asemenea:
- S-au înregistrat si prelucrat declaratii 070 pentru înregistrarea persoanelor fizice care desfasoară activitati independente,declaratii 092 pentru schimbarea perioadei fiscale la TVA, declaratii 091 pentru inregistrare în scopuri de TVA pentru achizitii intracomunitare,declaratii 020 ale persoanelor fizice beneficiare de contract de mandat si de prestari de servicii,declaratii 030 pentru înregistrarea persoanelor fizice străine,cereri de înregistrare în/ radiere din/ Registrul operatorilor intracomunitari, declaratii/cereri de inregistrare / mentiuni privind înregistrarea fiscală şi modificări în vectorul fiscal,situatii financiare anuale şi raportări
In domeniul REGISTRU CONTRIBUABILI
Persoane Fizice
Nr total contribuabili persoane fizice administraţi ………………..…………….28.104
Declaratii fiscale depuse în luna Iulie 2017 ………………………………………………2.886
- Decizii de impunere privind plăţile anticipate emise în Iulie 2017…………………1.579
Contracte de Inchiriere inregistrate in luna IULIE 2017 ………………………………..207
In domeniul REGISTRU CONTRIBUABILI
Persoane Juridice:
Declaratii fiscale depuse in luna Iulie 2017 ………………………………………29.976
– incarcarea in baza de date a 18.547 declaratii fiscale , din care preluate la ghiseu 3.558;
– inregistrarea, verificare si operarea in bazele de date a 258 declaratii de inregistrare fiscala;
– 165 cereri de utilizare a unui certificat digital calificat pentru depunerea declaratiilor fiscale;
– stabilirea de sanctiuni pentru nerespectarea termenelor legale de depunere a declaratiilor fiscale, de inregistrare fiscala si bilanturilor contabile – 55 buc.;
- – s-au emis si comunicat un numar total de 316 decizii (decizii de inregistrare in scopuri de TVA, de declarare in inactivitate, de reactivare, de aprobare/respingere a regimului derogatoriu de depunere a declaratiilor fiscale, de indreptare a erorilor materiale din deconturile de TVA, de inregistrare, din oficiu, in scopuri de TVA (la reluarea activitatii, reactivare sau pe baza de RIF), de radiere, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA);
- – generat si transmis 3.108 notificari pentru actualizarea evidentelor fiscale: notificari pentru nedepunerea declaratiilor fiscale si a sitatiilor financiare anuale, notificari pentru clarificarea neconcordantelor dintre datele declarate prin diferite formulare;
- – s-au operat 21 fise de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal
- – efectuat analiza de risc pentru un numar de 176 de deconturi de TVA cu sume negative si optiune de rambursare pentru o suma totala de 2.886.529 lei
- – solitionat 168 deconturi de TVA cu sume negative si optiune de rambursare (emitere decizie, compensare si-sau restituire) pentru suma totala de 2.278.587 lei
In domeniul EVIDENTEI PE PLATITOR
Persoane fizice
– cereri certificate de atestare 276 cazuri
– cereri adeverinte 445
– adeverinte politie 3
– certificate de evitarea dublei impuneri 61
– cereri de restituire 29
– cereri de compensare 61
– note de corectie 10 cazuri
– cereri restituire taxa poluare 44
Persoane juridice
– intocmirea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala: de transfer s-au emis 2 certificate,
curente s-au emis 206 certificate, de rezidenta fiscala 9 certificate, de esalonare la plata 27
certificate
– decizii de esalonari conform OG 90/2015 8
– publicari pe site, plicuri retur 865
– sume prescrise: 32.263 lei – 17 coduri fiscale
– radiati cu sume scazute din fisa platitorului : 17
– cereri de corectie : 19
– compensari : 109
– compensari din contul de popriri: 129
– compensari din TVA: 80
– decizii accesorii emise : 958
– decizii erori materiale : 8
– alte restituiri: 1
– restituiri din contul de popriri: 14
– restituiri din TVA : 106
– declaratii depuse cu intarziere de agenti economici, declaratii rectificative depuse de agenti
economici: 349
– fuziuni dintre agentii economici : 0
II Principalele rezultate ale structurii de inspectie fiscala
In perioada de raportare, organele de control din cadrul structurilor cu atributii de inspectie fiscala, avand un efectiv de 45 persoane cu atributii de inspectie fiscala, au efectuat un numar de actiuni de verificare din care 40 la contribuabili persoane juridice, in urma carora au fost atrase la bugetul de stat consolidat venituri suplimentare in suma de 7941 mii lei si 20 actiuni de verificare la contribuabili persoane fizice, in urma carora au fost atrase la bugetul de stat consolidat venituri suplimentare in suma de 408 mii lei.
Unul din obiectivele dispuse prin programul de activitate a fost verificarea realitatii si legalitatii sumelor negative din deconturile de TVA cu optiune de rambursare primite pentru inspectie fiscala, precum si solutionarea acestora.
Astfel, in cursul lunii iulie 2017 au fost solutionate un numar de 17 cereri de rambursare TVA cu control anticipat, reprezentand 2137 mii lei TVA solicitat la rambursare.
Solicitarile conducerii ANAF, ale D.G.C.I.F. transmise prin circulare, tematici, pentru actiuni de control pe diverse domenii, au fost finalizate si raportate la termenele stabilite.
De asemenea, ca urmare a activitatii desfasurate pe linia combaterii evaziunii fiscale, au fost transmise organelor in drept in vederea continuarii cercetarilor un numar de 4 sesizari penale, valoarea prejudiciului potential fiind de 1344 mii lei, nu au fost propusi contribuabili pentru inactivare, in conformitate cu prevederile legale in vigoare privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi, cu modificarile ulterioare, nu au fost instituite masuri asiguratorii si s-a diminuat pierderea fiscala declarata de contribuabili cu suma de 2475 mii lei.
III Activitati desfasurate in domeniul serviciilor Independente
Biroul comunicare s.i. aferent perioadei de raportare, a efectuat 15 lucrari catre/de la persoane juridice sau fizice si in jur de 10 interpelari telefonice.
S-au transmis la Mass-Media 24 comunicate de presa ( Cluj si ANAF/ MFP ) in urma carora au fost monitorizate 52 articole in presa locala.
S-au inregistrat 2 petitii si s-au solutionat in cursul perioadei de raportare 2 petitii.
A intrat si s-a solutionat o solicitare pentru o persoana juridica in baza Legii 544/2001.
IV Activitatea desfasurata de serviciul tehnologia informatiei
– publicarea pe portalul ANAF a 79 acte administrativ fiscale,
– s-a asigurat asistenta de specialitate pentru contribuabilii care au avut probleme legate de completarea si depunerea declaratiilor in format electronic,
– s-a asigurat asistenta tehnica la nivel ANAF privind problemele ridicate de contribuabili pe portalul admin.portal;
– inregistrarea a 3 administratori PATRIMVEN;
– s-a asigurat asistenta pentru echipamente si aplicatii.