Trenul Satu Mare-București se va retrage din circulație începând cu 1 martie. Singurul tren care face legătura pe zi între Ardeal şi Bucureşti prin Braşov este Trenul 1745. Acesta pleacă din Gara de Nord la ora 6 dimineaţa şi ajunge peste 14 ore în Satu Mare, parcurge aproape 700 de kilometri. Adică are o viteză medie de 47 de kilometri pe oră.
CFR Călători pregăteşte o retragere masivă de pe aproximativ 100 de rute. Renunţarea totală, sau pe anumite zile, va intra în vigoare de la 1 martie. Ar fi vorba de destinaţiile nerentabile, cu puţini călători. Sindicaliştii susţin însă că firmele private de transport feroviar abia aşteaptă să le preia şi acuză conducerea CFR şi ministerul Transporturilor de distrugerea companiei.
De la 1 martie dispar 97 de curse din toată ţara. Cei mai loviţi sunt navetiştii care merg pe rute scurte spre oraşele mari: Galaţi, Iaşi, Timişoara, Craiova, Braşov, Cluj, Alba Iulia şi, desigur, Bucureşti.
Extrem de grav, potrivit sindicaliştilor, este că urmează retragerea din circulaţie a trenului 1745 dintre Bucureşti şi Satu Mare.
Într-un răspuns oficial transmis PRO TV, cei de la CFR Călători susţin că ”din anularea garniturilor la care traficul de pasageri este redus, sub 10 pasageri/tren, și a căror circulație nu se justifică financiar, vor rezulta vagoane care pot fi redistribuite în compunerea trenurilor care circulă pe rute solicitate.”
În plus, şefii companiei precizează că sunt anulate complet 25 de trenuri. Restul nu vor circula în zilele de sărbătoare şi în weekend. Paradoxal este că deşi statistic CFR are tot mai mulţi pasageri, a avut pierderi anul trecut de 20 de milioane de euro după ce statul a tăiat din subvenţii. Prin lipsa de investiţii în trenuri noi va pierde şi mai mult, spun cei din sistem.
Rodrigo Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: “Companiile private abia aşteaptă să intre pe aceste linii.” Parcul CFR Călători este format din peste 1.400 de vagoane, locomotive, săgeţi albastre şi ar avea nevoie de cel puţin 200 de garnituri noi.
Sursa: protv.ro
Lafel și transurbanul sa ia măsuri. Trec autobuzele mai ales seara uneori goale sau cu 1-2 pasageri. Ditamai huiduma poluanta in plin orașul pentru ca cineva sa poată justifica cheltuielile masive de funcționare, întreținere și exploatare.
Un oraș mort cu huidume goale și ineficiente pe roti bătând străzile de pomana.
Cine se ocupa de eficiența transportului in comun n-are nici cea mai vagă idee ce se întâmpla sau pur și simplu acești bani aruncați in vânt vin gratuit și trebuiesc risipiți in cel mai iresponsabil mod posibil.
Corect zis.
Conducere egal ZERO. 0
pai cine e la conducere?? bujorel tusierul devenind peste nopate conducator la apaserv apoi la transurban, va intreb eu ce cunostinte manageriale are acest baiat??/ ca a ajuns direct director , dar parca e vecin cu fostul primar coica dorel 🙂
Nu doar vecin! A fost mana dreapta, medicina muncii cu tot tacamul de vizite medicale au fost efectuate de catre Transurbanica la SCM Coica! Autobuse-le-le luate au fost ghidusia fostului primar, de la prietenul primarului cumparate!
Domnule silica sau doamna nu dezinformati vizitele medicale nu se fac si nu sau facut la cabinetele Coica.
Deci trenul Satu Mare nu intereseaza pe nimeni,despre asta e vorba aici,nu de transurban.Trebuie la noi Bucurestiul?Sau invers?????
10 vagoane.locomotiva diesel 400l/100 km,2 nasi 1 mecanic 2 calatori