Autoritățile pregătesc o strategie care să ducă la dezvoltarea pieței auto “în ceea ce privește combustibilii alternativi în sectorul transporturilor”. Astfel, Guvernul susține că va înființa circa 1.000 de stații de încărcare/ alimentare pentru mașinilor electrice și cele care utilizează gaz natural comprimat, la nivel național, potrivit unei strategii pe următorii trei ani. Peste 150 de stații încărcare/alimentare cu energie electrică vor fi amplasate în mai multe orașe din țară, printre care și municipiul Satu Mare.
Un plan al Guvernului arată că, pânâ la sfârșitul anului 2020, România va avea cel puțin 1.000 de puncte de încărcare a mașinilor electrice, dar și pentru alimentarea vehiculelor ecologice care funcționează cu ajutorul gazului natural comprimat (GNC). Documentul se află în dezbatere publică încă de anul trecut, fără să fie băgat prea mult în seamă. Însă, el conține prevederi importante cu privire la strategia României în ceea ce privește amplasarea staţiilor de încărcare pentru maşinile electrice.
Din cele 1.000 de stații de încărcare/alimentare cu energie electrică și GNC, 166 vor fi amplasate în oraşe, iar restul în afara zonelor urbane.
Estimarea pentru fiecare oraș arată în felul următor:
București – 50 puncte de reîncărcare cu energie electrică şi 10 stații de realimentare cu GNC
Bacău, Brașov, Brăila, Galați, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Oradea, Ploiești, Timișoara, Baia Mare, Pitești – câte 5 puncte de reîncărcare cu energie electrică şi câte o stație de realimentare cu GNC
Arad, Reșița, Drobeta Turnu-Severin, Deva, Zalău, Satu Mare, Bistrița, Suceava, Botoșani, Piatra Neamț, Târgu Mureș, Vaslui, Miercurea Ciuc, Bacău, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Focșani, Râmnicu Vâlcea, Târgoviște, Buzău, Tulcea, Târgu Jiu, Slatina, Alexandria, Slobozia, Călărași, Giurgiu – o stație de reîncărcare cu energie electrică.
Sursa – automarket.ro
O stație?
Ce se întâmpla dacă apar doi clienți deodată cu mașinile lor electrice la încărcat?
Toate benzinăriile, sa nu uitam aceste firme ce au miliarde de euro, ar trebui obligate de către municipalitate ca atunci când cer autorizație de funcționare sa aibă cel puțin o stație de încărcare a acestor vehicule, fie ele auto cât și moto.
După aceea urmează parcările primăriilor, Finanțelor și nu in ultimul rând al tuturor fabricilor.
Numai prin reguli și legislație putem deveni nu ceea ce suntem ci exact ceea ce lăsam copiilor noștri. Averea tuturor nu sunt vilele pustii termopanate de sus pana jos ci mai degrabă un loc de trai decent care te invita sa ieși din casa și sa te bucuri de viața uneori atât de fragila și scurta.
@Beton armat. Ce spui tu este perfect OK pentru o țară relativ normală în care se vrea dezvoltarea societății. În cazul nostru cei puțini ca tine vorbesc singur și cu peretele.
@y:cu peretele putem vorbi oricand!Amfost nu de mult in Finlanda.Am vazut la societatea comerciala pe care am vizitat-o statii de acest tip pentru o intreaga parcare!Nu mai spun de posibilitatea statiilor pentru mentinerea in stare de functionare a acumulatorilor…
Nu va ambalati, ca romanul inca vrea TDI si golf 3