Ultima actualizare: ieri, 22:30
Locale

FOTO. Tren de lux, pus în funcţiune de un sătmărean. Ruta: Timişoara – Satu Mare – Baia Mare

Compania feroviară Astra Trans Carpatic, controlată de sătmăreanul Valer Blidar, a investit 20 de milioane de euro în deschiderea de rute feroviare noi, în urma achiziţiei a 15 automotoare de la Căile Ferate din Danemarca, scrie news.ro.

Compania cotrolată de omul de afaceri arădean Valer Blidar a pus în circulaţie, sâmbătă, primul automotor achizţionat, pe ruta Timişoara – Arad – Satu Mare – Baia Mare, oferind condiţii considerate de lux de către pasageri. A patra legătură feroviară va fi lansată pe traseul Timişoara-Arad-Oradea-Cluj în luna decembrie, iar până în aprilie 2019 vor fi puse în circulaţie toate celelalte 14 garnituri, urmând să fie deschise noi rute.

Primul tren automotor cumpărat de compania feroviară Trans Carpatic Arad de la Căile Ferate din Danemarca a fost pus în circulaţie pe ruta Timişoara – Arad – Satu Mare – Baia Mare.

Omul de afaceri Valer Blidar, care controlează atât compania feroviară cât şi fabrica de material rulant Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, sâmbătă, pe peronul Staţiei CFR Arad, că au fost investiţi 20 de milioane  de euro pentru a se dechide rute noi, în special regionale.

Confom lui Blidar, compania vrea să asigure transport regional rapid, confortabil, oferind şi diverse servicii pentru pasageri.

Garniturile achiziţionate în ultimele luni – compuse din două vagoane articulate, cu o lungime totală de 48 de metri – au motoare diesel cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Capacitatea de transport a fiecărei garnituri este de 113 pasageri.

”Este un tren occidental, doar în România şi Danemarca circulă astfel de garnituri. Este un automotor destinat liniilor neeletrificate sau electrificate parţial. Am hotărât ca primul tren de acest gen să circule pe ruta Timişoara – Baia Mare, urmând ca din decembrie, odată cu introducerea noului mers al trenurilor, să plece de la Timişoara două trenuri cuplate până la Oradea, de unde să se separe, unul spre Cluj-Napoca şi unul spre Baia Mare. Avem în tren zone business şi economic, toate scaunele sunt dotate cu măsuţe ”, explică Valer Blidar.

Vagoanele sunt dotate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme de entertainment audio-video, cu internet, prize pentru curent electric, instalaţii performante de aer condiţionat şi încălzire.

”Parcă îţi vine greu să crezi că poţi circula în astfel de condiţii de lux şi în România. Dacă s-ar mai pune la punct şi infarstructura, pentru o deplasare mai rapidă, cu siguranţă mulţi ar renunţa la maşini”, a spus un pasager care s-a îmbarcat în Arad.

Conform lui Blidar, automotoarele pot circula cu 200 de kilometri pe oră, însă infrastructura din România nu permite acest lucru.

Valer Blidar a declarat că toate biletele pe noua rută, care pot fi achizţionate online sau direct în tren, au fost vândute până în luna noiembrie.

Celelalte garnituri cumpărate vor fi puse în circulaţie până în aprilie 2019, urmând să fie deschise rute noi.

Astra Trans Carpatic a lansat, în februarie 2017, prima sa rută feroviară, respectiv Arad-Bucureşti, dar peste vară trenurile circulă până la Mangalia. A doua rută deschisă este între Bucureşti şi Braşov.

 

Preţul biletelor de călătorie pe toate cele trei rute sun uşor mai scăzute decât la CFR, iar compania aplică toate reducerile conform legislaţiei în vigoare.

 

Primul tren pus în circulaţie de compania feroviară arădeană (pe relaţia Arad-Bucureşti) este Transcarpatic, produs de Astra Vagoane Călători, care are o capacitate de producţie de 200 de vagoane pe an.

Sursa: news.ro

 

7 comentarii

  1. Maramures Răspunde

    Alo ziariștii lui peste, dacă Valer Blidar e sătmărean atunci eu sunt papa de la Roma

  2. paris01 Răspunde

    V.Blidar sa nascut in Maramures a fost exclus din zona datorita tatalui sau ,a plecat la Bucuresti si a locuit acolo iar in ultimul timp locuieste in ARAD!…………..nimic Satu Mare,poate in vizita sau in trecere!!!

  3. Ic2 Răspunde

    Problema nu e de unde se (și cu cine) trage Blidar. Baiu’ e ca trenurile aste IC2 sunt niște gunoaie pe roti care pot periclita siguranța călătorilor.
    Danemarca practic le-a aruncat la gunoi. La 4 ani de la punerea in funcțiune a primei Garnituri, le-a retras pe toate.
    România, groapa de gunoi a Europei.

  4. Sătmărean Răspunde

    Valer Blidar nu e sătmărean. Este din satul Odești, comuna Băsești, județul Maramureș.

  5. nicu Răspunde

    Sinele din Ro permit o viteza medie de 48 km/h in diferent de calitatea vagoanelor.

    • altu fara bmw Răspunde

      CFR folosește încă în mare parte căile ferate de pe timpul K.u.K. așa că nu mă miră.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.