Ultima actualizare: ieri, 22:25

Locale

Primăria Satu Mare ia măsuri ample de fluidizare a traficului rutier în oraș

Pentru prima dată în ultimii 27 de ani, la solicitarea Primăriei Municipiului Satu Mare, Biroul Poliției Rutiere, din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Satu Mare, a făcut un studiu al problemelor de trafic din municipiu și a venit și cu soluții.

“Am avut mai multe discuții pe această temă cu conducerea Inspectoratului de Poliție al Județului Satu Mare și cu siguranță sunt anumite aspecte care vor mai rămâne în portofoliul comisie pentru a fi supuse spre analiză. De asemenea, am cerut și Poliției Locale să intensifice acțiunile în zonele aglomerate, acolo unde se produc blocaje, astfel încât traficul să fie fluidizat”, a declarat primarul municipiului Satu Mare, Kereskényi Gábor.

Astfel, după discuțiile purtate cu conducerea Inspectoratului de Poliție al Județului Satu Mare, în cadrul comisiei de circulație au fost adoptate următoarele măsuri:

1. Înființarea unui sens giratoriu provizoriu pe Bulevardul Lucian Blaga, la intersecția cu Parcul Industrial
2. Desființarea unor treceri de pietoni, în următoarele locații: Bld. Vasile Lucaciu intersecție cu str. Mioriței, str. Avram Iancu intersecție cu str Crișan, str. Botizului ( din dreptul capelei familiei Popp), Calea Traian intersecție cu str. Corvinilor, str. 1 Decembrie ( din fața Inspectoratului Școlar Județean), str. Bârgăului ( în dreptul magazinului Unicarm).
3. Aplicarea de marcaje speciale pe partea carosabilă în zonele unde au avut loc frecvent accidente de circulație, respectiv pe Bulevardul Lucian Blaga, Str. Botizului, Bulevardul Cloșca, Bulevardul Independenței, Bulevardul Octavian Goga, Str. Aurel Vlaicu, Str. Păuleștiului.

50 comentarii

  1. Tibi Răspunde

    Se facea randul pana la Burdea din cazua celor doua treceri de pietoni de pe Lucaciu. Cu Lucian Blaga ce facem? NIMIC. Am pus semafor si de facut din 2 benzi 3 pauza. Lasa ca poate face Carrefour un sens.

  2. Dan Răspunde

    Da’ voi, cand mai faceti cate-un studiu din asta, va mai uitati si prin jur, sa vedeti cum au rezolvat alte orase, chiar mai mari decat Satu Mare problema fluidizarii traficului?? Si aici ma refer in special la orasul Cluj Napoca, de unde au disparut aproape in totalitate locurile de parcare de pe marile bulevarde, in comparatie cu Satu Mare, unde toate bulevardele centrale prevazute cu doua benzi de circulatie pe un sens s-au transformat in strazi cu cate o banda de circulatie pe sens, plus doua benzi de parcare. Cum poti spune ca fluidizezi astfel circulatia??
    Veti spune …”si unde ai vrea tu sa parcheze autoturismele??” si v-as raspunde ” aceeasi intrebare s-a pus si la Cluj Napoca atunci cand s-a luat decizia desfiintarii parcatilor de pe prima banda de circulatie, si pana la urma s-au gasit solutii” Doar ca satmareanul e mult prea comod…..

    • Tibi Răspunde

      Au marit zona parcarilor cu plata si au crescut tariful. Job done din punctul lor de vedere.

    • Pici Răspunde

      Ai dreptate. Este o dezordine idioata in orasul asta dar lumea s-a acomodat cu ea. Si vb ta sunt mult prea comozi vva sa schimbe ceva. Tot mai bine e sa ne gasim masinile zgariate in parcare de alti idioti tot timpul.

    • deejay001 Răspunde

      Bravo Dane! Foarte foarte foarte bine punctat. (Y)

  3. Ciprian Răspunde

    In lume s-au infiintat parcari subterane si supraterane. Cred ca se stie! Nu? Cu bunavointa si mai ales cu dorinta de a face ceva ptr. oras s-ar gasi si locuri pentru asta si bani. Doar sa vrem. In alte tari s-a vrut si s-a facut. Punkt.

  4. Satmarean Răspunde

    In locul teatrului de vara ,in spate la Aurora ,langa finante(Banca Unicredit) daca s-ar face parcari etajate atunci circulatia ar putea fi pe 2 benzi pe sens in zona centrala,si uite…….fluidizarea.

  5. Ciprian Răspunde

    Ca ideie!
    Piata mare, piata mica, piata somes ( langa spitalul judetean)si in alte locuri se pot amenaja astfel: piata ramane la parter si deasupra 3-4 nivele ptr. parcare.
    Beneficii: piata inchisa cu conditii mai bune ptr comercianti si cumparatori, eliberarea strazilor adiacente de masini parcate pe strazi. Imaginati-va cum ar fi la Piata mare traficul dinspre pod sau inspre pod fara masini parcate haotic pe str. Martirilor Deportati si Nicolae Golescu. Ar mai fi multe altele.

  6. mae Răspunde

    daca sar putea sar mai face un centru comercial prin centru ,dezastru total,ce sa mai rezolvi traficul cit timp sint centre comerciale in zona de centru ,ce mai povestim sa gresit nu sau gindit inainte,sau nu au vrut sa se gindeasca ,acuma urcam unul peste altul,si nu ne ramane decit sa multumim primariei si administratiei care a facut un haus total

  7. ciprian Răspunde

    Cred ca pentru ei solutia va fi marirea taxelor, iar pentru noi ar fi bine sa ne deie un antemergator si girofar, caci vezi doamne si noi avem cate o urgenta

  8. vasile Răspunde

    Fluidizarea circulatiei? De ce sunt necesare trei treceri de pietoni pe B-dul Lucian Blaga pe o distanta de 270m, intre B-dul Independentei si str. Paulesti ?

    • Dan Răspunde

      Ca sa aiba pe unde trece cei 8000 de angajati de la UNIO la sintarea si iesirea din cele 3 schimburi
      :))))))

      • Altu Răspunde

        Asta cu 8000 mă gândesc că e o ironie.Adevarul e că în unele zone s-a exagerat cu trecerile pt pietoni.

        • Dan Răspunde

          @Altu
          Evident ca era o ironie. Aproximativ 8000 de angajati avea Unio inainte de revolutie si era principalul angajator din oras. Azi mai are undeva la 500 de angajati si nici macar nu mai este firma satmareana. De ceva vreme, sediul eu social e la Baia Mare, la noi fiind doar punct de lucru.
          De aici si ironia mea……

    • Ardelean Răspunde

      Pentru ca asa a vrut Tarr si jupanu de la Catena, sa aiba clientii pe unde sa treaca strada. Uite de-aia. Si militia ce se unfla acum in pene i-o dat aviz pentru o trecere la trei metri de un sens giratoriu….pentru ca, pentru el se poate. La fel si popa Nastai si-o tras trecere in fata micii sale afaceri, sa aiba oile pe unde trece. Asta ca sa nu mai spun de zbieretele ce ies din boxe, pe care militia locala se face ca nu le aude.

  9. y Răspunde

    Mie unul mi-ar fi fost rușine să mă afișez cu astfel de ”măsuri”. Gata, unde sunt probleme desființăm trecerile și pietonul a traversat în loc nepermis. Problema rezolvată! N-au decât să învețe să zboare ca la sensul giratoriu temporar-definitiv de la Burdea. Sau punem marcaje de nu știu ce fel în zonele-problemele. De parcă respectă cineva marcajele. E o adevărată junglă pe asfalt. Mulți nu văd STOP-ul! Deci în traducerea mea primăria habar n-are de ce să facă. Se joacă din când în când cu legourile montate pe post de sens giratoriu de la Burdea când mai bate un vânt slăbuț. Finalizați măi odată podul Decebal și faceți ceva cu scările de acces pe pod pentru că sunt deja pericol public! Câte cincinale vă trebuie pentru o treabă de 2-3 ani?

    • matroz Răspunde

      @y:eu cred ca primaria incearca sa ne dea impresia ca lucreaza!Se fac unele lucruri de utilitate,fara discutie!Dar sa blochezi sau deviezi circulatia pentru o nenorocita de gura de canal,50 m de asfalt e totusi prea mult!Haideti sa ne uitam,unde sau reabilitat trotuarele…E bine indiscutabil,dar parca acolo erau reabilitate de cativa ani.Dar satmarenii nu traiesc numai in centru si in zonele privilegiate si favorizate de primarie.Si in centru partial,nu dau exemple ca se umfla bograciul!
      Pana la urma unde sunt sutele de locuri de parcare sub si supra promise de primar?Unde-i minunata masina ce facea ordine in parcarile ilegale?
      Si apropo,domnule primar :cand supuneti dezbaterii publice planul de sistematizare a centrului vechi?
      In rest ,pentru ce face nota de trecere!

      • y Răspunde

        Ca să descongestioneze traficul ar trebui pus la punct transportul în comun care în momentul de față este praf și pulbere. Mulți merg și parchează cu ce pot și unde pot pentru că onor primăria nu le oferă varianta viabilă a unui transport în comun decent. Asta pe lângă faptul că un dement a dat drumul la traficul greu prin oraș din 1997. Atunci am înghițit cu toții gălușca că se va face varianta ocolitoare care va rezolva problema. În viteza în care se lucrează eu personal nu sunt sigur dacă apuc să văd lucrarea terminată.
        Și încă un lucru. Au trecut mai bine de doi ani de mandat. Unde sunt parcările promise foarte-foarte necesare în spate la Eminescu și în spate la Aurora? Nici măcar de proiecte n-am auzit darămite să se apuce cineva de construit. Bine că pavăm peste tot. O să avem ce sparge. Dar nem baj, are Tarr destui ”biscuiți”.
        PS. Mi-am dat seama de ce ne trezim mai nou în orașul ăsta amărât cu atâtea sensuri giratorii. Poate o fi de la efectul mesei rotunde la care se discută.

    • Altu Răspunde

      De mersul pe jos ați uitat? Și eu am mașină dar în centru prefer să merg pe jos că e mai rapid. Unde scrie că trebuie să mergi doar cu mașina și să ai loc de parcare asigurat. Să pună taxă ca în București 10 lei ora in centru că oricum bugetarii ocupa majoritatea locurilor și ei au salarii. De la anul le mai dă 25% așa că taxează i Gabore.

      • matroz Răspunde

        @Altu:dar despre dreptul meu de a-mi folosi autoturismul cum vreau,cand vreau si unde vreau,in limitele legii romane,ati uitat?E firesc ce spuneti,dar eu vreau sa uzez de acest drept!Nu am cerut taxe reduse pentru acest gen de folosinta ci conditii civilizate de a-mi exprima aceasta libertate!A cere parcari in limite rezonabile,acces la institutii facil si fara pierdere de timp,vi se pare lux si ca nu ar intra in atributiile unui primar?

        • Altu Răspunde

          Și acuma vrei ca ăsta să schimbe în 2 ani ce nu au făcut alții în 20. Nu că îi i-au partea dar spre deosebire de predecesori mai mișcă ceva. Plus că problema cea mai mare este că orașele nu au fost proiectate pt un asemenea parc auto. Acum 50 de ani nu s-a gândit nimeni că acum fiecare va avea mașină. Toate orașele Europene se confruntă cu problema aceasta. In unele orașe occidentale sunt restricții în centru,taxe de parcare mari etc. pt că au aceași problema.

          • y

            @Altu, ceea ce spui că a făcut primarul sunt de fapt lucrări efectuate de privați. Meritul lui este maxim atâta că nu a pus bețe în roate cum făcea Coica sau mai demult Anderco. Unde primăria investește este vai și amar. Nu este meritul primarului NEPI, Lidl , KFC sau superAuchanul. Sunt investiții private și au venit pentru că piața e cam full în alte părți. Spune-mi și mie că de exemplu lângă finanțele locale unde toată lumea parchează aiurea și terenul era mult timp de vânzare de ce nu fost achiziționat terenul? Se putea. Acolo era bine o parcare mare. Sau în fosta groapă de beton de lângă dig a lui Bodi. Acolo era parteneriat cu primăria. De ce stă groapa de beton nefolosită de mai bine de 10 ani? Ne place? Bine că se face în locul de parcare de lângă finanțele locale hotel. Avem un serviciu de urbanism de tot kkt.

          • matroz

            @Altu:acum chiar m-am linistit:toate orasele din Europa n-au parcari!Chiar asa?

  10. Driver Răspunde

    Altul.
    …ai dreptate…militieni si gunoaie de anaf ocupa centrul.
    Dracu sa le ia pe aceste specimeni…bugetari.

    • Altu Răspunde

      Mai poți adăuga cei de la finanțe,primărie,pensii etc. Categoriile inferioare ca privații au locurile de muncă la periferie.

  11. sebi Răspunde

    asta-i fluidizarea lui pește prăjit , auzi ocsi marcaje și alte mișculații , giratorii la tot bouleanul să aibă unde se ciocni ( ca dimineață pe Odoreului ) , pietoni zburători sau maratoniști care nu mai au treceri , șoferi dormind la desele semafoare total nesincronizate . Într-un cuvânt chaos total .

  12. cetatean Răspunde

    Dar oare în comisia de circulație se pricepe cineva la circulație???

  13. y Răspunde

    Un lucru vreau să transmit cavalerilor veseli ai mesei rotunde din imagine. Prin definiție în oraș locuiesc oameni, mai mulți sau mai puțini. Nu mașini, câini vagabonzi sau sensuri giratorii. Văd că pe primul, al doilea și al treilea loc este pus interesul șoferilor. Doamne ferește să fii pieton, mama cu căruciorul sau o personă cu handicap.
    Pe mine personal m-a făcut foarte curios cum se vrea a se implementa proiectul cu pistele de bițigli. Mi-e frică ca șoferii să nu cumva să-și exercite ”dreptul de veto”.
    Și încă un lucru. Recent a reapărut în presa locală dezastrul denumit și altfel harta de zgomot a orașului. Primăria ce are de gând să facă pentru remedierea situației? Nici acum nu se pomenește nimic legat de respectarea vitezei de circulație pentru autovehicule. Sau mai nou ei au doar drepturi nu și obligații?

    • Unu' Răspunde

      Din păcate am observat același lucru! Siguranța pietonilor este total ignorată, atât în ceea ce privește lipsa unor treceri de pietoni (să nu mai spun de desființarea unora!) cât și în ceea ce privește spațiul rămas la dispoziția pietonilor pe trotuare, care sunt invadate de mașini și (mai nou) bicicliști!
      S-au trasat piste de biciclete și locuri de parcare pe trotuar, iar pietonii abia mai pot circula în șir indian, în plin centrul orașului (exemplu strada Decebal) sau în zona centrală!
      Încet-încet pietonilor le va fi interzis să se deplaseze, deoarece nu vor mai avea trotuare!

  14. Vasile C. Răspunde

    Parcarea din dreptul Unicarmului facilitează traversarea la firma Rosenthal.Oamenii care vin din CII nu vor ocoli până la farmacia lui Coica la 150m ci vor traversa neregulamentar.Pe de altă parte acolo e nevoie de un sens giratoriu pentru ieşirea de pe Bârgăului spre parc industrial sud.Foarte greu se iese.De ce nu se desfiinţează cea de la intrarea în M17 din dreptul farmaciei Catena?La 50m se află cea din faţa UNIO.

    • Tibi Răspunde

      Nu te obliga nimeni sa stai la rand pentru a face stanga, nu iti convine fa dreapta si intoarcete in sensul de pe Paulestiului.

  15. Ana Răspunde

    De ce nu faceti treceri de pietoni semaforizate in fata la Dacia si la casa de moda ? Cand iea copiii de la acoala.stai 2 min pana treci.

  16. Ionel M. Răspunde

    Apreciez măsurile pentru fluidizarea traficului rutier, însă nu în detrimentul siguranței pietonilor.
    În opinia mea, a desființa trecerea de pietoni de pe str. Bârgăului,(trecerea de lângă Unicarm), cea care separă cartierele Carpați I de Carpați II e una nepotrivită. Argumentelele mele în acest sens sunt următoarele: va rămâne o singură trecere de pietoni, la marginea străzii, la intersecția cu B-dul Lucian Blaga, între cele două cartiere va exista doar o singură trecere de pietoni, cu toate că în apropiere se află o școală, Școala “Octavian Goga”, și o grădiniță.

    • Tibi Răspunde

      Alea de pe Bargalui sunt pericol public, nesemnalizate pe calea de rulare si tot timpul masini parcate. Mare lucru ca sunt accidente in zona.

  17. Adrian Răspunde

    Intersectia din fata Bisericii cu Lanturi ar trebui semaforizata circular. Culoarea verde care apare concomitent pentru cei care vin dinspre Piata Mare, cu cei care vin dinspre penitenciar genereaza blocaj in trafic.

    • Tibi Răspunde

      Chiar nu stiu ce a fost in mintea alora de l-au facut asa. De unde **** sa stie unu care nu ii din oras ca la verde continuu el trebuie sa acorde prioritate pentru ca si cei din fata au verde.
      Nu cumva trebuia sa fie verde intermitent?

  18. Adrian Răspunde

    La intersectia de la Crinul trebuie semafoare cu buton de solicitare a culorii verzi pentru pietoni deoarece blocheaza sensul giratoriu.

    • Dan Răspunde

      Semafoarele cu temporizator (cu buton, cum le spui tu) nu sunt oportune in apropierea sensurilor giratorii, pentru ca ar bloca pe o perioada mai indelungata fluxul autoturismelor si ar bloca si mai tare sensul giratoriu.

      • abc Răspunde

        Atunci cum plm fac catalanii în Barcelona unde la fiecare sens giratoriu este așa?

        • Unu' Răspunde

          Ăia-s mai civilizați ca noi! La noi e la modă să intri în sensul giratoriu chiar dacă nu poți să-l părăsești și-l blochezi pe cel care ar putea circula! Încearcă să mergi la orele de vârf prin oricare din cele 4 sensuri giratorii de pe axa Careiului – Păuleștiului și-o să vezi!

      • ciprian Răspunde

        Corect!
        In preajma sensurilor giratorii nu se amplaseaza semafoare pentru trcerea de pietoni din imediata proximitate.
        Imaginati-va ca stati la semafor si in spate mai vin 5-6 masini. Cum se mai desfasoara circulatia in sensul giratoriu in spatele vostru. Faceti acest exercitiu la sensul giratoriu de la intersectia strazilor B-dul. Lalelei
        cu str. Careiului (la coborarea de pe pod spre spital !)

        • Unu' Răspunde

          Foarte simplu, NU intri în sens dacă nu poți să-l părăsești! Lași pe ceilalți să circule, dacă tu nu poți!

  19. gheorghe Răspunde

    Semaforul din Soarelui mai mult incurca….Se face verde si daca nu sunt pietoni care sa traverseze.In timpul acesta coloana de masini este pe str. Lucian Blaga pana hat la Rosendahll.Si pietonii au dreptul lor de a traversa.Si soferii au dreptul lor de a circula cu masinile.De ce nu se gasesc solutii viabile?Cum este in acest loc se poate face foarte usor un pasaj subteran pentru pietoni asa cum sunt si in strainatate in multe locuri aglomerate.Sensurile giratorii sunt foarte bune,se circula mai bine …parerea mea.Pe strada Lucian Blaga (ma refer de la Petrom spre iesirea din oras)ar trebui sa fie treceri de pietoni in zona statiei de autobus.Vi se pare normal ca omul dupa ce coboara din autobus sa ,,pandeasca “o pauza intre masini si asa sa traverseze?Mie nu!!Sunt firme ale caror angajati circula cu autobusul si trebuie sa traverseze strada.Este o problema ,,spinoasa” a satmarenilor,haideti sa respectam si parerile altora si sa nu ne mai jignim!!Tare ma tem c a nu va tine nimeni seama de parerile noastre cu toate ca unele sunt chear pertinente .Ozi buna tuturor.

  20. Driver Răspunde

    Boul de Norick unde e?
    Cum de nu scrie nimic ?!?!
    Trezestete…ébresztö…idiotája !!!

    • Norick Răspunde

      Scuze, dar am fost la ma-ta…))) Mai are de invatat, dar cum esti asa retardat are scuzele de rigoare… ? ? ?
      P. S. Nyugi, caak orálisan kapott… ? ? ?

      • Alin Răspunde

        @Norik elegant ca totdeauna. Le-ai speriat pe soferul nostru amator. Sau poate verifica daca este adevarat.))))

  21. y Răspunde

    Eu din comentariile de până acum și din măsurile visate de comisia-minune am tras concluzia că primarul și tot alaiul lui degeaba se tot plimbă pe afară în schimburi de experiență. Nu s-a lipit nimic de ei, probabil s-au dat preventiv cu ceva soluție chimică. Dacă nu au o rezolvare zbang sens giratoriu și kész.
    PS. Încă nici acum nu am aflat efectele pozitive pentru urbea noastră de la vizita de acum 2 ani a primarului în Coreea de Sud și Japonia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.