Ultima actualizare: ieri, 22:25

Locale

FOTO. ALERTĂ. Anvelopele avionului Satu Mare – București au explodat la aterizare

Anvelopele unei aeronave Tarom au explodat la aterizarea pe Aeroportul Henri Coandă din Capitală. Incidentul a avut loc în această seară la ora 19:42, când avionul era pe cale să încheie o cursă Satu Mare – București.

În momentul aterizării s-a produs o explozie la anvelopele trenului principal de aterizare. Aeronava, de tip ATR 42, cu 22 de pasageri la bord, a rămas temporar imobilizată pe pistă. Traficul pe aeroport nu a fost afectat.

Reacția Tarom:

,,Compania TAROM informeaza publicul despre incidentul survenit la aterizarea cursei RO638 care a operat pe ruta Satu Mare Bucuresti, avand la bord 22 de pasageri. Dupa aterizare anvelopele trenului principal au cedat. Avionul a fost oprit in siguranta si pasagerii au fost debarcati conform procedurilor”, anunță Tarom.

 

 

22 comentarii

  1. Yon Răspunde

    Ce se întâmpla dacă era la decolare de pe Otopeni sau Satu Mare?
    Noroc că au reușit să aterizeze cu bine.
    Așteptăm cu interes comunicatul Tarom privind cauzele care au dus la acest incident.
    Și cineva să răspundă pentru asta.Ce fel de verificări s-au efectuat?
    Oricum era de așteptat la un moment dat,pentru că plăcile de beton de pe Otopeni,la atâtea aterizări,numai bine nu cred că fac…
    Oricum,noroc că au finalizat aterizarea cu bine.

    • y Răspunde

      Ai zburat vreodată cu altă companie decât Tarom? Ai văzut diferența? Aici mă refer și la alte aspecte nu numai tehnice. Eu mă mir că mai zboară. Bine că nu s-a întâmplat nimic grav.

      • Yon Răspunde

        Salut,
        Din păcate nu am avut ocazia să zbor cu alte companii aeriene,sunt convins că sunt diferențe,însă,indiferent de compania aeriană,sunt de părere că siguranța pasagerilor și a avionului nu ar trebui să fie condiționată de asta,dar din rațiuni pur economice,se întâmplă.Totuși,călătoria cu Tarom nu este așa ieftină față de alte companii low-cost,îmi pare rău,dar acesta este nivelul.
        Întradevăr,neavând o alternativă viabilă pentru a călătorii în București,dacă ai posibilitatea,mergi cu avionul,însă atunci când urci în avion și mai cu seamă când vezi starea acestuia,te face să te gândești:Cum naiba mai zboară?
        Mă refer nu numai la starea tehnică ci și la starea fizică,adică fuselajul.
        Dovadă de iresponsabilitate dată de companie.
        Repet,cred că pistele formate din plăci(Otopeni,Cluj etc)aduc în timp,o uzură importantă anvelopelor aeronavelor.

    • Unu' Răspunde

      Șansele ca roțile să explodeze la decolare sunt aproape de 0, în schimb, la aterizare, datorită șocului încasat de trenul de aterizare, exploziile roților este un fenomen destul de des întâlnit!

  2. Pop Ioan Răspunde

    Probabil erau “reesapate” sau second-hand….La Tarom este orice posibil.

  3. y Răspunde

    @Yon, am cam umblat puțin prin lume și pot să-ți spun că Tarom față de alte companii este cam praf și pulbere. De exemplu în 2011 când am avut un drum de Amsterdam cu KLM a fost mai ieftin cu 15% de pe Henry Coandă până pe Schiphool decât cu Tarom. Nu mai vorbesc de condiții și stewardesele au fost incomparabil mai amabile. Iar ca profesioniștii compania portugheză TAP este net și peste aceștia. Pur și simplu nu îți dai seama când ai aterizat. În cazul de față nu s-a întâmplat nimic grația pilotului. Felicitări!
    Tot ce înseamnă pistă de aterizare sau infrastructură e praf. Indolență. Neglijență. Nu e vorba numai de lipsa de bani. Nu avem autostrăzi. Bun. Căile ferate sunt prăpăd. Bun. Flotă – pauză totală. Bun. Ce avem totuși?

    • Yon Răspunde

      Avem doar șansă :))
      Îți mulțumesc pentru răspuns și sper să nu se mai repete niciun incident.
      Sănătate și numai bine!

  4. Observator Răspunde

    Suntem exact ca intr-o tara saraca din America de Sud,unde nu prea se pune pret pe siguranta zborurilor,iar companiile folosesc gunoaiele zburatoare pana se dezmembreaza bucata cu bucata !!!Iar rahatii se tot lauda cat e de ieftin in romania sa zbori cu avionul ,la mare sau in Bucuresti !!

  5. y Răspunde

    Din punct de vedere tehnic se poate întâmpla la orice avion de la oricare companie.

    • y Răspunde

      @y, altul care mă fură??? Caută alt nume!
      Apropo, și dacă e chiar așa cum spui tu, cum Dumnezeu se întâmplă chestii din astea numai la Tarom și eventual la vreo companie africană?

  6. y Răspunde

    Și încă un lucru plagiatorule. Practic complet trenul de aterizare a explodat! Asta nu este deloc normal! Eu așa ceva nu am auzit. Noroc cu pilotul bun.

  7. y Răspunde

    E de apreciat transparenta celor de la Tarom

    • y Răspunde

      Transparență ? Din primele date am înțeles că roțile erau de mult crăpate. Asta se cheamă lipsă de mentenanță și inconștiență. Dar nu te plictisești odată? Caută-ți altă poreclă.

  8. y Răspunde

    Bine că s-a terminat cu bine și nu au fost vătămări corporale. Amvelope și trenuri de aterizare au fost și vor mai fi

  9. Unu Răspunde

    Ancheta interioară are să stabilească exact problema.

    • y Răspunde

      Aha.Poate chiar si aia exterioara !Dar sa nu uitam ca la ora asta puteau fi 22 de sicrie pe ”peronul aerogarii”…Eu as arunca in puscarie jumatate din stabii Tarom !!

  10. y Răspunde

    Mai nou cineva postează ca y, dar nu sunt eu. Revin când se plictisește. M-am săturat să-l combat. Sau se plictisește careva pe la redacție? În ambele cazuri să vă stea în gât.

    • z Răspunde

      Păi tocmai ai postat cu nick-ul ,,y”. Cum nu eşti tu?

      • z Răspunde

        Am zis doar că revin când se plictisește. Până atunci practic și eu “sportul” asta. Poate-poate pun ăștia din redacție un moderator la comentarii.

  11. t Răspunde

    Avionul a aterizat cu frana de parcare activata. Probabil s-au jucat cu ea in zbor si a ramas asa. Nu avea cum sa faca explozie pe toate 4 cauciucurile simultan. De asemenea daca va uitati a poza se vede ca este tocit complet doar intr-o parte a cauciucului. Nu sunt nici primii, nici singurii care au facut treaba asta.

  12. a* Răspunde

    @t, Nuuuu! Avionul a aterizat apropape pe kur because a vrut să meargă în marșarier și pilotul a uitat că avionul nu merge cu spatele!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.