Două mari asocieri de firme au depus oferte pentru construirea celui de-al treilea pod peste râul Someș, cel situat în zona ştrandului. Licitaţia are o valoare estimară de peste 141 de milioane de lei iar ofertele au fost depuse online pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
Astfel, cele două oferte au fost depuse de către Asocierea SC Concordia Import Export SRL – Spic SRL şi asocierea Strabag SRL – Antrepriza de reparaţii şi lucrări-ARL Cluj S.A.
Asocierea SC Concordia Import Export SRL – Spic SRL este compusă din CONCORDIA IMPORT EXPORT, Spic Internazionale SRL, SPIC SRL, VERTA TEL S.R.L., iar asociere asocierea Strabag SRL – Antrepriza de reparaţii şi lucrări-ARL Cluj S.A este formată din STRABAG S.R.L., SC Züblin Hoch – und Brückenbau GmbH, Metabet CF S.A., FREYROM, Onistua Com S.R.L., CONSTRUROM S.A., ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ, TRI EM SERV S.R.L.
Prima licitaţie pentru construirea celui de-al treilea pod a fost anulată deoarece nicio firmă nu a depus ofertă. Prin urmare, valoarea licitației a fost modificată de la 94.003.927 lei fără TVA, la 141.794.420 lei.
„Podul prevăzut peste râul Someş face legătura între Bd. Independenţei, cartier Gelu de pe malul stâng şi Bd. Henri Coandă de pe malul drept, şi se suprapune peste str. Ştrandului. Podul amplasat în continuarea străzii Ştrandului va prelua o parte importantă din traficul ce se desfăşoară între zona de nord şi zona de sud a municipiului Satu Mare, reducând considerabil traficul actual de pe podul Decebal. Noul pod oferă şi posibilitatea preluării traseului drumului european E 81 care în prezent se desfăşoară pe podul Decebal. Legătura între podul peste Someş şi viaductele prevăzute în continuarea podului cu cele 2 bulevarde (Bd. Independenţei şi Bd. Henri Coandă) se realizează prin intermediul rampelor, delimitate cu ziduri de sprijin. Valoarea estimata a lucrarilor este de 141.794.420,00 lei fără TVA”, se precizează în documentaţie.
Episodul n din epopeea “Neverending story” basmul “Podul Fata Morgana din Castrum Zotmar”. Dar am vrut să scriu infinit. Dacă va reuși licitația sigur-sigur se va constesta. E vorba nu de o căruță ci de un tren întreg de bani la mijloc. Să nu am dreptate.
Pe unele forumuri de specialitate, se vehiculeaza ideea caietelir de sarcini mizerabil facute de Strabag. Asa ca… sa nu ne asteptam la minuni.
Proiectul este facut de NV Construct, inclusiv caietele de sarcini. Nu inteleg cum putea STRABAG sa faca (mizerabil sau nu) caietele de sarcini. Vad ca STRABAG e una din firmele care a depus oferte pentru executie, nu pentru proiectare (proiectul fiind deja facut).
Dada….. in 2099 poate
basme virtuale referitoare la pod, moarte din fașă!!!! vrabia mălai visează!!!!!!!
Aș propune primăriei spre rumegare un alt proiect pentru rezolvarea problemei dacă tot suntem în domeniul SF. Să secăm Someșul și gata nu mai trebuie pod! Pam-pam!