Ultima actualizare: ieri, 22:25

Locale

Florisal vrea să se ocupe de salubrizare încă 10 ani. S-a înscris la licitaţie!

Societatea Florisal vrea să se ocupe de salubrizarea din Satu Mare pentru încă o perioadă de 10 ani. Firma a depus ofertă la licitaţia de peste 260 de milioane de lei organizată de către Primăria Satu Mare. Cea de-a doua ofertă a fost depusă de către asocierea SC AVE BIHOR SRL- SC RDE HARGHITA SRL.

Potrivit documentaţiei aprobată de primărie şi consiliul local, valoarea viitorului contract de concesionare pe zece ani a serviciului de salubrizare în municipiul Satu Mare este estimată la 263.138.788,6 lei fără T.V.A.

Contractul va fi încheiat pe o perioadă de 10 ani şi impune dotări cu GPS a autospecialelor dar şi o normă de poluare de minimum euro 3.

Noul operator, pe cheltuiala proprie, va amenaja pe amplasamentul punctelor de colectare existente, 213 puncte de colectare supraterane închise, pentru a asigura colectarea separată în cinci fracții.

Punctele de colectare supraterane pentru colectarea selectivă a deşeurilor vor fi modulare, vor avea fante de introducere pentru securizare şi posibilitatea ulterioară de dotare cu sistem de identificare a generatorului de deşeuri, închidere electronică, sisteme de supraveghere video şi sursă proprie de energie electrică. Acestea vor fi dotate cu recipienţi standard de 1,1 mc.

 

7 comentarii

  1. Unu' Răspunde

    Din caietul de sarcini lipsește (omisă intenționat?!?) o cerință foarte importantă: în parcul auto să nu existe mașini mai vechi de 10 ani, respectiv norma minimă de poluare să fie EURO 5!

  2. Gheorghe Răspunde

    Nu inteleg de ce primaria fuge de o afacere bună. Adică Florisal a castigat bine mercy ani de zile iar primăria ca dealtfel f multe autorități locale fug de înființarea unor servicii publice profitabile !

    • y Răspunde

      S-a pus recent problema asta și în Consiliul Local. Este enormă investiția. La o localitate mică poți încerca dar aici trebuie parc auto dotat conform cerințelor. Nici Florisal cu deșeurile pe roți nu cred că corespunde în totalitate la cerințele ANRSC. Așa că rămâne delegarea serviciilor de salubritate către o firmă. Dacă s-ar apuca orașul să investească ar fi vorba de bugetul complet pe mai mulți ani ca să acopere cheltuielile necesare care se amortizează în ani buni, nu una-două. Parcul auto trebuie să fie OK, nu hârburi, și nu numai asta și restul dotărilor. Nu e fezabil pentru noi. La o Livada sau Ardud maxim ar merge.

      • Gestiune directa Răspunde

        Si sa nu vorbim de resursele umane…. trebuie zeci de angajati….mai precis minim 70-80, intretinerea utilajelor….. aici trebuie un management stabil si puternic, insa in conditiile politice contemporeana, adica azi esti, maine nu esti ….. nu se poate administra prin functionari publici un contract de asemenea anvergura timp de 10 ani.
        Tot asa s-ar putea gestiona direct reparatiile de drumuri, intretinerea spatiilor verzi, ecarisaj…. si unde s-ar ajunge, Primaria ar trebui sa aiba sute de angajati. Totusi vorbim despre o Institutie publica, nu despre o Intreprindere.

  3. Gheorghe Răspunde

    Revin. Așa este, e nevoie de resurse. Dar când ai privatizat tot ce îți putea aduce profit nu e bine.

    • y Răspunde

      Aceste privatizări nu au fost făcute de administrația locală. Dar așa este, practic am fost dezindustrializați. Ce a rămas e foarte puțin. În curând va fi foarte greu pentru că din comerț e foarte greu să te dezvolți iar serviciile …… Care servicii?? Am putea face ceva din turism dar lângă aquaparc n-am reușit să dezvoltăm nimic în paralel în 8 ani ? Asta ne arată cât de slabi suntem. Mulți nu vin la aquaparc pentru că nu au unde dormi, unde se distra. Sau de ce nu dezvoltă ceva primăria la ștrandul vechi? Am dat pe mâna lui Țânțaș și noi ce am câștigat din asta?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.