Ultima actualizare: azi, 16:46
Locale

„Învăț și mă joc!”, eveniment online organizat de Catedra de Informatică a Colegiului „Mihai Eminescu”

Evenimentul online Învăț și mă joc!, organizat de Catedra de Informatică de la Colegiul Național Mihai Eminescu Satu Mare, pe harta Meet and Code 2020

Prin Asociația de Părinți a Elevilor de la Colegiul Național Mihai Eminescu Satu Mare, Catedra de Informatică, în parteneriat cu Centrul Județean de Excelență Satu Mare și cu Echipa de robotică Perpetuum Mobile, organizează evenimentul online Învăț și mă joc!  de pe platforma de programare și tehnologie Meet and Code, care promovează robotica și educația STEM și urmărește totodată dezvoltarea imaginației și sporirea încrederii elevilor în forțele proprii. Acesta se adresează elevilor cu vârste cuprinse între 11 și 15 ani inclusiv și se desfășoară în 16, 17 și 24 octombrie 2020.

Evenimentul online este finanțat cu ajutorul inițiativei Meet and Code susținută la nivel european de compania de software SAP. Meet and Code 2020 este coordonată de Haus des Stiftens gGmbH și rețeaua TechSoup Europe în 35 de țări europene și susține, pentru al 4-lea an consecutiv, evenimente de tehnologie și programare aliniate cu misiunea Europe Code Week.

În România, inițiativa Meet and Code este coordonată de Asociația Techsoup. Din 2010, Asociația Techsoup creează și oferă resurse IT și experiențe de învățare a tehnologiei pentru organizații nonprofit, tineri și profesori. Asociația Techsoup este câștigătoare a premiului Digital Skills for Education din cadrul European Digital Skills Awards în 2017, competiție organizată de Comisia Europeană.

Evenimentul se adresează elevilor care nu au neapărat cunoștințe de robotică și programare, dar au curiozitatea să descopere aceste domenii. Specificul atelierelor constă în faptul că participanții învață jucându-se și rezolvă creativ o problemă a comunității.

Vor fi organizate webinarii în cadrul cărora elevi ai Colegiului, și foști elevi, actualmente studenți, membri ai Echipei de robotică Perpetuum Mobile, vor prezenta aplicații realizate în Arduino IDE și vor iniția participanții în tainele roboticii. Participanții vor avea apoi o săptămână la dispoziție ca să gândească sarcini pentru un robot care să vină în sprijinul comunității. În săptămâna respectivă, participanții la eveniment vor avea ca mentori membrii echipei Perpetuum Mobile. La finalul săptămânii elevii vor prezenta online roboțelul și sarcinile pe care acesta le poate îndeplini.

Evenimentul are ca obiective atragerea copiilor spre domeniul IT, încurajarea elevilor să rezolve o problemă specifică într-un mod creativ, provocându-i să inoveze, să caute soluții pentru o lume mai bună.

Comisia Europeană sprijină inițiativa Europe Code Week ca parte a strategiei sale pentru o piață unică digitală. În Planul de Acțiune pentru Educație Digitală, Comisia încurajează în special școlile să se alăture inițiativei, obiectivul fiind acela de a avea 50% din toate școlile europene implicate în promovarea digitalizării, până în anul 2020.

Un comentariu

  1. Profesor Răspunde

    Felicitări! Dascăli buni, copii deștepți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.