Începând din această săptămână, Aeroportul Internațional Satu Mare folosește cea mai modernă soluție digitală de informare a pasagerilor, aplicația VisionAirFIDS, activă în prezent în unele dintre cele mai mari aeroporturi internaționale: Dubai, Heathrow, Gatwick, Stansted și Luton din Londra, Manchester sau Belfast.
Noua aplicație digitală modernizează și eficientizează procesul de comunicare cu pasagerii în interiorul aeroporturilor prin intermediul ecranelor digitale. Soluția VisionAirFIDS este creată în România, de compania clujeană AirportLabs și este oferită gratuit Aeroportului Satu Mare, fiind deja implementată și la Aeroportul Internațional Cluj-Napoca.
La 83 de ani de la primul zbor operat pe ruta Cluj Napoca – Satu Mare – Oradea – Cluj Napoca, o companie de tehnologie 100% românească din Cluj oferă aeroportului din Satu Mare cel mai modern produs software pentru eficientizarea comunicării și creșterea calității experienței oferite pasagerilor. Deși este un aeroport de dimensiuni reduse, din Satu Mare se poate zbura azi regulat spre Londra și București, iar din luna mai 2021 către Paris și Frankfurt. În ultimii trei ani, aproape 200.000 de pasageri au tranzitat aeroportul, cu un număr maxim de 85.171 pasageri în anul 2019, înainte de pandemie. Odată cu această implementare, angajații Aeroportului Satu Mare vor fi mai eficienți, iar experiența livrată pasagerilor va fi una superioară.
,,Marele avantaj al VisionAir este dat de interfața foarte accesibilă și ușoară, care ne ajută să comunicăm rapid orice informație către pasageri, prin ecranele din aeroport. Sutele de pasageri care trec prin aeroport vor fi informați în timp real de statusul zborului lor, vor putea să își planifice mult mai bine timpul de așteptare în zona publică și vor putea să aibă acces la serviciile conexe pe care le găsesc în aeroport. Avantajul va fi foarte mare și pentru noi, ca aeroport, pentru că ecranele vor putea afișa, pe lângă detalii legate de zboruri, și alte informații, știri sau chiar publicitate, care va genera venituri”, spune Mihai Pătrașcu, directorul aeroportului din Satu Mare.
În premieră pentru aeroportul din Satu Mare, managementul proiectului de implementare a noii soluții a fost făcut integral de la distanță, iar setările sistemului de afișaj au fost realizate 100% de echipa internă a aeroportului, pe baza informațiilor furnizate online de echipa care a conceput și dezvoltat produsul.
,,Implementarea a fost făcută complet de la distanță, iar de setările aplicației s-a ocupat echipa aeroportului, permițându-ne astfel să verificăm că produsul este intuitiv și ușor de administrat și poate fi lansat fără o sesiune specială de training. Soluțiile cloud permit implementarea aplicațiilor de ultimă generație în orice tip de aeroport, de la cele mai mari până la cele mai mici. Aeroporturile mici nu își permit să aloce infrastructură și personal pentru gestionarea locală a acestor aplicații de mare complexitate, iar pentru funcționarea în cloud este suficientă o conexiune bună la internet. Pe de altă parte, aeroporturile mari își permit investiții în infrastructură complexă, dar dinamica operațiunilor impune o adaptare continuă, iar dacă rulează soluții locale descoperă că aplicațiile sunt rapid depășite de cerințe și au nevoie mereu de actualizări greu de realizat. Soluțiile cloud rezolvă simplu acest aspect, prin faptul că implementările sunt făcute rapid și centralizat, pe o infrastructură flexibilă, de către echipe specializate aflate la distanță”, spune Iulia Holhoș, managerul de proiect al AirportLabs.
Pandemia COVID-19 a accentuat nevoia de digitalizare, iar pentru ca aeroporturile să își optimizeze operațiunile și costurile este important ca soluțiile alese să fie rapide, ușor de folosit, sigure și compatibile cu celelalte soluții tehnice indispensabile desfășurării activității lor. Compania clujeană AirportLabs oferă tuturor aeroporturilor din România, pe perioadă nedeterminată și fără costuri, acces la produsele sale digitale, pentru a încuraja procesul de modernizare, digitalizare și eficientizare, într-o perioadă dificilă pentru aviația mondială. Pe lângă VisionAir, compania AirportLabs a dezvoltat alte nouă produse de management digital al operațiunilor aeroportuare, care funcționează deja de câțiva ani cu performanțe remarcabile în cele mai mari aeroporturi internaționale din lume, printre care Dubai, Londra (Heathrow, Gatwick, Stansted, Luton), Manchester, Amsterdam, Frankfurt, Munchen, Riyadh, Milano, Copenhaga, Bruxelles, sau Bangalore.
Ooooo,afisaj ca-n Dubai !! !Dar nu e suficient sa-ti faci frizura ca Celine Dion dar sa canti precum Vulpita lui Viorel !🤣🙈🤪😁👍
Cacat… Nu prea am fost in multe aeroporturi ,dar in cate am fost(9-10) toate ,absolut toate avea sistemu’ din articol. …si nu am fost la Dubai sau Londra.
cum definiti “performanțe remarcabile”?
…. încă există…. 🤔🤔🤔😱😱
Băi deci cu doua destinații pe săptămâna și sute (sîc) de călători eu cred ca sunt peste Dubai și ușor sub Frankfurt ca și trafic! Dacă nu băgau sistemu asta super inteligent cu televizoare agățate pe pereți,la câte terminale sunt,porți de îmbarcare,standuri cu cico și gogoși ,duty-free-uri,parcări subterane,stații de metrou și altele,călătorii erau pierduți.Am înțeles ca in trecut jumate din călători pierdeau cursa ca nu găseau ieșirea spre pista din cauza traficului urias!Cica și acum sunt vreo 10-20 de persoane dispărute probabil pierduți prin aeroport…
Pentru alea 3-4 curse pe săptămână era bine și o tablă cu o cretă.