Ultima actualizare: ieri, 18:04
Locale

12 motive pentru care alergarea este mai bună decât sala de sport

În primul rând, un disclaimer: Ne place sala de sport. Ne place antrenamentul de forță cu greutăți gratuite și mașini de antrenament. Și există o mulțime de motive pentru care ar trebui să o faceți, indiferent dacă doriți să construiți mușchi, să eliminați grăsimi și calorii sau pur și simplu să vă îmbunătățiți starea generală de sănătate. Dar, beneficiile alergării fac un caz destul de puternic pentru orice tip să ia în considerare devenirea unui alergător.

De la beneficiile estetice la avantajele mentale, există un motiv pentru care 19 milioane de oameni și-au încălțat perechea preferată de adidasi de barbati sau femei și au terminat curse de alergare anul trecut. Deși nu spunem că ar trebui să renunțați la sală (vă rugăm să nu faceți acest lucru), spunem că ar trebui să luați în considerare și alergarea. Iată câteva de avantaje ale alergării de luat în considerare.

1. Alergarea vă poate ajuta să trăiți mai mult

Alergătorii trăiesc mai mult decât cei care nu o fac. Într-un studiu al Arhivelor Medicinii Interne, cercetătorii au urmărit aproximativ 1.000 de adulți (cu vârsta de 50 de ani și peste) timp de 21 de ani. La sfârșitul studiului, 85% dintre alergători încă îl loveau, în timp ce doar 66% dintre non-alergători erau în viață.

2. Alergarea poate da dependență

Febra alergătorului este reală: cercetările de montare, inclusiv un studiu publicat în Experimental Technology, arată că atunci când alergăm, creierul nostru pompează endocanabinoizi, molecule asemănătoare canabisului care îi mențin pe alergători fericiți – și dependenți.

3. Alergarea nu necesită o navetă

Sigur, antrenamentul dvs. la sală ar putea dura doar o oră, dar să ajungeți la și de la sală durează încă 30 de minute. Dar în al doilea moment în care ieși din ușa din față, puteți începe alergarea. La urma urmei, vă petreceți suficient timp în mașină. Mai mult: alergarea poate fi naveta dvs.!

4. Alergarea luptă împotriva burților de bere

Pe măsură ce îmbătrâniții, kilogramele au un mod de a se lipi de stomac. Dar, într-un studiu de Medicină și Științe în Sport și Exercițiu a mai mult de 100.000 de alergători, cei care alergau 65 sau mai multe km pe săptămână au luat mai puțină greutate în burtă de-a lungul anilor de vârstă decât cei care au alergat mai puțin.

5. Alergarea vă poate ajuta să obțineți vitamina D

Corpul uman primește cea mai mare parte a vitaminei D din cauza expunerii la soare, dar din moment ce oamenii își petrec tot timpul în interior, ei bine, știți cum merge. Acest lucru explică de ce 41,6 la sută dintre oameni sunt deficienți în vitamină, potrivit cercetărilor publicate în Nutrition Research. A alerga afară vă poate ajuta să vă creșteți nivelul pentru a îndepărta depresia, pentru a preveni diabetul de tip 2 și pentru a vă întări oasele.

6. Alergarea arde calorii nebune

Un antrenament mediu de o oră de antrenament cu greutăți la sala de sport arde aproximativ 300 de calorii. Alergarea tipică de o oră arde cam de două ori mai mult decât atât. Între timp, într-un studiu realizat de Colegiul Medical din Wisconsin și Centrul Medical VA, cercetătorii au descoperit că banda de alergat (utilizată la un nivel „dur”) a ars în medie 705-865 de calorii într-o oră. Cățărătorul de scări, vâslitorul și bicicleta staționară au ars cu mult mai puține calorii.

7. Alergarea nu necesită o grămadă de echipamente

Dacă aveți adidași de barbati sau de damă, pantaloni scurți și cămașă, sunteți gata de alergat. Nu poți spune asta despre multe alte antrenamente. Nu sunt necesare aparate, gantere sau chiar covorașe.

8. Puteți alerga oriunde

Alergatul vă va duce mult mai departe decât cei patru pereți ai sălii de gimnastică. Puteți alerga oriunde în lume. Există literalmente curse în Antarctica și în deșertul Sahara. OK, majoritatea dintre noi nu vom merge atât de departe.

9. Puteți alerga oricând

Traseul nu este niciodată închis. Indiferent dacă doriți să participați la un antrenament la ora 14:00 sau la ora 02:00, o puteți face.

10. Câinele poate alerga cu dvs.

De obicei, câinii nu sunt bineveniți la sala de sport. Dar sunt partenerul perfect pe traseu. Potrivit unor cercetări de la Universitatea din Arizona, câinii primesc și ei endocanabinoizi, similari cu cei ai prietenilor lor cu două picioare.

11. Alergarea vă întărește oasele

Spre deosebire de orice alt antrenament aerob pe care îl puteți începe în sala de gimnastică, alergarea are un impact mare, ceea ce înseamnă că vă încarcă și reface oasele împreună cu mușchii. Înotul, ciclismul și lucrul la eliptică nu vă antrenează oasele. Dacă acestea sunt singurele lucruri pe care le faceți, sunteți expus riscului oaselor slabe și al osteoporozei.

12. Alergarea vă ajută să vă atingeți obiectivele

Alergarea vă face foarte orientat spre obiective. Încercați întotdeauna să obțineți PR-uri noi și știți că nu vă puteți atinge obiectivul într-o zi. Este nevoie de timp, muncă și consecvență.

 

5 comentarii

  1. koko Răspunde

    unde se poate alerga in satu mare?

  2. Unu' Răspunde

    Vezi punctul 8!
    Lipsa unui spațiu dedicat este doar o scuză nu un motiv!

  3. Romanistan citizen Răspunde

    @gica. Tu când ai alergat acolo ultima oară? De fapt nu am pus bine întrebarea. Când te-au fugărit câinii vagabonzii pe acolo sau când era să te calce vreunul cu ATV sau altceva?

  4. Altu cu Jeepanu Răspunde

    Ma’ ochiosolor, cand ma duc io cu jipanu miu sa nu alergati voi pi acoale. Ca va ia mama draqului. Inteles? :)))) Tre’ sa ma duc la oi ba’ .. :)))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.