Ultima actualizare: azi, 22:30
Locale

PROIECT EUROPEAN. Dotări pentru serviciile de urgență din Tarna Mare și Ardud

Serviciile de urgenţă din Tarna Mare şi Ardud vor fi dotate cu echipamente şi autospeciale noi, printr-un proiect transfrontalier implementat la iniţiativa primarului Monica Sobius.

Conferinţa de lansare a proiectului “Avertizare timpurie și pregătire comună pentru situații de urgență în zona transfrontalieră Româno-Ucraineană – WARN –” a avut loc astăzi în sala mare de şedinţe a Palatului Administrativ, în prezenţa celor implicaţi în proiect şi a unor invitaţi.

Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană prin Instrumentul European de Vecinătate în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră ENPI Ungaria-Slovacia-România-Ucraina 2014-2020 (www.huskroua-cbc.eu) și implementat de Comuna Tarna Mare în calitate de lider de proiect, în parteneriat cu Orașul Ardud, Detașamentul de pompieri nr. 4 din cadrul Departamentul Principal al Serviciului de Urgență de Stat, regiunea Zakarpattia (Ucraina) și Asociația NOVUM (Ucraina), pe o perioada de 12 luni incepand cu luna iunie, 2021.

Bugetul total al proiectului este de 508.390,59 Euro, din care 457,551.51 EUR reprezintă cofinanţarea din partea Uniunii Europene.

Proiectul are ca scop cresterea capacității de reacție și scăderea timpului de răspuns a echipelor din cadrul serviciilor voluntare pentru situații de urgență (SVSU) din județul Satu Mare (in zona comunei Tarna Mare și a orașului Ardud, respectiv în zonele vecine din microregiunile Țara Oașului și Zona Sătmarului), respectiv în regiunea Zakarpattia (orașul Beregovo și împrejurimi).

Activităţile principale ale proiectului sunt: activităţi de networking transfrontaliere, cursuri de instruire a voluntarilor (în acordare de prim ajutor, salvare din adâncime și de la înălțime, orientare prin geolocalizare, intervenții în caz de inundații), derularea de exercitii comune de simulare a unor cazuri reale care necesita intervenția unităților locale, achiziții de echipamente și vehicule pentru intervenții în situații de urgență, respectiv elaborarea unui Ghid de bune practici privind organizarea și funcționarea eficientă a Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență.

Vor fi achiziţionate echipamente de intervenţie pentru unităţile de pe ambele părţi ale frontierei, precum sistemel de alarmare civilă, sirene, autospeciale pentru stins incendii, vehicul de teren pentru intervenţii în zone dificile, defibrilatoare mobile, motopompe.

Primarul Monica Sobius  – lider de proiect

“Avem o populaţie de 4.000 de locuitori şi o suprafaţă de 5.200 de hectare, din care aproximativ 40% reprezintă vegetaţie forestieră. Acest proiect va fi extrem de util şi sunt sigură că vom reuşi să diminuăm din evenimentele neprevăzute care au avut loc în ultimii ani, vorbim atât de situaţii generate de schimbările climatice, inundaţii, alunecători de teren sau incendii de vegetaţie şi am avut situaţii de persoane rătăcite în Munţii Oaşului din păcate soldate cu victime. Cred că fiecare administraţie îşi doreşte un serviciu voluntar pentru situaţii de urgenţă eficient, dotat la standarde europene, şi iată că am reuşit să demarăm proiectul acesta. Sperăm că vom avea un serviciu mai eficient, cu dotări corespunzătoare care să realizeze intervenţii mai rapide şi mai profesioniste”, a spus Monica Sobius.

În cadrul proiectului sunt prevăzute şi activităţi de formare a personalului serviciului voluntar.

“Ne-am propus să avem şi un sistem de informare şi alarmare pentru populaţia din comuna Tarna Mare, vom avea un centru de comandă, cinci puncte de alarmanre. Vom putea transmise mesaje astfel încât populaţia să fie informată în timp util despre producerea unui dezastru, să îmbunătăţească capacitatea de reacţie la orice evenimente neprevăzut”, a mai spus Monica Sobius.

Vor mai fi achiziţionate sisteme de localizare prin GPS, truse de prim ajutor.

Autospeciala de la Ardud, veche de 40 dee ani, înlocuită cu una nouă

Primarul oraşului Ardud, Ovidiu Duma, a subliniat faptul că serviciul voluntar din localitate are o echipă care priveşte cu entuziasm acest proiect, în special pentru dotările care urmează să vină.

“Prin acest proiect de finanţare care ne oferă şansa dotării cu o autospecială performantă, maşina principală pe care o avem acum în dotare are o vechime de 40 de ani, în posesia noastră se află de 15 ani, primită dintr-o donaţie de la o comună înfrăţită din Ungaria, ceea ce spune multe despre nevoia stringentă de a intra în posesia unei tehnici de actualitate”, a spus Ovidiu Duma.

Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă Ardud a avut anul trecut 30 de intervenţii, în toate situaţiile fiind prezenţi la faţa locului înaintea forţelor profesioniste de la ISU Satu Mare.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.