Compania Facebook a anunțat joi că își schimbă numele, parte a unui proces de rebranding și o schimbare de strategie care vine după ce platforma de social media este ținta unor critici intense în ultima perioadă.
Compania fondată de Mark Zuckerberg a anunțat schimbarea numelui în cadrul conferinței sale anuale pentru dezvoltatori și a motivat că noul nume sub care va opera reflectă mai bine ceea ce face acum firma, relatează BBC.
Noul nume al companiei-mamă va fi Meta, dar numele rețelei sociale cu care a pornit Mark Zuckerberg va rămâne Facebook. De asemenea, compania va avea și un nou logo, ce seamănă cu semnul matematic pentru „infinit”.
Pe de altă parte, Facebook și-a dezvăluit joi și planurile pentru metaverse, noul său proiect – o lume online în care oamenii se pot juca, pot lucra și comunica într-un mediu virtual, adesea cu ajutorul căștilor VR.
Mișcarea de rebranding amintește de un demers similar al Google, care în 2015 și-a restructurat compania numindu-și firma-mamă Alphabet, însă numele nu a prins foarte bine la public.
Schimbarea numelui companiei vine în urma unor controverse și scandaluri în care a fost implicată Facebook, după scurgerea unor documente interne. Frances Haugen, fost angajată a firmei, a acuzat compania că pune profitul mai presus de siguranța oamenilor.
In curand se va “procreea” virtual…
Așa se va chema varianta delta 2.0? Mă întreabă un prieten insistent.
Sa va feriti de meta.