Ultima actualizare: azi, 22:30
Locale

Anul școlar 2022-2023: Module în loc de semestre, fără teze obligatorii, o singură medie pe an

Anul școlar 2022-2023 începe săptămâna viitoare. Luni, pe 5 septembrie, elevii se întorc la școală cu reguli noi și schimbări importante în educație, informează Digi24.

Semestrele au fost înlocuite cu 5 module care vor alterna cu 5 vacanțe, tezele nu mai sunt obligatorii, iar media va fi una singură, încheiată la finalul anului, în loc de două semestriale, așa cum a fost până acum.

Structura anului școlar 2022-2023:

  • Modulul 1: 5 septembrie 2022 – 21 octombrie 2022;
  • Modulul 2: 31 octombrie 2022 – 22 decembrie 2022;
  • Modulul 3: 9 ianuarie 2023 – 3, 10 sau 17 februarie 2023;
  • Modulul 4: 13, 20, 27 februarie 2023 – 7 aprilie 2023;
  • Modulul 5: 24 aprilie 2023 – 16 iunie 2023.

Modulele vor fi alternate cu 5 vacanțe, astfel:

  • Prima vacanță, de toamnă, pentru toți elevii: 24-30 octombrie;
  • A doua vacanța, de iarnă: 23 decembrie – 8 ianuarie 2023;
  • A treia vacanță, de o săptămână, în perioada 6-26 februarie 2023 – poate fi acordată în a doua săptămână, în a treia săptămână sau în a patra săptămână din februarie, la decizia fiecărui inspectorat școlar;
  • A patra vacanță : 8 aprilie –23 aprilie;
  • Vacanța de vară – 17 iunie – 4 septembrie.

Principalele modificări ale anului școlar 2022-2023

  • tezele nu vor mai fi obligatorii;
  • o singură medie pe an;
  • peste 3 note la numărul de ore al disciplinei;
  • plan individual de învățare;
  • se renunță la măsura exmatriculării transferul la alte școli, doar în situații excepționale.

Sursa: Digi24

 

4 comentarii

  1. Beny Kira Răspunde

    Klaus Iohannis a arătat ca nu este degeaba presedinte. România educata e pentru elevii romani.

  2. kati Răspunde

    Vor fi super de bine pregătiți să nu promoveze examenele în viață să-i trimită învățămîntul și pe ei de sclavi in UE

    • Peda Gogu Repetent Răspunde

      De multe ori omul are impresia că la școală nu se petrece educație ci doar dresaj ca să se producă cetățeni cum trebuie. O evaluare recentă a arătat că 45% dintre elevi sunt analfabeți funcționali care nu sunt în stare să gândească independent iar restul sunt copii dotați excelent. Asta înseamnă un singur lucru. În Daciada denumită și “elevii mei au câștigat mai multe concursuri decât ai tăi” organizat între profesori și școli se ajunge acolo că elevii fără dotări de excepție dar totuși care nu sunt proști doar poate nu au condiția materială și sprijinul din familie necesar sunt neglijați. Dar exact cu ei ar trebui lucrat mai mult! De 30 de ani vorbim de reforme în învățământ dar totul se rezumă la proiecte sterile doar pe hârtie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.