Ultima actualizare: azi, 08:47

Locale

Drumul expres Satu Mare – Baia Mare, într-o nouă etapă. Când e gata studiul de fezabilitate

Studiul de fezabilitate al drumului expres Baia Mare – Satu Mare se afla in faza avansata, astfel ca pana in primavara 2023 va fi terminat, a declarat miercuri, pentru AGERPRES, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Maramures, Ionel Bogdan.

,,Studiul de fezabilitate se afla in faza avansata, iar pana la anul viitor in primavara va fi gata, iar dupa acest proces lucrarea va intra in licitatia publica pentru proiectare si executie. Prin realizarea acestor proiecte majore de infrastructura rutiera vom realiza conexiunea judetelor Maramures, Salaj si Cluj cu infrastructura nationala mare si cu cea internationala prin conexiunile spre frontiera cu Ungaria”, a spus Ionel Bogdan.

Conform acestuia, licitatia pentru studiul de fezabilitate pentru al doilea drum expres Baia Mare – Jibou – Dej, amanata din lipsa unei oferte clare, va fi reluata.

,,In anul 2020, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat licitatia publica pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar pentru realizarea Drumului Expres Baia Mare – Jibou – Dej, licitatie care a fost ulterior anulata din cauza lipsei ofertelor viabile. In anul 2021, a fost reluata licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate, iar odata ce CNAIR va finaliza documentatiile vom semna parteneriatul intre Consiliul Judetean Maramures – Consiliul Judetean Salaj si CNAIR pentru implementarea proiectului”, a mai precizat Ionel Bogdan.

Proiectul drumului expres Baia Mare-Satu Mare-Vama Petea are o vechime de aproximativ 15 ani, fiind mereu amanat de la executie din diverse cauze tehnice sau financiare.

Conform unei documentatii tehnice intocmite de CJ Maramures, drumul expres Baia Mare-Satu Mare-Vama Petea ar scurta distanta spre punctul de frontiera cu cativa zeci de kilometri, iar timpii de traversare a judetelor Maramures si Satu Mare vor fi substantial diminuati pentru participantii la trafic sau transportatorii de marfa.

Sursa: agendaconstructiilor.ro

8 comentarii

  1. Alex Răspunde

    Vama Petea ??? – Conexiunea cu autostrazile din HU va fi la Oar si nu la Petea!

  2. mariu Răspunde

    in 2045 v-a fi gata studiul de fezabiliate))))))))

  3. ==== Răspunde

    la anu incep lucrarile.

    • urbanism Răspunde

      Nici o șansă, îți spun eu asta. Tu în care țară trăiești? Chiar dacă presupunem că proiectul va fi gata la termen și chiar dacă presupunem că va fi inclus în bugetul de anul viitor va trebui licitație. Știi ce se întâmplă când se ajunge la contestare nu? Dar poți visa. Nu știu de ce nu se schimbă legislația din domeniu că de promis toată lumea promite dar când ajung acolo la ciolan brusc uită toți.

      • joliku Răspunde

        Doar sarcasm orasene

        • urbanism Răspunde

          Eu de felul meu nu pariez dar șansa ca ceva să se facă efectiv la anul este zero!!! De ce? pentru că nici măcar proiectul pe hârtie nu este gata așa că nu are cum să se poată finanța lucrarea chiar de anul viitor. De ce? Pentru că nu știi ce și cât îți trebuie. În bază a ce și pentru ce concret soliciți finanțare de la buget??? Pe ochi frumoși și pe promisiuni? Sweet dreams. Lucrurile în țara asta nu așa funcționează. pentru un pas înainte musai se fac minim trei pași înapoi.

  4. H&R Răspunde

    https://www.globalinfo.ro/z/autostrazile_din_ungaria_magyar_autopalyak.htm

    Poza de la articol este despre autostrada si nu despre drum express. Oricum nici nu este facuta din Romania.

    • 🤔🤔🤔 Răspunde

      Ungurii sunt de vină. Românii hoți nu pot fi de vină. 🤔😱😤😨🥴😭
      Nu aveți măi oameni buni o poză cu ceva autostradă românească? Acolo e berbecilor lângă acostament indicatorul VERDE cu numărul 37 pe el! Deci clar poza e din Ungaria!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.