Ultima actualizare: azi, 11:11

Locale

Prăbuşire record pentru acţiunile Electrolux. Pierderi neaşteptat de mari în acest an

Acţiunile Electrolux s-au prăbuşit după ce producătorul suedez de electrocasnice a raportat o pierdere neaşteptată în al doilea trimestru din 2023 şi a afirmat că intenţionează să vândă active în valoare de aproximativ 1 miliard de dolari, anunţă Ziarul Financiar. Potrivit agenţiei americane de ştiri Bloomberg, acţiunile Electrolux au scăzut cu 23% în şedinţa de tranzacţionare de la Stockholm de joi, declin istoric.

Fabrica din Satu Mare a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de aproximativ 883,9 mil. lei (179,2 mil. euro), în scădere cu 18% faţă de 2021, când compania a avut afaceri de 1,080 mld. lei (219,5 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.

Electrolux a realizat în 2022 un profit net de 12,7 mil. lei (aproximativ 2,6 mil. euro), mai mic cu 40,7% faţă de 2021, când a înregistrat un câştig net de circa 21,5 mil. lei (4,4 mil. euro), conform datelor publice.

În Trimestrul 2 din 2023, pierderea operaţională a grupului s-a ridicat la 124 milioane de coroane (12,1 milioane de dolari), a anunţat joi compania, comparativ cu profitul de 669,8 milioane de coroane aşteptat de analişti. Perspectivele de piaţă pentru toate regiunile Electrolux din întreaga lume sunt acum negative pentru acest an, a precizat compania.

“Comunicatul Electrolux din trimestrul al doilea descrie o imagine dezastruoasă pentru restul anului 2023, deoarece cererea s-a înrăutăţit, în loc să se stabilizeze”, a scris analistul Iwona Hovenko de la Bloomberg Intelligence. “Acest lucru ar putea necesita mai multe reduceri de preţuri promoţionale în a doua jumătate, ceea ce ar putea afecta profitul, mai ales pe fondul vânturilor frontale continue ale costurilor”.

Vânzările de active planificate vor include facilităţi de producţie din Egipt, care produc aparate electrocasnice marca Zanussi, şi fabrici care produc încălzitoare de apă în Egipt şi Africa de Sud, precum şi proprietăţi imobiliare non-strategice, a precizat compania. Aceasta intenţionează să se concentreze pe fabricarea de electrocasnice în segmentele mediu şi premium, în principal sub mărcile Electrolux, AEG şi Frigidaire.

“Acest lucru ne va permite să ne concentrăm şi mai mult asupra strategiei noastre principale, oferindu-ne în acelaşi timp resurse pentru a ne simplifica operaţiunile”, a spus directorul general Jonas Samuelson, într-o intervenţie telefonică.

Sursa: Ziarul Financiar

Un comentariu

  1. blablabla Răspunde

    Nu știu de ce ar fi o treabă neașteptată devreme ce erau axați pe piața ex-sovietică. Asta e titlu de aia de breking news.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.