Ultima actualizare: ieri, 21:05
Locale

CFR a anulat trenurile de la Satu Mare spre Cluj, via Oradea. Deputatul Magyar cere soluții

Deputatul UDMR de Satu Mare, Magyar Lóránd, a cerut printr-o interpelare adresată ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să găsească o soluție alternativă la anularea trenurilor pe ruta Satu Mare – Cluj.

Cel puțin doi ani, începând cu luna ianuarie 2024, nu vor mai fi trenuri pe Cluj Napoca-Oradea, deoarece încep lucrările de dublare și electrificare a căii ferate. Acest lucru afectează și trenurile de la Satu Mare spre Cluj, via Oradea.

,,Am fost sesizat de sătmăreni care apelează frecvent la serviciile de transport pe calea ferată. Aceștia mi-au semnalat dificultățile pe care le întâmpină în a ajunge la Cluj Napoca, dar și nemulțumiri privind viitorul curselor pe această rută”, a spus Magyar Lóránd.

Având în vedere modul în care s-au desfășurat până acum lucrările de modernizare a căii ferate din România, este greu de crezut că o lucrare atât de complexă va fi gata în doi ani. Dacă lucrările nu vor fi finalizate până în 2026, decontarea lor se va face de la bugetul de stat, pentru că PNRR nu permite fazarea proiectelor.

Magyar Lóránd i-a adresat ministrului Transporturilor 2 întrebări:

  1. Cum se circulă în prezent pe ruta Satu Mare – Cluj Napoca via Oradea? Care sunt perspectivele pentru această rută și termenul ferm de repunere în circulație a trenurilor?
  2. Ce se întâmplă cu rutele alternative, via Baia Mare de exemplu?

4 comentarii

  1. parampampam Răspunde

    Wow Cozma ți s-a furat subiectul! Acum ce vei mai promite? Apropo, treaba cu scăderea prețului la carburanți când va fi? Că deja de doi ani așteptăm. Cât mai trebuie să avem răbdare? Sau a vorbit gura fără tine? Vezi că nu te-au uitat pe chestia asta oamenii.

  2. Nirik Răspunde

    Stai linistit ca si hunelu asta nu-i mai breaz ca Cozma .
    Tot timpul iese la inaintare ca sa-l bage in seama lumea.

  3. parampampam Răspunde

    Crezi că nu știu că ambii sunt panarame? Nașpa e că linia asta ferată a început cu proiectarea în 1860 și a fost dată în exploatare în 1870. Adică au trebui 10 ani și atunci. La cum decurg lucrurile la noi când se va preda linia și electrificată dar și dublată noi nu vom mai circula terestru ci avio și probabil avanpostul uman de pe Lună va funcționa deja 24/24. Bine asta cu condiția ca noi să nu ne băgăm coada în nimic că atunci nici aia nu va fi. Minunată țară, nu? Păcat că-i populat de către noi. Putem lua gândul cel puțin 10-15 ani că se va circula pe cale ferată pe acolo.

  4. Mihai Răspunde

    Autorul articolului e habarnist. Nu se dublează linia, doar se reabilitează și se electrifica. Cine merge la Satu Mare va merge pe ruta Cluj-Dej-Baia Mare-Satu Mare. Iar cine merge spre Oradea din Cluj va fi transbordare cu mijloace auto.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.