Ultima actualizare: azi, 21:04

Locale

Biciclist lovit mortal de un autocar, în județul Satu Mare. Șoferul, declarat nevinovat

Un biciclist a fost lovit mortal de un autocar, în județul Satu Mare, însă șoferul a fost declarat nevinovat. Accidentul s-a produs în urmă cu mai mulți ani, atunci când șoferul, în timp ce transporta cu autocarul un grup de elevi, a lovit un biciclist care circula pe marginea drumului. Mai exact, șoferul nu a observat că are capota calei motor dreapta spate a autocarului deschisă și, în timp ce îl depășea pe un biciclist, l-ar fi acroșat, după care și-a continuat deplasarea. În ultimii ani dosarul s-a închis și s-a redeschis, pentru ca în această săptămână șoferul să fie achitat.

Potrivit informațiilor PortalSM, la data de 21.08.2016, în jurul orei 19.00 bărbatul a condus autocarul între localitățile Botiz si Ciuperceni, iar pe fondul nerespectării dispozițiilor legale privind depășirea (nepăstrarea unei distanțe laterale suficiente față de victima care circula pe aceeași directive de mers, pe marginea din dreapta a benzii de circulație) a acroșat victima cu ușa de la cala motorului amplasată în partea dreapta spate a autocarului care se afla deschisă sau se afla în proces de deschidere accidental, rezultând decesul acesteia, după care a părăsit locul accidentului. În urma impactului, capota calei motor și telescoapele acesteia s-au rupt, iar victima a fost proiectată de pe bicicletă pe partea carosabilă, fiind grav accidentată, decedând în ziua următoare.

Șoferul a declarat că înainte de a ajunge în municipiul Satu Mare, o parte din copii și-au exprimat dorința de a-și satisface nevoile fiziologice, astfel a oprit într-o parcare publică pe DN19, unde, ca de obicei, a verificat autocarul, constatând că lipsește ușa de la cala motorului, care este amplasată în partea din dreapta spate a autocarului și care se desprinsese atât din balamale, cât și din telescoapele de susținere. Întrucât nici el și nici vreun pasager din autocar nu au sesizat producerea vreunui eveniment care să conducă la desprinderea și pierderea ușii menționate, a luat decizia de a continua deplasarea.

După sosirea la destinație a parcat autocarul, ulterior plecând la domiciliu. După ce a ajuns acasă, la scurt timp, a fost contactat telefonic de către organele de poliție care i-au adus la cunoștință că a fost implicat într-un accident rutier pe raza localității Botiz, în urma căruia o persoană a decedat și că la fața locului s-a identificat ușa de la cala motor a autocarului condus de el.

De menționat că unul dintre pasageri a declarat că a auzit un sunet ciudat la autocar, respectiv undeva la partea din spate. În acel moment s-a amuzat cu copii, crezând că a lovit un câine sau animal. Nu s-a uitat în spate pe fereastră pentru a observa ce s-a întâmplat, dacă a călcat sau a acroșat vreun animal.

La baza acuzațiilor formulate împotriva inculpatului au stat concluziile Raportului de expertiză criminalistică întocmit de Institutul Național de Expertize Criminalistice care a stabilit drept cauză a producerii accidentului rutier faptul că, în timpul depășirii victimei care se deplasa pe bicicletă, inculpatul nu a păstrat o distanță laterală suficientă, astfel încât să nu existe pericolul acroșării acesteia. Momentul declanșării stării de pericol iminent nu a putut fi definit în mod clar și univoc, neexistând suficiente elemente în vederea efectuării unui studiu pertinent al posibilităților de evitare a producerii accidentului de către inculpat. În ceea ce privește posibilitățile de prevenire a accidentului rutier, s-a concluzionat că acesta putea fi prevenit de către inculpat dacă ar fi inițiat o manevră de depășire cu păstrarea unei distanțe laterale suficiente față de victimă, astfel încât să prevină acroșarea acestuia.

Sentința a venit în această săptămână: șoferul autocarului a fost achitat în primă instanță de magistrații Judecătoriei Satu Mare.

,,În consecință, instanța reține că, în sarcina inculpatului, nu se poate reține, cu putere de certitudine, încălcarea unor prevederi legale privind regimul circulației rutiere, prin prisma comportamentul său în trafic, anterior producerii evenimentului rutier și implicit nici existența vreunei culpe în producerea accidentului rutier. Cu alte cuvinte, nu se poate stabili dacă în momentul acroșării victimei, portiera calei motor se afla deja deschisă sau se afla în proces de deschidere, aspect confirmat inclusiv de concluziile raportului de expertiză nr. 10/06.02.2024, care a stabilit că: starea de pericol potenţial s-a declanşat în momentul deschiderii capotei calei motor din dreapta, neputându-se însă stabili cronologic situarea acestuia în funcţie de momentul impactului.

Concluzionând, fapta inculpatului de a pleca de la locul producerii accidentului nu a fost comisă cu intenția specifică infracțiunii de părăsire a locului accidentului. Circumstanțele producerii evenimentului pot fi apreciate în sensul celor invocate de către inculpat, în sensul că, nu a realizat că a fost implicat într-un accident de circulație soldat cu pierderea de vieți omenești și astfel nu se impunea a se conforma unei conduite de anunțare a organelor de poliție despre incident”, sunt câteva dintre motivele care au dus la achitarea șoferului

2 comentarii

  1. radical2 Răspunde

    In astfel de situatii vinovat e statul si autoritatile locale ca nu sunt in stare sa faca piste si trotuare cum exista in toata Europa de cum ai trecut de granita. Da sali de sport inutile rasar ca ciupercile in fiecare catun. Jalnic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.