Ultima actualizare: ieri, 21:27

Locale

Pasajul suprateran de la Crinul a trecut de Consiliul Local

Pasajul suprateran de la Crinul a trecut de Consiliul Local. Astăzi în ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Satu Mare s-a votat favorabil pentru pasajul suprateran.

Proiectul  ,,Modernizarea pistei de bicicliști pod Golescu și construirea unui pasaj suprateran pentru pietoni și bicicliști în intersecția Crinul” are un termen de realizare de 17 luni. Acesta va avea un pasaj suprateran care va conecta în mod trotuarele și pistele de biciclete de pe malul drept al râului Someș, asigurând o trecere sigură și continuă pentru pietoni și bicicliști.

Pasajul suprateran va fi proiectat pentru a oferi acces tuturor utilizatorilor, inclusiv persoanelor cu dizabilități. Acesta va fi dotat cu lifturi și rampe de acces, iar iluminatul va fi asigurat cu tehnologii eficiente energetic, inclusiv panouri solare.

Proiectul va include și modernizarea pistelor de biciclete. Pistele se vor moderniza pe o lungime de aproximativ 1.200 m de la pasajul suprateran de la intersecția străzilor Careiului si bulevardul Lalelei si bulevardul Lalelei cu strada Bujorilor pe de o parte si alta a bulevardului Lalelei

Valoarea totală a investiției este de 34.477.285,06 lei.

28 comentarii

  1. Altu Răspunde

    7 milioane de euro cheltuite cu cap pt picioare. Are Satu mare bani pt toate inutilitățile. Pasaj subteran care ar fi mult mai ieftin nu e bun, trebuie lifturi, mașini zburătoare ,un elicopter să te treacă strada. Oare la Burdea unde pietonii chiar sunt dezavantajați de ce nu se găsește o soluție. Gabor nu trebuie să se streseze iese primar și dacă nu vrea. Cât timp e un singur tur câștigă orice nu ar face

    • 💵 Răspunde

      Solutia este sa candidezi, hai salveaza satmarenii!

      • asta este situația reală Răspunde

        În loc să urci traficul pietonal peste cel auto și va fi folosit dacă va fi (că mai e și problema celor 4 lifturi care trebui ISCIR-izat, întreținute etc.) era mai la îndemână să coboare traficul auto printr-un pasaj subteran și atunci toată treaba de la suprafață era pietonală cât ți-e drag și nu mai era nici problema cu turma când iese de la biserică. Oradea așa a procedat și într-un an jumate investiție e gata finalizată. Asta ce s-a prezentat aici e frumos dar e SF. Dacă pentru pasarelă ne-au trebuit 8 ani pentru asta va trebui pe puțin 10-15. Și nici nu va rezolva problema traficului auto intens. Dacă era pasaj subteran toată lumea câștiga. Terenul permite această soluție. Ca să nu mai spun că stâlpii ăia de susținere vor fi veșnic puse la încercare de derbedei young&restless. Iarăși aplicăm o soluție prea costisitoare și mai dificilă tehnic – vezi și cazul podului de la ștrand.

        • H&R Răspunde

          Subterana…hmmm până la prima ploaie torențială. Pasaj Soarelui spune ceva?

          • asta este situația reală

            Pentru că așa s-a conceput canalizarea că să curgă gravitațional (soluția cea mai ieftină) iar pompa care este montată lângă podul ăla mic de cale ferată nu este performantă. Plus că sunt mulți din zonă sunt legați cu canalizarea menajeră la cel pluvial. Asta îți zice ceva? E așa de simplu, trebuie o pompă ca lumea care să aibă ceva grătare care să oprească mizerie mare ca pompa să nu se înfunde și în curte unde este stația de pompare un rezervor tampon care să rețină apa de ploaie în surplus. Pentru că degeaba pompezi dacă rețeaua nu are unde să preia și motorul pompei se arde. Că asta se întâmplă acum. Am zis asta la Maskulik dar a zis că dacă se rezolvă atunci citez “dacă fac asta ei nu vor mai trebui să vină să salveze situația cu mașinuța roși de pompieri”?????? Asta ca să pricepi care este nivelul de competențe la unii. Că după ce i-am zis asta s-a făcut modernizarea canalizării de pe Goga care mai mult a stricat. Nu eu zic asta ci faptele. Numai uită-te cum arată Goga după o ploaie mocănească deja. Bălți peste bălți. Apa se adună în pasaj pentru că unii sunt impotenți dar prea bine plătiți. Calculați măi necesarul și cam cât ar trebui să fie un rezervor tampon dimensionat acolo. Primăria și Apaserv plătește pe puțin 20 de ingineri dacă nu mai mulți cu vechime care pot face asta! Este destul de simplu, cine face proiectare sau verificare de proiecte poate face asta grosso modo într-o oră.

  2. Cetateanul turmentat Răspunde

    Pazea ca iar se face ceva in Satmar! Ce se vede acolo in concept nu pare a fi la scara cu situatia din teren…

  3. Vasy Răspunde

    Iarasi expertii cu criticile :-))
    Ca nu e bine, ca nu asa, ca nu pe acolo, ca nu tine, nu culoarea aia samd ….. criticele nu se termina niciodata!
    Daca faci, de ce faci? Daca nu faci, de ce nu faci?

    • asta este situația reală Răspunde

      Expertul cu criticile a zis asta de acum pe puțin jumătate de an dacă nu mai mult. Exact când s-a lansat ideea. Dar din ce se pare se merge înainte până ne spargem capul. Nu aia e problema că se face ci că este foarte scump, va ține mult până se face și nici nu rezolvă. Pasajul subteran e ai simplu de realizat, e mai ieftin și rezolvă mai multe. După mine ca să avem după mizeria existentă o traversare pietonală la nivelul solului și circulația dedesubt foarte mulți s-at bucura de asta.

      • Vasi Răspunde

        Tu ești ăla care a zis că nu se face centrul vechi, podul nou și cel pietonal ?

        • asta este situația reală Răspunde

          Nu, dar ce te f@te grija că cine sunt eu? Cine ești tu? Comentează pe subiectul articolului sau du-te și linge boașe. La asta te pricepi. La viteza cum am pus în practică pasarela aici eu nu cred că apuc ca acest proiect să fie pus în practică. Și nici nu va rezolva problema de fond a traficului. Ba din contră.

    • 🤔🤔🤔 Răspunde

      Pentru un kkt de pasarelă gata adusă prefabricată de căcăim pe noi de un an jumate după 6 ani de așteptare că proiectul de atunci era gata făcut de NEPI. Acum socotește ce va fi aici că proiectarea propriu zisă doar acum începe și va fi cu licitații, licitații anulate și contestate că e mult bănet 8 milioane de euroi cu tot cu TVA! Apoi mai vine și execuția! Dar așa e cum zici, că de ce se face sau de ce se face așa. Nici nu ne uităm la Oradea și e gata, oamenii deja din decembrie pot circula prin pasaje!!! Tu auzi ce spui sau nu ți se dă voie????? Și stai că încă nici nu am atins subiectul cu surprize (adică rețele edilitare pe care nici proprietarii nu știu unde merg exact) iar apoi mai vine și clasicul Dorel.

  4. Fasz Răspunde

    Proiectul ne prezintă o adevărată monstruozitate arhitectonica

  5. 🤔🤔🤔 Răspunde

    Mai lipsește o arteziană cu muzicuță în mijloc. Ce eroare de proiectare !?!? 😲😲😲

  6. Busu Răspunde

    Si autobusele pe unde trec?

    • unu' Răspunde

      Teoretic pe dedesubt. Îți dai seama cât de sus trebuie ridicată construcția ca să încapă dedesubt traficul cu camioane sau autobuze???? Distracția va fi dacă se face și liftul de acces că trebuie pentru oameni și se va stricta în veselie. Ca să nu mai povestim ce rampă lungă trebuie ca să poate să urce bicicliștii pe acolo și să traverseze. Adică aceea rampă va încurca pe o rază mult mai mare traficul pietonal. Nu știu cine, unde și ce a văzut dar nu e cea mai fericită soluție.

      • Vasy Răspunde

        Cat de sus? 5-6 metri maxim ca sa treaca lejer iar rampa pt biciclete la inaltimea asta nu e prea lunga. Daca incepe de la biserica, va merge frumos si lin in sus, eu zic ca o sa fie super!

        • unu' Răspunde

          Îți zic eu că oamenii vor circula ca și până acuma cherestul păstă heghi cum ies și acum de la biserică și trebuie să ai mare grijă să nu le calci pe Lalelei. Aici e baiul. Că asta va fi dacă nu va merge liftul, plus că îți zic eu vor fi care nu vor fi în stare să folosească liftul. Nu-i mai aproape să traversezi că doar e aiici la trei pași peste drum???? Tu vezi baba sau moșul care merge la biserică să urce pe rampă? Cred că glumești. Ăștia au impresia să sunt unși cu ceva și cineva stă după ei și îi protejează 24/24. Treci azi pe la biserică că doar e duminică și uită-te atent ce se petrece.

    • @ Răspunde

      O iau pasagerii in spinare si o trec dincolo.

  7. ☠️ Răspunde

    De ce va trebe voua pasarela? Nu va trebe voua nimic! Dă-vă dracu!

  8. părerea mea Răspunde

    Vizionarul care a visat această variantă e mare fan Star Trek, asta-i biztoș. Nu înțeleg de ce tot insistăm pe plan local pe variante extravagante, pompoase și scumpe. Dacă lifturile nu vor funcționa (și știm bine cât de ușor se pot strica dacă tot țăranul vine și apasă pe butoane până dezmembrează toate butoanele de comandă și atunci de huligani nici nu am vorbit) oamenii vor ajunge să traverseze la risc printre mașini. Plusc că nefiind trafic pietonal care să se intersecteze cu traficul auto mai mult ca sigur astfel va crește viteza de deplasare din zonă. Iar asta va aduce de la sine creșterea numărului de accidente. Va fi la ordinea zilei că iar s-a înfipt unul în stâlpul de susținere că făcea la 2 noaptea liniuțe cu prietenii pe acolo. Dar să nu am dreptate.

    • Vasi Răspunde

      Părere de kkt 👎

      • părerea mea Răspunde

        Iar tu ești un prost de bubui. Tu îbghiți orice pe nemestecate și accepți orice ți se servește doar pentru că vine de la persoana așa îndrăgită ție? Nu obișnuiești să judeci independent? Ți s-a atrofiat cerebelul? Cetățean de kkt ce ești. 🤮 Idiot de serviciu care se închipuie util.

  9. George Răspunde

    În toate țările civilizate se folosește PASAJELE SUBTERANEnoi suntem mai deștepți
    Să vedeți cînd va dă iarna și înghețul peste pasarelă că nu suntem vrednici nici drumurile să le curățăm iarna
    SUBTERAN este cel mai avantajos să nu vorbim cîte PARCĂRI subterane s-ar putea construi

    • @ Răspunde

      Poate ai dreptate, poate nu. Ai tu de unde sa stii ce se “ascunde” sub intersectie? La volumul si amploarea lucrarilor de executare a subteranelor te-ai gandit? Daca nu, atunci acum o sa te gandesti si la asta.
      DACA canalizarea este mai sus decat podeaua subteranului?
      DACA apa freatica e mai sus decat podeaua subteranului?
      Sunt tari civilizate unde exista pasaje supraterane, fii linistit.

      • @@ Răspunde

        Apa freatica este foarte jos pe acolo. Daca erai putin atent cand s-a facut mallul puteai observa ca nu a fost urma de apa in sapatura. Ce este la biserica ortodoxa este din cauza infiltratiilor dinspre rau si din cauza ca s-a construit cum s-a construit. Dar si acolo uite ca s-a rezolvat. Deci apa subterana si solul permite aceasta solutie.

  10. Eu Răspunde

    Eu cred că ceea ce lipsește cel mai.mult ar fii unul ori chiar 2 poduri pentru masini.
    Și locuri de parcare !!!
    E totul frumos,minunat toată schimbarea care a fost făcută în centru sa rezolvat ca mașinile sa nu mai poată parca ori singurele locuri unde lumea poate parca sunt puține extrem de puține.
    Dacă dai de una te iei la ceartă care parchează mai repede.Nu mi se pare corect ce se întâmplă.Avem nevoie de poduri pentru masini destule poduri sau făcut pentru pietoni! Și loc de parcat!

    • asta este situația reală Răspunde

      Niciodata nu vom reusi sa tinem pasul cu cresterea parcului auto. mai degraba sa se creeze alternative de tramsport – individual sau colectiv – ca in stadiul asta daca circuli pe bicicleta prin oras iti risti viata. Ca sa nu mai vorbim ca multi ar putea si poate chiar ar dori sa circule pe distante scurte cu bicicleta dar nu au cum. La asta trebuia lucrat. Fluidizam traficul dar uite la Burdea dupa fluidizarea aia si desfiintarea trecerilor de pietoni am ajuns iar de unde am plecat! Si in vest inclusiv in Olanda asa s-a ajuns la stadiul asta in care sunt ca i-au fortat pe oameni. Ai niste rute prin oras pe care poti circula cu masina ca mai bine mergi pe jos ca te pune sa mergi roata. Si au si niste taxe si impozite mari pe masini ca te gandesti de doua ori. Deci sa nu cumva sa creada cineva ca olandezul este asa de eco constient ca face ce face. La olandez totul se traduce la bani si la timp. Exista o vorba printre ei – Olandezul isi vinde pe ma-sa pe 2 euro. De ce? Pentru ca a primit-o gratis. 😉

  11. Buca Răspunde

    Pasajul de pe Crinului, cu platformele sale suspendate și fluxul constant de vehicule zburătoare, reflectă avântul tehnologic al orașului nostru. Într-o zi senină de vară, agitația pieței de vechituri a fost tulburată de un incident neobișnuit. O fetiță veselă, plină de energie, a pornit cu trotineta ei electrică pe aleile pietruite, fără să-și dea seama de pericolele ascunse. În haosul momentului, s-a dezvăluit că tânărul african se numea Luca, un bărbat cu picioare lungi și un aer calm, membru al “mafiei” lui Buburuza, un personaj enigmatic din spatele cortinei întunecate a orașului. În timp ce fetița își făcea drum printre oameni cu trotineta electrică, s-a abătut brusc în direcția lui Luca. Din nefericire, chiar înainte să-l atingă, a încercat să evite al treilea picior al lui Luca, impresionată de dimensiunile lui mari și robuste, și s-a impiedicat, provocând un moment tensionat în piață.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.