Ultima actualizare: azi, 19:50
Nagy Szabolcs
Locale

Mai simplu pentru cetățeni. Autoritățile locale vor obține direct documentele cadastrale necesare pentru construcții

Începând cu 21 iulie, obținerea extraselor de carte funciară și cadastrale nu va mai fi responsabilitatea cetățenilor în cadrul procedurilor pentru autorizațiile de construcție și certificatele de urbanism – autoritățile locale vor putea solicita direct documentele necesare de la Oficiul de Cadastru. Anunțul a fost făcut de deputatul sătmărean Nagy Szabolcs.

Măsura de reformă inițiată de UDMR permite autorităților publice locale și județene să acceseze gratuit documentele cadastrale prin platforma online MyEterra. Noua procedură înseamnă o gestionare mai rapidă a cererilor, mai multă transparență și mai puține drumuri pentru cetățeni. Nagy Szabolcs, deputat UDMR și membru al Comisiei pentru administrație publică și amenajarea teritoriului, susține că măsura reprezintă un pas concret spre o administrație mai eficientă și mai prietenoasă.

Potrivit noilor prevederi, instituțiile sunt obligate să facă schimb de informații în format electronic, astfel încât cetățenii nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze cu documentele între instituții – actele nu devin inutile, însă sarcina de a le obține nu va mai cădea pe umerii cetățenilor.

Oficiul de Cadastru, aflat în subordinea Ministerului Dezvoltării, pune deja la dispoziția proprietarilor, gratuit, aceste documente – în format fizic din 7 aprilie, iar din 2 iunie și în format digital.

Un comentariu

  1. 🤔 Răspunde

    Da, dar după cum se mișcă treburile la noi până cer ei și ajunge acolo extrasul cadastral trece o lună pe puțin. Pe cât pariu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.