După ce o sătmăreancă a acuzat faptul că tatăl ei a fost refuzat la Unitatea de Primire Urgențe (UPU) a Spitalului Județean Satu Mare, conducerea unității a transmis un punct de vedere oficial prin medicul șef UPU, dr. Adriana Moldovan. Potrivit acesteia, cazul pacientului a fost considerat ca fiind o urgență minoră mai ales că, în ziua respectivă, la UPU se prezentaseră deja 83 de pacienți, dintre care 56 în aceeași categorie de urgențe minore, gestionate de un singur medic.
Redăm, mai jos, răspunsul Spitalului Județean Satu Mare:
Pacientul la care se face referire, domnul C.G. în vârstă de 67 ani este adus la UPU, motivul prezentării fiind “o durere la nivelul șoldului drept și o stare post contuzie ÎN URMĂ CU APROXIMATIV 2 ZILE” (!), prezentând rezultatul unei examinări radiologice efectuate în urmă cu o zi, care concluzionează: “OSTEOPOROZA godică a oaselor bazinului. Modificări de COXARTROZĂ bilaterală. NECROZĂ ASEPTICĂ DE CAP FEMURAL drept”, odată cu diagnosticul radiologic fiind IDENTIFICATĂ și SURSA DURERII acuzate de pacient.
În conformitate cu datele menționate și reglementările legislației în vigoare, cazul face obiectul urgențelor minore.
Referitor la faptul reclamat conform căruia pacientul nu “a trecut de registratură”, respectiv triaj și concluzia falsă că nu a fost evaluat:
– menționăm că în zilele cu aflux crescut de pacienți, așa cum a fost și ziua de17.07, înaintea d-lui C.G fiind înregistrați 83 pacienți dintre care 56 au fost urgențe minore gestionate de un singur medic, afluxul crescut mărind considerabil și timpii de așteptare, cu scopul reducerii acestor timpi, Protocolul Național de Triaj reglementează procedura de evaluare rapidă Fast-track, conform căreia ” pacienții care nu au nevoie de investigații suplimentare, consulturi de specialitate de urgență sau tratamente perfuzabile care durează” vor fi evaluați de un medic care va face recomandări terapeutice (ex.rețetă) și de conduită igieno-dietetică sau consult în ambulatoriul de specialitate.
În acest context, medicul de serviciu a decis, după citirea rezultatului examinării radiologice și consultarea cu medicul ortoped de gardă, că este în favoarea pacientului să primească recomandări și o rețetă prin procedura Fast-track, sursa durerii fiind identificată nu se justificau alte consultații și implicit, investigații care ar fi prelungit semnificativ timpul de așteptare al pacientului suferind.
Faptul că pacientul a fost evaluat în sistem Fast-track și într-un spațiu neclar delimitat de cel al triajului, a creat falsa impresie a unui act medical trunchiat sau mai puțin elaborat.
Pentru corectarea acestui neajuns menționăm că odată cu finalizarea Proiectul de modernizare UPU se are în vedere amenajarea unui spațiu bine delimitat, destinat exclusiv efectuării procedurilor de evaluare Fast-track.
În altă ordine de idei, în virtutea declarației reclamantei “am fost și eu cadru medical” suntem convinși de faptul că fosta noastră colegă cunoaște și face bine diferența între urgențe minore și urgențe majore, așa cum știm că implicarea intens emoțională ne îngrădește uneori în a fi obiectivi.
CITEȘTE ȘI:
Nici macelarul ala cu cazul Stefania, cateva zile nu a fost de vina!!! Cu greu mare au aparut alte acuzatii si cu greu foarte mare a plecat. Dar despre modul de vorbire a lui tanti cand a vorbit ca la tzara, nimic? Ca mai degraba dor vorbele decat “urgenta”.
Pana una alta, la peste 100 prezentari/di x 365 zile sunt aprox 3650 zile pe an. si sa fie cum spune apartinatoarea, si parca, raportat la volum, de inteles. Dar, in mod evident, cata vreme pacienta in prezent nu e nici macar internata se pare (EVIDENT o da de gol pe apartinatoare ca minte), totusi tind sa cred ca are dreptate doctorita de la UPU. +++ lucrez cu oameni, si cei care lucreaza cu oamenii cred ca ajung sa inteleaga ca oricat ai fi de buna credinta pe usa iti intra tot felul de oameni si poate ca nu mereu la fel de buna credinta+ fondul emotional(bye bye obiectivitate)
@Dan – Daca vi la mine si iti servesc mancare la restaurant dar o scap pe jos iar apoi o pun in farfurie si ti-o servesc, e bine? De ce nu e bine? Pai lucrez 365 de zile cu peste 100 de comenzi pe zi 36500 nici acuma nu se accepta asa ceva?……. Vezi ce zic? Logic ca nu se accepta si nici in cazul ei nu e normal sa faca greseli atata de grave sau sa nu reziste, stresului, sa nu suporte condtiile. Sa plece daca nu este capabila si sa lase ca vine altcineva care nu se plange atata si nu vorbeste urat cu oamenii. Poate are o varsta sau probleme care nu o mai face apta sa isi desfasoare meseria …. ce zici ?
Iti spun ce cred-> ca omul e bine( nu a fost de UPU ca altfel azi era inmormantare) insemnand ca medicii (cum or fi ei, ca nu ma doare pe mine caracterul
Lor cat sa tina omul in viata-at the end asta conteaza) au avut dreptate. Asadar raman doar rautatile reflex la un articol dat de o apartinatoare impulsiva(nu contest, posibil sa fiu si eu ca ea la o adica, raportat la tensiune/emotie/subiectivism – dar nu inseamna ca detine adevarul absolut). E usor sa vb, mai greu sa privim lumea din ambele perspective. + atat de evident ca minte :))), cata vreme aia stiu cu subiect si predicat ce are si ea spunea ca nici nu l-au vazut “alungat cica” 😂😂😂- ca asta m-a si facut sa scriu comment pentru prima data pe acest site.
Daca tie la restaurant ti-ar veni unul ca moare de foame(upu= urgente si NU control medical) si i-ai da mancarea aia scapata pe jos si asta l-ar salva, crezi ca ti-ar mai bate obrazul? Aaaa, tu vorbesti de fuduli si aroganti care lasa sutele-miile de lei in restaurante- tocmai ca aici, necesar de imvestigatii medicale, nicidecum de muritor de foame(necesar de UPU). Nu stiu daca ai capacitatea de a intelege paralela 😅😂😉