Mesajul unei sătmărence după o noapte la Urgențe: „Am văzut doar profesionalism, calm și răbdare”. O sătmăreancă a publicat pe o rețea de socializare un mesaj despre experiența ei la Unitatea de Primire Urgențe (UPU) din Satu Mare, din acest weekend. Contrar multor relatări negative, femeia a povestit despre profesionalismul și dedicarea personalului medical, pe care le-a observat pe parcursul celor șase ore petrecute în spital.
În postarea sa, pacienta a descris modul exemplar în care a fost preluată și tratată, alături de alți pacienți, infirmând acuzațiile de lipsă de respect sau superficialitate. Relatarea sa a devenit un apel la schimbarea percepției publice asupra medicilor din România și, în special, a celor din Satu Mare.
Mărturia a scos la lumină și un aspect mai puțin discutat: atitudinea dificilă a unora dintre pacienți. Femeia a fost martoră la o serie de situații în care pacienții au refuzat tratamentul sau au creat dificultăți suplimentare, demonstrând că nu doar sistemul medical are probleme, ci și comportamentul unora dintre cei care solicită ajutor.
Mesajul intergral transmis de sătmăreancă:
“În noaptea de joi spre vineri am ajuns, ca pacient, la UPU Satu Mare. De la început am fost înregistrată și condusă în zona de urgențe. Alături de mine au intrat și alți doi pacienți – unul sosit înaintea mea și altul după mine – iar toți am fost preluați firesc de asistente și apoi consultați pe rând de medic.
Am petrecut aproximativ 6-7 ore acolo și am avut ocazia să observ cum decurg lucrurile. Se vorbește mult despre lipsa de respect sau superficialitate în spitale. Nu contest că poate există și medici, asistente ori infirmiere mai puțin implicați, dar asta nu înseamnă că trebuie judecat tot personalul medical. În tura din acea noapte am întâlnit doar profesionalism, calm și răbdare.
În schimb, am văzut pacienți care refuzau să urmeze indicațiile medicilor: un pacient nu a acceptat testul Covid; altul a refuzat să meargă la raze pentru că „știa el” că se așteaptă mult; un pacient cu hepatită nu a vrut să fie transportat cu ambulanța la Spitalul de Boli Contagioase; câțiva s-au plâns că rezultatul de la CT vine prea târziu. A fost și cazul unui tânăr adus cu ambulanța, în stare avansată de ebrietate. După ce i s-a făcut perfuzie și și-a revenit, s-a arătat nemulțumit că trebuie să aștepte externarea. Paradoxal, unii pacienți păreau să nu mai vrea să meargă acasă.
E de înțeles că atunci când ajungi la urgențe, problema ta ți se pare cea mai importantă. Totuși, e bine să ne gândim și la ceilalți: există urgențe și urgențe, unele îți pot pune viața în pericol, altele nu. Am avut și o surpriză plăcută: toaleta era impecabilă, în ciuda faptului că pacientul dinaintea mea aruncase șervețele în wc.
Și m-am mai gândit la ceva: Ne plângem adesea că la Satu Mare nu sunt destui medici buni. Dar de ce ar rămâne aici, când orașul nu le oferă prea multe oportunități, iar noi, zi de zi, nu facem decât să-i criticăm și să-i judecăm? Nimic din ce e al nostru nu pare să fie bun, și totuși ne dorim servicii medicale de calitate.
Mulțumesc medicului, asistentelor și întregului personal din acea tură pentru felul profesionist și respectuos în care s-au comportat cu noi, pacienții.”
Tu ești printre puțini pacienți de la care aud și lucruri bune,despre personalul de la Spitalul Județean din Satu Mare,dar am totuși o întrebare la tine și anume:
Cu cine ești rudenie dintre cadrele medicale?
sau poate vrei să te angajezi și tu pe ceva post vacant de la Spital?
În rest suntem sătui de minciunile tale,și să auzim numai de bine.