Ministrul Educației, Daniel David, originar din Satu Mare, a anunțat joi, în direct la Digi24, că în una-două săptămâni va fi lansat ghidul de utilizare a inteligenței artificiale (IA) în mediul preuniversitar. Documentul va arăta cum poate fi folosită IA „astfel încât să fie un plus, nu un minus” în procesul de învățare.
„Tehnologia, inclusiv inteligența artificială, nu este bună sau rea în sine, ci devine mai bună sau mai proastă în funcție de cum o utilizăm. Nu ne oprește nimeni când folosim sistemul de inteligență artificială pentru a rezolva o problemă”, a declarat ministrul Daniel David.
Acesta a subliniat că ghidul va oferi profesorilor și elevilor recomandări practice despre cum să folosească instrumentele de inteligență artificială, nu doar pentru a obține un rezultat rapid, ci și pentru a înțelege pașii de gândire din spatele soluțiilor generate de tehnologie.
„Este extraordinar de bine că elevii conștientizează riscurile. Noi avertizăm de mai mulți ani asupra acestor aspecte, iar profesorii sunt deja conștienți de ele. Dar faptul că problema este ridicată chiar de elevi este un semn bun”, a adăugat ministrul.
Un raport realizat recent în Marea Britanie arată că doar 2% dintre elevi nu folosesc inteligența artificială în activitățile educaționale, în timp ce tot mai mulți tineri se declară îngrijorați că tehnologia le afectează capacitatea de învățare și gândirea critică.
Potrivit lui Daniel David, în România există deja ghiduri privind utilizarea IA în învățământul superior, însă noul document se va concentra pe școlile din sistemul preuniversitar, acolo unde nevoia de claritate și reguli este mai mare.