Ultima actualizare: azi, 18:50
Locale

Un deputat de Satu Mare reacţionează la coada de la Petea: Cere trei noi vămi permanente!

Deputatul UDMR de Satu Mare, Lóránd Magyar, s-a adresat ministrului de interne în legătură cu aglomerația de la trecerile de frontieră.

“Este inacceptabil ca din cauza controlului crescut să constrângem oamenii să aștepte ore lungi la ieșirea sau intrarea în țara în timp ce s-au deschis încă trei puncte de trecere noi pe lângă cele două existente, așteaptă doar să fie abilitate.”-și-a exprimat nemulțumirea deputatul Lóránd Magyar, adresându-se ministrului de interne. Deputatul așteaptă răspunsuri la următoarele întrebări, în numele locuitorilor județului Satu Mare:

  • Cum doriți să soluționați traficul intens și aglomerată formată la trecerile Petea-Csengersima și Urziceni-Vállaj?
  • Dacă considerați a o fi o soluție optimă definitivarea celor trei treceri Bercu-Garbolc, Peleș-Zajta și Horea-Ömböly, care în momentul de față funcționează cu caracter temporar?

„Județul Satu Mare este unul dintre cele patru județe frontiere care permit circulația oamenilor și a mărfii deopotrivă către și din zona Schengen. Cei care trăim aici ne-am obișnuit deja că trecerile de frontieră sunt aproape imposibile în anumite perioade pentru că, fie la intrare, fie la ieșire, fluxul de oameni care se întorc ocazional în țară și apoi pleacă, respectiv transferul de aeroport reduce la minim viteza de trecere. După ce s-a introdus noul protocol de verificare, timpul de așteptare a crescut la o durată de mai multe ore. Acest fapt înseamnă o problemă mai ales celor care sunt nevoiți să treacă granița în fiecare zi, făcând naveta între locul de muncă și acasă. Firmele de transport civil întâmpină aceeași problemă, fiind nevoite să aștepte cu 1-2 ore mai mult decât înainte, iar această situație poate cauza disconfort, ba chiar și daune materiale” –  a explicat deputatul Lóránd Magyar în scrisoarea adresată ministrului de interne în care a expus și o soluție alternativă la această problemă, arătând că există deja treceri de frontieră temporare.

Se știe că s-au deschis recent în județul Satu Mare încă trei puncte de frontieră pe lângă cele două existente. Drumurile aferente celor trei noi treceri de frontieră au putut fi modernizate mulțumită programului de colaborare transfrontalieră româno-maghiară. Două porțiuni au fost executate de Consiliul Județean Satu Mare, iar al treilea a fost implementată de comuna Lazuri.

Dacă ne uităm strict la cifre, putem conclude că: Distanța dintre cei care locuiesc în zona localităților Bercu și Garbolc s-a redus de la 43 km la numai 3 km. Numărul persoanelor afectate se ridică la peste 11 mii, iar numărul localităților mai puțin izolate a crescut de la zero la 17, datorită accesului rutier simplificat. Distanța dintre cei care locuiesc în zona localităților Peleș și Zajta s-a redus de la 22,6 km la numai 6,6 km. Numărul persoanelor afectate se ridică la peste 11 mii, datorită accesului rutier simplificat. Distanța dintre cei care locuiesc în zona localităților Sanislău și Ömböly s-a redus de la 67 km la numai 11 km. Numărul persoanelor afectate se ridică la 18 mii, iar numărul localităților mai puțin izolate a crescut la 15, datorită accesului rutier simplificat.

 

8 comentarii

  1. dorel cetatean Răspunde

    Oportuna interventie. Cel putin in prima etapa, daca nu sunt fonduri suficiente pentru a definitiva in intregime cele 3 puncte noi, propun amenajaraea macar a sensului de iesire din tara spre Ungaria.Cu intrarea putem sa mai steptem putin.

  2. Jon Răspunde

    Draga domnule deputat, renunta te rog la salariul de parlamentar( asta daca ti ai recuperat Cami tizatia pt partid) si propune prima data infrastructura in acea zona ca politistii stau la punctele alea temporare intr o masina, cu un generator langa ei fara ca macar sa aiba o latrina sau apa unde sa se spele. Sa nu mai vb de alte conditii ,,europene”. Hai rezolva! Ca poti doar lucri la parlament. De ce tot timpul incepem invers? In acele puncte, primarii isi plimba asistatii sociali de trei patru ori pe zi sa vada europenii cat de necesar era sa fie deschise. Sau oare ar trebui ca fondurile sa fie rambursate? De unde? Nu mai sunt! Alo? DNA?

  3. Jan Răspunde

    Felicitari d-le deputat pentru interventie.
    O recomandare: faceti p completare la solicitarea catre Ministrul de Interne si intrebati cum justifica faptul ca desi punctul de trecere permite separarea calatorilor membrii ai UE de cei non-UE, practic ei ii trateaza pe toti la fel.
    De ce sa stau eu cetatean UE dupa unul care nu este dintr-o tara UE si care necesita o verificare mult mai amanuntita, in conditiile in care sint prevazute expres benzi separate ?

  4. comentator Răspunde

    Parcă mă văd îndreptându-mă spre Horea să trec graniţa spre Ungaria să evit coada la Petea sau Urziceni. Trec graniţa, şi …? Mă uit la tabla localităţii – Őmbőly. Unde să mă învârt să ajung la destinaţie, fraţilor, că sunt în câmp. Până ajung la Nyiregyháza de ex. pierd mai mult timp şi distrug şi maşina. Acele puncte de trecere au fost făcute pentru populaţia locală, foarte corect, care a fost izolată prea mult timp şi poate aveau şi rude de partea cealaltă. Nu pentru TIR-uri sau ştiu eu ce.

  5. comentator Răspunde

    O observaţie. Dacă tot vreţi puncte de trecere ca lumea, ia mergeţi voi deputaţi şi număraţi pe câte benzi se operează la intrare şi ieşire între Ungaria şi Austria la Hegyeshalom şi în ce condiţii. Că doar TIR-ul nu zboară. Majoritatea se duc într-acolo. Şi şi acolo mai sunt probleme. Na, la asta să lucraţi.

  6. dinu Răspunde

    Jan ai maxima dreptate si inco chestie: dormitul in timpul serviciului !!

  7. Unu' Răspunde

    Mai bine faceți o minune și renunțați la corupție și la porcării și poate-poate intrăm și noi în spațiul Schengen!

    • Jan Răspunde

      Nu coruptia este motivul pentru care nu am intrat pina acum in Schengen.
      De ce sint olandezii cei mai vehementi adversari ai intrarii Romaniei in Schengen?
      Simplu. Interese economice enorm de mari.
      Cel mai mare port de marfuri din Europa este Roterdam.
      In momentul in care am intrat in Schengen, toate marfurile care vin din Asia in special din China, Japonia sau Taiwan, si trec spre Europa prin canalul Suez, s-ar descarca la Constsnta nu la Roterdam si de aici pe cale rutiera sau fluviala s-ar duce spre Europa.
      Asta este marea miza ( a se citi piedica) ce tine Romania la marginea “imperiului” !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.