De un moment istoric s-a bucurat Europa duminică dimineața, când primul zbor fără escală între Australia şi Europa a aterizat pe aeroportul Heathrow. Dacă până acum călătoria dura mai mult de o zi, deoarece se făcea escală în Orientul Mijlociu, de această dată călătoria a durat 17 ore. Mai puțin decât ai face cu trenul de la Satu Mare către Constanța.
Așadar, căpitanul Lisa Norman a parcurs cu avionul cei 14.500 de kilometri au în 17 ore. Potrivit CFR, distanța dintre Constanța și Satu Mare este străbătută cu trenul în aproape 18 ore, dacă nu se înregistrează întârzieri. De la Constanța la București se fac două ore și 24 de minute. Apoi, în București Nord schimbăm trenul și ajungem la Satu Mare după o călătorie care durează 15 ore și 25 de minute.
Credeți sau nu, din Europa până în Australia ajungi mai repede decât ai ajunge din Satu Mare până în Constanța.
Propunere pentru relansarea economiei țării ar fi desființarea totală a CFR cum au făcut ungurii acum câțiva ani cu MALEV, oricum nu pricep unde se duc banii, trenurile sunt goale. Banii astfel rezultați să fie investiți în școli, sănătate, autostrăzi etc. Oricum în CF nu se investește cu cap, gara Satu Mare stă să ne cadă pe cap iar din prețul luat pe șine la fier vechi iese ceva fond de rulment.
Daaa…. dar nu au avut escala … ca si trenul nostru….
Nu trenurile sunt de vina (diesel, electrice, abur) ci infrastructura… la care nu se lucreaza decat rar si de multe ori fara calitate. In comparatie, soselele… poti sa ai orice masina daca drumul e de pamant. Transportul feroviar ar fi mult mai rapid daca se fac sine bune, trenurile toate ating viteza de 100 km/h. Pe sine nu e ambuteiaj, accidentele ferioviare sunt rare( si care sunt, au cauza tot sinele la care nu se lucreaza de multa vreme). Nu vreau sa spun ca trenurile sunt extraordinare, dar ar putea fi foarte utile in special la transportul marfurilor, care ar avea rezultat mai putine TIR-uri pe sosele, si asa aglomerate, din cauza lipsei de autostrazi…