Ultima actualizare: azi, 07:36
Locale

FOTO. Cum își bat ucrainenii joc de propriul popor. Își țin șoferii în cozi de 2 zile în România

Punctul de trecere a frontierei Halmeu rămâne în continuare blocat, iar timpii de așteptare au atins un record: 3.600 de minute! Ucrainenii își țin șoferii în cozi de mai bine de două zile în România, iar situația nu pare aproape de a fi rezolvată, cu toate că autoritățile din județul Satu Mare caută soluții. 

Marți dimineața, 5 martie, prefectul județului Satu Mare, Radu Roca, a convocat o întâlnire la punctul de trecere a frontierei Halmeu pentru a găsi soluții în vederea fluidizării traficului în zonă, pentru evitarea unor accidente rutiere și pentru a reduce disconfortul creat localnicilor de staționarea camioanelor pe raza localităților Halmeu, Turulung, Drăgușeni și Livada.

,,La Punctul de Trecere al Frontierei de la Halmeu, se lucrează la capacitatea maximă permisă de infrastructură fiind folosite toate arterele de control destinate automarfarelor. A fost suplimentat personalul care desfășoară formalitățile de control. Pentru evitarea accidentelor rutiere colaborarea instituțională trebuie să fie perfectă în aceste zile și am cerut prezența permanentă în teren a echipajelor de la Poliția Rutieră, Poliția de Frontieră și Jandarmerie. În plus împreună cu domnul chestor Florin Coman, șeful Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu Marmației am convenit ca o parte dintre camioane să fie redirecționate spre Punctul de Trecere al Frontierei Siret. În plus i-am solicitat domnului ing. Petru Ardelean, șef secție Drumuri Naționale Satu Mare să instaleze în zonă pubele pentru colectarea deșeurilor menajere pentru a păstra curățenia pe marginea drumului național”, a spus prefectul Radu Roca.

Ținând cont de timpii crescuți de așteptare la automarfare înregistrați pe sensul de ieșire din România către Ucraina în Punctul de Trecere a Frontierei Halmeu, la nivelul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu Marmației au fost intensificate discuțiile prin intermediul canalelor de cooperare cu omologii ucraineni pentru identificarea unor soluții astfel încât să se poată asigura o fluidizare a traficului transfrontalier pentru transportatorii de marfă. Acest lucru este impus de faptul că formalitățile de control la frontieră, în România, sunt condiționate de capacitatea autorităților ucrainene de a prelua şi procesa camioane.

Pentru că staționarea camioanelor este posibilă doar în afara localităților, însă, ținând cont de numărul foarte mare de automarfare care așteaptă să iasă din România prin PTF Halmeu, coloana formată de acestea îngreunează vizibil circulația rutieră în localitățile din zona punctului de trecere a frontierei, Halmeu, Turulung, Drăgușeni, Livada.

  • PTF Halmeu, ora 10.00 – timpi de așteptare ieșire automarfare: 3600 min. (coloana 13 km – aproximativ 30 camioane înainte de intrarea în punctul de trecere a frontierei și 490 camioane în afara localității);
  • Număr benzi utilizate: 2;
  • Cauze: ritmul lent de lucru al părții ucrainene si rerutarea unui număr mare de automarfare ca urmare a blocării/închiderii unor puncte de frontiera dintre Ucraina și alte țări europene.


CITEȘTE ȘI:

11 comentarii

  1. Irimuș Răspunde

    Cel mai mare importator din Satu Mare de cereale din Ucraina este familia deputatului Adrian Cozma

  2. De aici fiecare înțelege ce vrea Răspunde

    Singurul lucru ce nu pricep la toată faza asta că nu știu de ce ne dăm pe spate ca să-i ajutăm când tocmai ei demonstrează că nu doresc asta decât dacă le convine. Nu sunt împotriva ca să îi ajutăm dar ucraineeni sunt foarte departe ca și mentalitate de tot ce înseamnă UE. Dovadă fiind și ce se întâmplă acum la Halmeu sau faza cu banii delapidați de mai marii din armata lor, bani trimiși inclusiv de noi chipurile ca să-i ajutăm. Sunt și alte exemple de acest tip, vezi și situația educației minoritarilor de la ei. Așa că …… Și atunci încă nici nu am intrat în amănunte legat de invazia de produse agricole care intră cam fără control și fără cap în țară. Nu văd parteneriatul din partea lor. Problema este că dacă ei nu reușesc să iasă pozitiv din acest conflict în vreun fel vor demola economia și agricultura țărilor vecine care acum îi ajută. Că mă gândesc de aia au zis polonezii, slovacii și ungurii la unison că gata ajunge.

  3. USR căcat Răspunde

    Noi cunoaștem sentimentul,așa își bat joc și de noi ai noștri.

  4. Ph Răspunde

    Din moment ce unele puncte de trecere a frontierei din Ucraina în Polonia au fost blocate, era normal să se formeze cozi la cele deschise.
    Tendențios titlul acestui articol. La bătăile de joc ale autorităților române tăceți mâc. Bravo.

    • De aici fiecare înțelege ce vrea Răspunde

      @Ph, nimic nou sub soare. Autoritățile noastre (din ce se pare prea bine plătite) și-au reafirmat ca de obicei forma lor consacrată de mult. Adică tot timpul sunt pregătiți dar tot timpul sunt luați prin surprindere. Totuși ce au crezut ce se va întâmpla? Că ucraineenii văzând blocajul drept protest vor porni spre granița cu Rusia? Aș râde dacă nu ar fi de plâns. 😢

  5. H&R Răspunde

    Cerealele nu trebuiau sa ajunga in Africa? Intreb pentru un prieten.

    • aiai Răspunde

      Cam 40% din ce înseamnă agricultura și o mare parte din zootehnia de la vecini este/era demult în mâinile americanilor. Inclusiv băiatul lui Bidon este cercetat pentru asta. De fapt asta e una din motivele conflictului pe lângă cel politic. Acum se încearcă cumva să ajungă marfa pe piață, asta se întâmplă. Africanii nu au bani săracii pentru ele. Ei sunt doar motivul afișat pentru p@lime, motivul care dă bine pe sticlă. Așa de ochii lumii mai ajunge câte un transport rătăcit și prin Ghana ori Somalia dar doar atât.

      • H&R Răspunde

        Asa stiu si eu, dar prima data nu asa a fost vorba? Inclusiv pe canalul din Delta Dunarii au sosit (si trebuiau obligat sa soseasca) cerealele ca merg mai departe in Africa. Surpriza au ajuns oriunde in EU dar nu si in Africa.

        • aiai Răspunde

          @H&R, însuși Ciolacu care pare-mi-se parcă încă este prim-ministrul țării zicea în gura mare că aceste transporturi doar tranzitează țara noastră. Curios este că tot însuși dumnealui a spus cu propria guriță că acel celebru cântar de la vama Siret (ca să nu mai vorbim de scannerele de la vamă) nu funcționează! Și atunci cineva vrea să-mi explice cum își permite un oficial sus-pus să se hazardeze cu astfel de declarații când știe prea bine că nu le poate și demonstra??? Părerea mea personală este că noi habar nu avem cât intră sau iesie pe la noi. Că doar ei săracii sunt la ananghie și trebuie ajutați/înțeleși. Doar că această ciorbă de situație să nu ne coste la final prea mult!

  6. tekei stefan Răspunde

    un neam de rahat ….balcaniada = gipsyland

  7. Beny Kira Răspunde

    Felicitări Adrian Cozma!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.