Ultima actualizare: azi, 18:39
Locale

Sătmăreni la Cursul internațional de formare și creare parteneriate “Obstacles-Free LIFE” din Turcia

satmareni in Turcia (1)În perioada 26 ianuarie-31 ianuarie, a avut loc Cursul internațional de formare  și creare parteneriate“ Obstacles-Free LIFE ” în Akcakoca, Turcia, în cadrul proiectului “Obstacles-Free LIFE- Partnership building activity” printr-un parteneriat transnațional format din 11 organizații non-guvernamentale din 11 țări (Turcia, România, Grecia, Italia, Bulgaria, Slovacia, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia și Franța). Au participat 32 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 50 de ani, printre care și România, reprezentată de Asociația Culturală DACIDAVA din Satu Mare,  prin Cezara Darie (lider de grup) și Ioana Negrea.

Organizația gazdă a evenimentului și liderul de proiect, grupul informal Obstacles-Free Life din Turcia, împreună cu Directoratul Național de Educație din Duzce, Turcia au creat acest proiect care să ofere sprijin integrării sociale persoanelor cu disabilități. Cel care a reușit să ne ofere informațiile necesare și mediul necesar pentru a pune în practică informațiile nou dobândite, prin experiența sa personală, a fost trainerul cursului, dr. Alaaddin Paksoy din cadrul Universității Anadolu din Turcia. Programul a fost unul variat, menit să faciliteze cunoașterea și identificarea potențialilor parteneri pentru viitoare proiecte Erasmus Plus. Activități de promovare culturală s-au regăsit prin bazarul multicultural și târgul de prezentare a ONG-urilor. Mai mult decât atât, am făcut o incursiune în propunerile noului program de finanțare pentru tineret Erasmus Plus, care se va aplica pentru perioada 2014-2020 și am identificat oportunități pentru viitoare parteneriate și proiecte de tineret.

Cezara Darie, liderul de grup din partea României, ne-a împărtășit din experiența sa în acest proiect. “Împreună cu tineri din 11 țări din Europa, am aflat cât de grea este integrarea socială a persoanelor cu disabilități, prin exemplul oferit de organizația gazdă, în vizită la un centru de reabilitare pentru persoane cu disabilități, și am identificat soluții și alternative pentru problemele fiecărei comunități naționale. Turcia este pământul cu o mie de fețe, unde tradiția este prezentă în zilele cotidiene. Este renumită pentru plajele cu nisip și apa mării de culoare turcoaz, pentru comorile sale unice din antichitate, pentru bogățiile naturale, pentru ospitalitatea pe care locuitorii săi o arată față de turiști, dar și pentru bucătăria sa, care deține unul dintre locurile fruntașe în lume. Exerciții de învățare non-formală de tip icebreaking, activități de team-building și simularea aplicației de proiect au fost doar câteva din practicile  acestei experiențe într-un oraș care are propriul său farmec. Țin să mulțumesc încă o dată colegilor din Turcia pentru tot sprijinul acordat, a fost un adevărat privilegiu să fim parteneri în acest proiect internațional de tineret, am învățat împreună unii de la ceilalți și sper ca în curând România, prin Asociația Culturală Dacidava, să fie gazda unui proiect internațional din seria Erasmus Plus“.

Erasmus Plus (sau Erasmus+) este noul program al Uniunii Europene în domeniul educației, formării profesionale, tineretului și sportului. Acesta integrează șapte dintre programele europene de finanțare din perioada 2007-2013: Învățare pe Tot Parcursul Vieții, Tineret în Acțiune, Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink și programul pentru cooperare cu țările industrializate. Programul a demarat în anul 2014, va fi operațional până în anul 2020 și face parte din cadrul multi-anual de finanțare a Uniunii Europene. Bugetul este de 14,7 miliarde EUR pentru toate țările în perioada 2014-2020 și reprezintă o creștere cu 40 % față de nivelurile precedente.

Ce este acțiunea 4.3?

Proiectele de formare și rețele” reprezintă o șansă pentru cei care activează în domeniul tineretului – indiferent de vârstă sau experiență – de a-și dezvolta competențele, pentru ca ulterior să poată pregăti proiecte Tineret în Acțiune. În același timp, printr-u n astfel de proiect se formează noi atitudini și competențe, se creează rețele, care contribuie esențial la dezvoltarea capacității unei organizații sau instituții.  “Proiectele de formare și rețele” au  o puternică dimensiune de învățare, de formare și de dezvoltare a celor activi în sectorul de tineret. Iar aici poate fi vorba de lideri de proiecte, consilieri de tineret, supervizori, formatori, facilitatori, mentori, instructori și chiar de tinerii înșiși.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.