Ultima actualizare: azi, 18:50
autospeciala pompieri
Locale

O nouă autospecială la ISU Satu Mare, din fonduri europene

autospeciala pompieriÎn data de 28.05.2013, la sediul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord” a fost semnat contractul de furnizare din cadrul proiectului „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord – Etapa a II-a”. Acest primul lot de achiziţii are ca obiect achiziţionarea a 6 autospeciale complexe pentru intervenţii, descarcerare şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă.

De remarcat ca in compunerea acestora se gaseste un modul de punct medical avansat de 10 locuri. Acesta poate fi amplasat in orice zona a judetului pentru a deservi persoane aflate in dificultate ca urmare a producerii unor situatii de urgenta care au avut ca efect punerea in primejdie a vietii persoanelor.

Aceste autospeciale vor fi distribuite la cele 6 Inspectorate Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă din regiunea Nord-Vest: I.S.U. Cluj, I.S.U. Bihor, I.S.U. Bistriţa-Năsăud, I.S.U. Maramureş, I.S.U. Satu Mare, I.S.U. Sălaj.

Valoare toatală a autospecialelor din acest lot este de 4.500.000 plus TVA.

Contractul de finanţare pentru proiectul „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord – Etapa a II-a” a fost semnat în data de 7 iunie 2012, la sediul Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest.

Obiectiv general al proiectului este îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice de urgenţă la nivelul Regiunii Nord-Vest prin creşterea capacităţii de răspuns adecvat situaţiilor de urgenţă şi prin sporirea gradului de siguranţă şi sănătate a cetăţenilor.

Obiectivele specifice:

  • Reducerea timpului de intervenţie pentru acordarea primului ajutor calificat de către unităţile Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă în scopul ridicării capacităţii de acţiune şi reacţie adecvată a centrelor judeţene pentru prevenirea, limitarea şi înlăturarea efectelor negative ale evenimentelor de urgenţă;
  • Îmbunătăţirea nivelului tehnic şi de performanţă a serviciilor publice judeţene de urgenţă din Regiunea Nord-Vest prin achiziţionarea de echipamente specifice moderne, eficiente şi performante;
  • Consolidarea capacităţii de colaborare şi conlucrare operaţională între centrele judeţene de urgenţă din cadrul Regiunii Nord-Vest precum şi a centrului regional/centrelor judeţene cu cele din judeţele limitrofe în perspectiva îmbunătăţirii siguranţei populaţiei, salvgardării vieţii, proprietăţii şi bunurilor.

Rezultate estimate:

–          6 autospeciale complexe de intervenţie, descarcerare şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă;

–          reducerea timpul mediu de răspuns al unităţilor mobile de intervenţie la locul accidentelor/ dezastrelor până la 16’ în zonele rurale şi 8’ în zonele urbane.

Valoarea totală a proiectului este de 10.108.356,00 lei, din care finanţarea nerambursabilă este de 7.988.862,00 lei.

In etapa urmatoare vor fi achizitionate inca 6 autospeciale de medie capacitate, cate una pentru fiecare judet, parte componenta a Regiunii de Nord-Vest.

Durata de implementare a proiectului este de 18 luni.

Sursa: Col. r. Gheorghe Stramb

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.