Ultima actualizare: azi, 16:16
Locale

FOTO. Noi probleme la Podul Decebal! Gropi și fisuri în asfalt, constructorul nu se face vinovat

Trafic îngreunat astăzi pe podul Decebal din municipiul Satu Mare. Au fost verificate posibilele cauze ce au dus la gropile și fisurile apărute în asfalt, iar o firmă specializată va stabili dacă cei care au efectuat lucrările se fac vinovați de aceste probleme.

Frima din Zalău care a reabilitat podul Decebal anunță că nu are nicio vină și că a respectat procedurile în vigoare. Cu toate acestea, podul Decebal are destule probleme, gropile și fisurile din asfalt fiind mai mult decât vizibile.

Una peste alta, pe Podul Decebal se vor reface lucrările pe o suprafață de 3.000 mp.

30 comentarii

  1. Norick Răspunde

    N-am stiut ce mai ne lipseste….
    P.S. poate ar trebui facut treaba o data – dar bine…. 😉

  2. Ca la noi Răspunde

    E o poveste fără sfârșit………

  3. y Răspunde

    Eu am propus asta mai demult dar repet. Dacă tot au fost papă-lapte firmele din Satu Mare și nu s-au băgat puternic să câștige lucrarea, acum ar putea face să câștige o lucrare în compensare la Zalău. Și să lucreze pe cât posibil vreo 5 ani la fel de bine ca amețiții ăștia care ne omoară nervii cu zile.

  4. kkk Răspunde

    Nu e clar? Vinovati sunt soferii ca tot trec intr-una pe pod. Ia sa mai stea si acasa!

  5. Alex Răspunde

    Sunt multi factori care duc la aparitia fisurilor: traficul greu si intens, dilatarile si contractiile din cauza temperaturii, unghiul suprafetei de rulare cu orizontala, calitatea materialelor, apa in toate formele de agregare,etc. Nu ma mira ca apar. Multe din acestea nu ar mai fi daca s-ar face un tunel pe sub Somes. E o idee de analizat.

    • Vasilica Răspunde

      Se rezolva cu batranelu de la Pomi….eventual un ferybot…

    • y Răspunde

      @Alex, lasă tu tunelul, că acolo vin și infiltrațiile de apă de peste tot. Atâta vreme cât nu suntem în stare să facem NOI, nu ALȚII un sens giratoriu, discuțiile nu au nici un rost. Tunelul e mai complicat de făcut decât un pod. Dar de ce nu se deviază de tot traficul greu o dată. Ai zice că te-ai mutat în alt oraș! Să nu vină careva să zică că e un rău necesar că nu e! Nu putem să refacem cu aceeași viteză drumurile cu care ele sunt distruse.

    • Norick Răspunde

      Numai sa nu-mi spui mie, ca este ceva normal , ca o asfaltare de nici 6 luni sa degradeze in acest hal…Fisuri, crapaturi , minuni e o.k. , dar frate aici sunt deja gropi ca-ti pica roata daca-l nimersti… :-)))

      • y Răspunde

        @Norick, în sfântul spirit balcanic cine știe pe unde este o parte din material. Și vorba ta nici iarnă ca lumea nu am avut iar asfaltul turnat de 2 ori pe pod e deja distrus.

        • Norick Răspunde

          @y : Materialul s-a “evaporat” …in euroi… :-)))) Am mai văzut noi aşa ceva de nenumărate ori…:-)))

    • kkk Răspunde

      De ce? in tunel nu tot pe asfal;t se va circula? Si nu se stia dinainte ca va fi trafic greu pe pod? Si nu se stie ca vor fi variatii de temperatura? Tu acuma te-ai trezit din somn?

  6. Alex Răspunde

    @y. Sigur ca e mai greu de construit, insa materialele nu ne lipsesc. Pana la urma tot la solutii de acest gen se va ajunge. Nu vreau sa insir niste orase din lume unde s-a adoptat aceasta solutie radicala. Poate nu avem noi capacitatea financiara inca. Ca exercitiu, cautati prin judet firmele de profil si vedeti ce zic de un astfel de proiect.

  7. Florin Răspunde

    Parca acuma ar fi facut prima data podul asta. Mai fratilor pune-ti ce trebuie in asfaltul ala si sa vedeti ca nu mai apar cratere. Problema ii ca toti vor sa se imbogateasca dupa o singura lucrare. Parca ar fi singurul pod din lumea asta si numai pe asta circula masini de mare tonaj. Iar daca in secolul 21 asfaltarea se face cu lopata si cu butelia ne meritam soarta. Sunt tare curios ce au cerut în caietul de sarcini de la licitatie si cine l-a facut.

  8. Alex Răspunde

    @Florin. Am vazut un accident pe undeva pe langa Brescia, cum un pasaj a cedat sub greutatea unui TIR care cica era incarcat cu elemente metalice care cantareau in jur de 100 tone. Evident pasajul nu era proiectat la asa greutate. Stau si ma intreb, TIR-urile care traverseaza municipiul ce greutati au? Daca unele sunt foarte grele?…atunci poti sa ai asfaltul lui peste ca tot cedeaza.

  9. Alex Răspunde

    @kkk.
    Te-ai intrebat vreodata care sunt, azi, cele mai spectaculoase tuneluri din lume? Iata un top realizat de gamellama.net.

    De departe, cel mai spectaculos este Laerdal Tunnel, considerat cel mai lung tunel rutier din lume. Are o lungime de 24,5 kilometri si leaga orasele Laerdal si Aurland, din vestul Norvegiei. Aproape 5000 de explozii au fost necesare pentru ca tunelul sa poata fi realizat.

    Constructia sa a fost inceputa in 1995 si s-a terminat cinci ani mai tarziu, iar intreaga investitia a costat aproximativ 125 de milioane de dolari.

    Cam 20 de minute iti trebuie sa traversezi cu masina acest tunel. Iar sofatul atat de indelungat, intr-un spatiu cu vizibilitate redusa este obositor, cu asta suntem de acord cu totii. De aceea, arhitectii care l-au planificat s-au gandit la diverse metode de stimulare a atentiei soferilor. Au proiectat tunelul in sectiuni diferite, fapt care te obliga sa rupi ritmul sofatului si-ti da senzatia ca traverseazi mai multe tuneluri de dimensiuni mai mici. In plus, tunelul este dotat si cu lumini albastre, stralucitoare si curbe subtile

  10. Alex Răspunde

    @kkk. Cati km ar trebui sa aiba un tunel pe sub Somes?

    • y Răspunde

      @Alex, lasă tu tunelul în pace, câtă vreme lucrarea va fi făcută de firme românești vai de fundul nostru. Nu e vorba numai de traversatul Someșului, deasupra sau dedesubt, mai e și toată infrastructura, curent, apă (mai ales pluvialul care se adună exact acolo, vezi pasajele de la Billa-Carefour și de la ștrand. Ai văzut ce se întâmplă la prima mică ploaie). Trebuie și ajuns ori la pod ori la tunel. Că sunt făcute pentru trafic nu pentru pietoni. Și tunelul trebuie ventilat puternic. Ca să nu mai spun ce ar însemna tunel pentru TIR-uri, dimensiuni etc. exact în centrul orașului prin corpul digului. Da, se poate face dar în Germania sau Japonia. Trebuie scos traficul greu că în veci nu vom putea stricăciunile provocate de mașini. Și lasă tu te rog tunelul Laerdal că nu suntem printre munții de 2000 m și fioduri înguste. Noi deocamdată avem posibilitatea să deviem circulația pentru că avem unde nu ca ei, dar suntem IMPOTENȚI! Bine că nu vii cu ideea pasajului rutier suspendat din Japonia care trece prin corpul unui bloc turn!

  11. Alex Răspunde

    @y. Ok, m-ai pus la punct… dar chestia aia japoneza chiar imi place.

  12. avocat Răspunde

    Poate că-l repară ca la Târgoviște cu placaje din lemn cuite , nu ce visează unii pe aici tunele și alte kestii . Orașul n-are stăpân , conducători , administratori , ziceți-le cum vreți voi . În acest oraș nu se poate turna asfalt drept nici pe teren plan – vezi denivelările imense de pe Careiului intersecția cu Arinului unde pe mijlocul străzii este o coamă de juma de metru , șanturile și coamele de pe O.Goga de la biserică până la Burdea , zecile și sutele de capace de canalizare pozate toate sub nivelul asfaltului , etc .

  13. mihai Răspunde

    Oameni extraordinari de destepti au vorbit de tuneluri, teleportare, altfel tot va crapa asfaltul pe pod. Oameni buni zona care tot crapa nu e podul e simpla rampa care duce pe pod, e un simplu drum cu o mica panta, adica tipul de drum cu cea mai mica dificultate de executie care exista. Apropo tunel, daca s-ar baga liliecii ar trebui sa fie inchis, stiti protectia liliecilor este importanta, dar ramane podul ca solutie.

    • y Răspunde

      Vezi că sunt lilieci sub pod și vreo 3 cuiburi de bufnițe numai trebuie să fii atent puțin!

  14. Alex Răspunde

    Da oare unde este diriginte le de șantier care raspunde pentru lucrare???????

  15. Alex Răspunde

    @Mihai. Mai trebuie si vise, ca altfel nu transformi lumea. Apropos, de teleportare:În 2017, cercetătorii din China au dus procesul cu un pas mai departe: ei au teleportat cu succes un foton de pe Terra la bordul unui satelit ce orbitează la o altitudine de peste 500 de kilometri.

    Satelitul, denumit Micius, este un fotoreceptor deosebit de sensibil, capabil să detecteze stările cuantice ale fotonilor lansaţi de la sol. Satelitul Micius a fost lansat pentru a permite oamenilor de ştiinţă să testeze diverse concepte tehnologice de bază ale fizicii cuantice, precum inseparabilitate, criptografie şi teleportare.

    Noua teleportare a fost anunţată sub forma unuia dintre primele rezultate obţinute în urma acestor experimente. Savanţii chinezi nu numai că au reuşit să teleporteze primul obiect din istorie de la sol pe orbita terestră, ci au creat şi prima reţea cuantică satelit-sol, doborând recordul de distanţă pentru o măsurare a inseparabilităţii cuantice.

  16. Alex Răspunde

    Si la noi in tara se viseaza mult: DNA-ul viseaza ca lupta cu coruptia, politicienii viseaza ca lupta cu Justitia, Bisericile viseaza la noi lacasuri unde credinciosii se vor ruga ca Bunul Dumnezeu sa ne faca poduri, Presedintele viseaza la un nou mandat, Opozitia viseaza ca va devora PSD-ul, etc., adica suntem o tara de Visatori.

  17. avocat Răspunde

    sweet dreams . numai niste prosti pot visa tunel pe sub Somes . de ce să se facă lucruri normale dacă se poate visa și trăncăni pe tema tunelului i ? poate apoi se finanțează și niște studii de pre-pre -fezabilitate ca la rumâni ?

  18. Alex Răspunde

    @avocat. Nu-ti face griji in privinta studiilor de fezabilitate, n-am eu o asa influenta asupra autoritatilor. Erau doar niste idei, nu inteleg de ce te deranjeaza atat. La capitolul poduri peste Somes cam toti suntem prosti, o data ca n-am reusit sa facem nimic de cand a plecat Raposatul si a doua oara ca suportam o situatie intolerabila ani si ani de-a randul. Si asa, ca intre prosti, cine-mi interzice sa trancanesc si sa visez pe un site liber?

    • Norick Răspunde

      Este fain, cand apare cica un avocat si il face pe toata lumea prosti…Dar defapt eu doar cu unul singur m-am intalnit…. :-)))))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.