Ultima actualizare: azi, 22:30
Locale

O nouă taxă auto din 1 ianuarie! Guvernul plănuieşte, din nou, taxarea proprietarilor de maşini

Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, a declarat, joi, că o nouă taxă auto va intra în vigoare de la 1 ianuarie-31 martie 2019, urmând să fie nu doar o taxă pe norma de poluare, ci se vor lua în calcul și capacitatea cilindrică, dar și alte componente a mașinilor, potrivit Mediafax.

„Eu mi-am pus termen și știți că, atunci când îmi pun termen, mi-am luat angajamentul o și fac, ca undeva, până la sfârșitul anului, să găsim forma finală ca la începutul anului viitor să știm exact ceea ce avem de făcut, cum gândim proiectele de mediu. Să intre în vigoare de la 1 ianuarie, sau poate că perioadă de tranziție 31 martie, ca lumea să se acomodeze pentru că așa este normal”, a afirmat Gavrilescu, într-o emisiune la Antena 3.

„Vrem să fie o taxă nu numai pe norma de poluare, trebuie să te gândești și la capacitatea cilindrică și la tot. Trebuie să avem în vedere toate componentele să nu avem niciun fel de problemă”, a precizat ministrul Mediului.

De asemenea, referitor la plata taxei auto, ministrul a precizat că s-au transmis 800 de milioane de lei, urmând să fie emise ordine pentru încă 700 de milioane de lei.

„Am avut o Hotărâre de Guvern și știți foarte bine exact cum am reușit să programăm plățile pentru cele cinci taxe care au fost înaintea timbrului de mediu și inclusiv pentru darea în plată acum de la 1 septembrie a timbrului de mediu. Noi deja am plătit 800 de milioane, urmează să fie date în plată, cu aprobarea bugetului, bineînțeles, emise ordine pentru încă 700 de milioane”, a declarat ministrul Mediului.

8 comentarii

  1. Joker Răspunde

    Bah Gavrilescu in vara ziceai de principiul poluatorul plateste. Cum mm vrei sa bagi taxa pe norma de poluare si capacitate?

    Aceasi masina unu face 10000 de km altu 50000 si platesc aceasi taxa? Poluatorul plateste cat polueaza, idioata PSD-ista ce esti. Peste 3 ani iarasi ve-ti da banii inapoi.

  2. Alex Răspunde

    Daca e vorba de poluare atunci sa vorbim putin de aceasta. Cica in Romania se consuma intr-un an cca. 6.000.000 tone combustibil. In metri cubi ar fi grosso modo 7.500.000. Deci un cub cu latura de putin sub 200 m. Mare parte din acest combustibil se transforma in dioxid de carbon, pe care plantele il folosesc in procesul de fotosinteza, restul sunt alte gaze si pulberi, apa si ce-o mai fi. Tinand cont de suprafata Romaniei cca. 238.000 kmp, de vegetatia si padurile ei, e clar ca impactul poluator este infim. Da, punctual, in marile orase, prin centrul acestora se pot depasi normele admise de poluare, dar in rest nu sunt probleme. Intr-adevar noi avem multe masini, dar daca veti observa atent multe stationeaza asa ca nu polueaza tot timpul. Dupa mine aceasta taxa e o prostie si nu se justifica.

    • y Răspunde

      @Alex, nu te supăra dar poluarea nu așa se calculează. Seamănă cu calculul făcut de un om de știință referitor la cât valorează un om, la care el frumos a adunat frumos toate substanțele chimice prezente în om la prețul pieții. Oricum ideea doamnei sinistru este că iar ne taxează. Eu pun altfel problema. Taxa de poluare este inclusă în prețul de producție al mașinii, iară apare în prețul țițeiului brut, iară apare la prețul de la rafinare, iară apare în prețul carburantului vândut la stații, iară apare în taxa de drum al lui Băse, rovignietă, plus că plătim impozit după mașină! Soluția ar fi simplu. Nu furați fraților în halul ăsta! Totuși de câte ori să plătească omul pentru același lucru.

  3. Alex Răspunde

    @y.Eu am vrut sa spun ca impactul poluarii masinilor in Romania, exceptie anumite zone limitate, practic nu conteaza. Spre exemplu in Italia, consumul de combustibil este de 10 ori mai mare, pe un teritoriu cu putin mai mare ca al Romaniei. Acolo se simte poluarea masinilor mai ales in Campia Padului. La noi aerul are probleme nu din cauza masinilor ci din cauza polenului si a prafului. Sunt masuratori facute in acest sens care dovedesc cele afirmate de mine.

    • y Răspunde

      @Alex, nu doresc să intru în polemică cu tine, am dorit să punctez doar că nu se pote calcula chestiile astea la ”kilogram”. Iar în ce privește măsurătorile pomenite de madam și de tine permite-mi să nu spun mai bine nimic. Apropo de calitate și de precizie, crede-mă știu foarte-foarte bine ce spun.

  4. abc Răspunde

    Acele laboratoare la care face referire ministra nu sunt acreditate, deci rezultatele pot fi contestate. Așa că ….

  5. Rodica Răspunde

    In fond toata chestiunea se rezuma la cum sa mai fraierim populatiea de niste bani ! Nici formulele de calcul Einstein-iene , nici toate laboratoarele acreditate sau nu , nici cei mai mari specialisti in poluare nu ne scapa de taxele ce le trec prin cap astora ! Cum nu sunt bani la buget , cum vin niste scadente pentru tot ce ne imprumutam , cum au golit trezoreria tarii, dupa atatea ….majorari de pensii speciale si nu prea , dupa atata cat au furat , hop , apare solutia – o noua taxa pentru fraierime ! Rezista cine poate ! Cu siguranta se coace de ceva vreme treaba asta , dar se fac mai intai simulari ( ei zic formule de calcul) sa vada impactul la buget , cam cat lipseste pentru a acoperi gaurile ( nu din asfalt) !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.