În perioada 2-3 octombrie 2018, Spitalul de Pneumoftiziologie Satu Mare a fost gazda colegilor de la Spitalul de Pneumoftiziologie din Brăila. Scopul vizitei a fost acela de a cunoaște organizarea activității medicale la nivelul Spitalului de Pneumoftiziologie Satu Mare cu precădere modul în care sunt îndeplinite cerințele cuprinse în planul de îngrijire a pacienților, stabilirea gradului de dependență și a nevoilor specifice lor, indicatori ce se impun în vederea acreditării oricărei unități sanitare cu paturi.
Cum acreditarea reprezintă o prioritate pentru orice unitate sanitară cu paturi, fiind o condiție obligatorie pentru a intra în relație contractuală cu Casa de Asigurări de Sănătate, colegii brăileni au dorit să cunoască la modul concret cum pot fi atinși acești indicatori de calitate. Echipa Spitalului de Pneumoftiziologie Brăila a fost formată din două reprezentante, respectiv asistentele medicale din unitatea brăileană.
În prima zi a întâlnirii, cadrele medicale au vizitat spitalul și au participat la un workshop susținut de responsabilul cu managementul calității pe spital, as.Eleonora Cîmpan, evaluator Agenția Națională de Management a Calității în Sănătate (ANMCS).
Alături de invitate, la întâlnirea de lucru a fost prezentă conducerea spitalului, managerul Ioan Sergiu, directorul medical, dr. Viorel Bojan Smaranda, șefa Biroului de Resurse Umane, ec. Mariana Mocanu, conducerea medicală a secțiilor din ambele locații respectiv, dr.Varga Ritta, as. Pustai Crina, as.Cardos Diana, cadre medicale și sanitare ale Spitalului de Pneumoftiziologie Satu Mare aparținând secțiilor din Satu Mare și Bixad. Întâlnirea a constituit un bun prilej pentru ambele părți de a împărtăși din experiența proprie spitalelor în care își desfășoară activitatea, cu analiza punctuală a unor situații din managementul de caz, de la internarea pacientului și până la momentul externării acestuia.
Eleonora Cîmpan a explicat cadrelor medicale prezente importanța stabilirii gradului de dependență al pacientului, considerat ”izvorul” tuturor analizelor și planificărilor de management.
”Planul de îngrijire a pacientului este parte integrantă din managementul cazului. Așa cere indicatorul. Personalul medical are sarcina de a asigura îngrijirea completă și personalizată a pacientului”, a subliniat, Eleonora Cîmpan, evaluator ANMCS.
Cea de-a doua zi a continuat în același cadru, asistentele din Brăila desfășurând activitate efectivă alături de colegele din Satu Mare ,vizitarea spitalului, a Ambulatoriului de Specialitate și a Dispensarului TBC Satu Mare cât și a unor discuții țintite pe calitatea serviciilor medicale oferite pacienților.
Profesioniștii celor două spitale au acceptat că astfel de întâlniri sunt extrem de benefice pentru fundamentarea elementelor ce le definesc activitatea.
Spitalul de Pneumo din Satu Mare poate să fie un EXEMPLU pentru multe spitale, chiar și cele din Satu Mare! Medici, asistente, personal foarte devotați meseriei și pacienților, profesioniști, amabili, condiții bune, curățenie, mâncare bună. Felicitări directorului Sergiu Ioan și tuturor angajaților!
Satmarean!! Atunci du-te in spate unde este sera.Acolo sa vezi “ordine si curatenie”. Este plin de …”flegme” si altele…
Este cel mai bun spital de pneumologie din lume!
Ma bucur de acest fapt!
Asa este!
Este cel mai bun spital de pneumologie din lume!
Ma bucur de acest fapt!
Sper sa fie tot asa până-n vecie!
Cu drag ,
Marieta Viorel-Bojan