Ultima actualizare: azi, 22:15

Locale

La un pas de catastrofă pe Otopeni. Concluziile anchetei: cum au explodat pneurile avionului Tarom

Ancheta în urma incidentului care s-ar fi putut finaliza cu o catastrofă aviatică, în care s-a produs o explozie la anvelopele trenului de aterizare ale avionului  ATR42 ce efectua zborul RO638 Satu Mare – Bucureşti a fost finalizată.

După expertiza tehnică a avionului, specialiştii au ajuns la concluzia că fenomenul s-ar fi produs din cauza faptului că aeronava avea frâna de parcare trasă. Practic, roţile erau blocate şi, ca urmare, în urma frecării cu betonul pistei, acestea au cedat.

Conducerea companiei Tarom consideră că după ce a atins pista, avionul a trecut prin vibraţii foarte puternice, iar în final cele patru anvelope au cedat pe rând.

„Cauza directă cea mai probabilă a producerii evenimentului <<blocare roţi tren principal de aterizare>> o reprezintă aterizarea cu frâna de parcare în poziţia <<parking>> sau<<emergensy>>. În susţinerea concluziei enunţate vin şi dovezile că echipamentele de protecţia la contact în timpul rulajului de după aterizare (…) nu au intrat în funcţiune. Defectarea tuturor sistemelor în acelaşi timp este puţin probabilă”, se arată în documentul Tarom.

Încidentul a avut loc pe data de 9 iulie 2019 pe aeroportul Henri Coandă. Cei 22 de pasageri din avion au fost debarcaţi şi, temporar, au fost izolaţi pe pistă. Nimeni nu a fost rănit.

Sursa: evz.ro

Un comentariu

  1. Titi Conserva Răspunde

    Pai bai frate,si la un kkt de masina se aprinde un bec cand e trasa frana de mana !!La un ditamai avionul trebuia sa bazaie tot bordul,sa strige,sa urle,sa-l injure pe pilot sau sa-l catapulteze !!Cum dracu sa aterizezi cu franele la roti blocate ???Cine era pilot,cumva Mihai Sturzu de la HQ,proaspat pilot de linie ???? :)))))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.