Ultima actualizare: ieri, 22:25

Locale

Cazul ascuns de autorități. Povestea bărbatului decedat pe podul de pe Someș

Un muncitor și-a pierdut viața în timpul construcției podului de la Seini – Pomi. Totul s-a petrecut în urmă cu mai bine de trei ani, însă detalii ale tragicului eveniment ies la iveală abia acum. Bărbatul a decedat la data de 9 aprilie 2019, atunci când cupa unui excavator s-a desprins și a căzut peste el.

Șoferul excavatorului a ridicat braţul utilajului dar a observat cum cârligele de la capătul legăturii s-au agăţat în cealaltă legătură de fier beton. Văzând că se agaţă fierul beton şi că unul dintre cei care legau fierul beton a dat cu piciorul în legătura care era agăţată, pentru a se desprinde, șoferul i-a atenţionat din cabina excavatorului, uşa acestuia fiind deschisă, să nu intre în raza cupei excavatorului. Întrucât legătura de fier nu s-a desprins, victima a intrat din nou şi a lovit cu piciorul în legătura de fier agăţată în cârlig şi prinsă de cealaltă. În acel moment cupa excavatorului s-a desprins din sistemul de prindere şi a căzut pe persoana aflată în zonă, sub cupă, cupă care înainte de cădere era la aproximativ doi metri faţă de sol.

Muncitorul a fost preluat de urgență de o ambulanță, însă, din păcate, a decedat în drum spre spital. Șoferul excavatorului consideră faptul că accidentul s-a produs din cauza unei defecţiuni la sistemul de cuplare al cupei, respectiv cele două bolţuri care erau blocate în locaş.

S-a stabilit că desprinderea cupei din cele două puncte de prindere s-a datorat nefuncţionării sistemului de siguranţă a sistemului prindere al cupei, mai exact din cauza detensionării arcului sau a ruginei în locaşul arcului şi tijei. Formându-se rugină în acea parte, tija şi arcul nu s-au mai deplasat în sus, blocând astfel funcţionarea sistemului de siguranţă a sistemului de prindere a cupei. Astfel, nefuncţionând sistemul de siguranţă a sistemului de prindere al cupei, elementul de comandă al bolţurilor, de poziţionarea bolţurilor afară sau înăuntru (poziţie de blocare sau deblocare a cupei), aceasta ajunge în poziţia de „liber”. În acest caz, deşi cu manivela s-au poziţionat bolţurile în poziţia de blocare (afară) a cupei, din cauza şocurilor primite, a loviturilor, forţării, s-a putut mişca, între poziţia ieşită 100% şi poziţia interioară 100%. În această postură nu se poate cunoaşte când se realizează decuplarea cupei, deci momentul în care cupa, dacă este în poziţia de lucru, să pice la un mic şoc, lovire. Conform rezultatului expertizei tehnice, această defecţiune nu poate fi observată din exterior ci doar la revizii mari.

Firma a fost condamnată cu privire la săvârşirea infracţiunilor de ucidere din culpă şi neluarea măsurilor legale de securitate şi sănătate în muncă, fiind astfel sancționată cu 18.000 lei.


CITEȘTE ȘI

Un comentariu

  1. XU Răspunde

    Pai mai oameni buni , cum e titlul asta?
    “Cazul ascuns de autoritati”??
    Eu din cate inteleg autoritatile si-au facut treaba si se stie exact ce s-a intamplat.
    Ca n-ati avut voi un subiect de rating la vremea aia e altceva , dar faptul ca presa nu a stiut , nu inseamna ca autoritatile nu si-au facut treaba.
    Asa va mai place sa denigrati pt un click…vai…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.