Ultima actualizare: azi, 07:36
Locale

ANPC, controale la Auchan și Penny: gândaci, mizerie de nedescris și multe alte nereguli

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au dat amenzi în valoare de 6,3 milioane de lei după verificarea a 350 de magazine Auchan şi Penny, inclusiv în județul Satu Mare. În urma controalelor, au fost închise diferite zone din 45 de magazine, printre neregulile găsite fiind produse expirate, mizerie şi prezenţa gândacilor.

Reprezentanţii ANPC au transmis, marţi, printr-un comunicat de presă, că au desfăşurat mai multe acţiuni de control la 350 de magazine Auchan şi Penny, din întreaga ţară, printre care și la Satu Mare.

”Continuăm acţiunile vizând marii retaileri. Aşa cum şi mica băcănie de cartier trebuie să respecte consumatorii şi legea, aşa şi aceste băcănii gigantice trebuie să o facă, indiferent de cui aparţin şi ce cifră de afaceri au”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.

Printre cele mai importante nereguli găsite în urma controlului au fost: folosirea unor vitrine frigorifice şi camere de frig deteriorate, cu zone extinse cu rugină, vopsea exfoliată, ventilaţie neigienizată, cu depuneri de praf, impurităţi în strat grosier, prezenţa de lichide scurse, resturi alimentare; comercializarea unor produse alimentare congelate cu depuneri masive de gheaţă pe produs sau cu arsuri de congelare; comercializarea unor fructe şi legume cu modificări organoleptice, lovituri mecanice, deshidratări; comercializarea unor produse alimentare în afara datei limite de consum recomandată de producător; comercializarea unor produse alimentare care nu se încadrau în cantitatea netă declarată pe ambalaj.

Comisarii ANPC au constatat folosirea unor spaţii de depozitare cu paviment neigienizat, cu impurităţi şi resturi de ambalaje; prezenţa, în spaţiul de depozitare, a insectelor vii

De asemenea, comisarii ANPC au constatat folosirea unor spaţii de depozitare cu paviment neigienizat, cu impurităţi şi resturi de ambalaje; prezenţa, în spaţiul de depozitare, a insectelor vii (gândaci); neafişarea listei de ingrediente, valoarea nutriţională a acestora şi alergeni, la produsele de patiserie; comercializarea unor produse cu ambalaj depreciat; comercializarea unor pachete de produse (ex: 8 bucăţi la preţ de 6), iar din calculele efectuate, s-a constatat ca informaţia este înşelătoare; existenţa pavimentului atât în zona de comercializare, cât şi în depozit neigienizat, cu murdărie, resturi de la produse alimentare/ambalaje, depuneri masive de praf; folosirea unor cuptoare de panificaţie cu igienizare precară, cu depuneri masive de resturi alimentare arse; neafişarea originii cărnii la locul de vânzare.

Alte abateri constatate de comisarii ANPC au fost: comercializarea unor produse obţinute în unitatea proprie de carmangerie care nu respectau prevederile europene cu privire la afişarea listei de ingrediente, a procentului de grăsime şi raportul colagen-proteină; lipsa acordului de congelare în sistem lent a cărnii, conform autorizaţiei veterinare; nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea produselor alimentare, conform indicaţiilor producătorului; diferenţe de preţ între preţul existent la raft faţă de cel de la casa de marcat; comercializarea unor citrice fără informaţii privind interdicţia de consum al cojii tratate; lipsa afişării preţului produselor; comercializarea unor produse fără traducere în limba română a etichetei.

În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat amenzi în valoare de 6,3 milioane de lei şi au dat 108 avertismente.

Totodată, au fost oprite definitiv de la comercializare produse alimentare neconforme în valoare de 230.000 lei.

Comisarii au mai decis oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 45 magazine, au propus închiderea temporară, pentru o perioadă de până la şase luni, pentru patru unităţi şi pentru o perioadă cuprinsă între şase luni şi 12 luni, pentru o unitate.

Citește și:

6 comentarii

  1. Daria Răspunde

    ANPC ar trebui sa aiba zilnic asemenea actiuni, mai ales in unitatile de alimentatie publica, care ar trebui inchise pana isi remediaza problemele. Copilul unei prietene a consumat chipsuri de la un magazin NICOVID si a facut diaree. Produsele sunt tinute in conditii improprii din pacate.

    • Părerea mea Răspunde

      @Daria. Dacă chipsurile au fost fabricate în altă parte nu cred că poate fi vina magazinului în cauză. Cine știe ce s-a petrecut la producție și câtă igienă a fost pe acolo. Probabil mai deloc. Copiii oricum fac de astea și greu poți demonstra ulterior că din cauza chipsului a fost. Părerea mea. Nu-i apăr numai zic și eu. În rest cu controalele nu cred că există vreo instituție în țara asta care ar avea o asemenea capacitate de a controla zilnic unitățile controlabile. Așa ceva e sci fi. Mai important ar fi responsabilizarea producătorilor ca ei să aibă mai mare grijă la ce lansează pe piață. Dar asta presupune școală, educație, spirit civic, civilizație etc. Mai avem mult până acolo. Deocamdată ne conduce Sfântul Dollar și Cuvioasa și neprihănita Euro, profitul adică și asta dacă se poate indiferent de consecințe. Părerea mea. Și dacă organul de control este tot om, adică mănâncă și el în astfel de cazuri se pot găsi posibilități de a “rezolva” problema. Că am văzut eu de astea.

  2. 💩💩💩 Răspunde

    Santec CBA, Bartha Ati și Nicivid sunt cele mai jegoase magazine din oraș, de ce nu se verifică?

  3. Corneliu Borota Răspunde

    La Unicarm n o să fie controale în veci. Opincar pe opincar nu mușcă. Noi suntem stăpâni………

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.