Un minor ar putea obține permisul de conducere de la 17 ani, dar cu respectarea unei condiții, prevede un proiect de lege dezbătut în prezent, în Senat. Specialiștii în conducere defensivă consideră, însă, că în România permisul auto se obține deja prea ușor.
Proiectul de lege susținut de parlamentari din aproape toate partidele reduce cu un an vârsta de la care se poate obține permisul de conducere pentru categoriile B şi BE. Până la împlinirea vârstei de 18 ani tinerii vor putea să conducă doar dacă vor avea în dreapta un șofer cu permis de cel puțin 10 ani.
Persoana care însoțește minorul aflat la volan răspunde în mod solidar, în cazul în care acesta încalcă regulile de circulație, prevede proiectul.
Un astfel de sistem în care minorul care conduce mașina este însoţit de o persoană cu experienţă există în state precum Germania, Austria sau Marea Britanie şi a avut drept efect o reducere semnificativă a numărului de accidente produse de şoferii tineri.
“E foarte important dacă cineva poate avea un om mai experimentat în dreapta. Eu așa am învățat. Am învățat cu tatăl meu în dreapta și m-a ajutat enorm. Cred că după ce am terminat școala de șoferi, nu eram suficient de bine pregătit. În 30 de ore nu poți să fii super șofer”, susține Cosmin Poteraș, senator neafiliat, inițiatorul proiectului.
Fostul pilot de raliuri Titi Aur critică această idee. El le-a solicitat autorităților în scris să facă urgent un plan pentru limitarea accidentelor rutiere, cu accent pe înăsprirea condițiile de obținere a permiselor de conducere. Infrastructura e mai bună, iar mașinile sunt mult mai performante, însă șoferii sunt din ce în ce mai slab pregătiți, subliniază fostul pilot.
“În sistemul nostru de slabă pregătire la școala de șoferi, puține condiții la examen, gândiți-vă că un șofer la noi ajunge șofer după ce a mers doar cu 30 km pe oră la școala de șoferi și după ce a învățat să plece de pe loc, să semnalizeze și dacă a oprit și roata la STOP este deja bun de șofer.
Este total nepregătit din punct de vedere al adevăratei siguranțe rutiere. Iar din punct de vedere al conducerii defensive, nu a făcut niciodată o frânare la limită, nu a mers niciodată cu instructorul mai mult de 30 de km pe oră”, a spus Titi Aur.
Statisticile Poliției Române arată că, în ultimii ani, şoferii cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani sunt vitezomani, imprudenţi şi neatenţi, iar acest lucru se vede în numărul mare de accidente pe care le produc.
🤸 aiște chiar că sunt picați în cap. Abia pe la 30 de ani sunt mai copți la bibilică. Vor fi și mai mulți iresponsabili, drogați, băuți …
Cine a propus această mizerie clar e handicapat la cap și trebuie trimis la balamuc !! Chiar și la 18 ani e prea devreme,dar la 17 ani ???!!!
Cine propune așa ceva umblă cu ochii închiși pe stradă, nu citește ziarele, este un megaidiot sau face asta intenționat. Pentru că dacă se va implementa asta presupune ca cineva să identifice și să urmărească acei șoferi începători. Întreb eu, cum???????? Cu semnul ăla galben? Mă faceți să râd. Are poliția rutieră capacitate umană pentru așa ceva???
Inca o sansa pentru selectia naturala
De ce nu au pus ca de la 18 ani sa circule cu insotitor cel putin un an ? Numai prostii debiteaza parlamentarii astia!!!!
In Australia iau permis de la 16 ani și conduc cu insoțitor până la 18 …
@Sâcă, baiul e că la noi la mulți nu le duce mintea. E lipsă de educație cam în orice domeniu și asta nu numai la tineri. Și de aceea sunt atâtea accidente la noi.
Propunerea și la noi e cu însoțitor dar problema e la noi deja și cu calitatea însoțitorului. Și în Australia sau în UK ori altă parte unde se dau astfel de permise e limitată și puterea mașinii pe care o poți conduce. Deci să nu credeți că tinerelul de 16 ani are voie să conducă un Ferrari. Asta eventual după doi ani și după ce face dovada că în perioada asta nu a făcut accidente. Iar dacă a făcut atunci intră din nou la școală, la conducere preventivă, defensivă și la educație rutieră obligatorie. Și eventual după un nou examen dat primește un alt permis. La noi de atâta vreme s-a perpetuat haiducia pe șosea că majoritatea potențialilor însoțitori nici ei nu sunt mai buni ca tinerii care de-abia primesc acest permis limitat. Și atunci ce am făcut?
Super! Oricum atunci cand ajung cu picioru’ la pedala deja conduc masini, nu mai conteaza varsta!
Problema reală este că vă este frică de concurență!
Nu vă mai ajung străzile, iar dacă se va face modificarea legii, vor mai fi câteva mii de potențiali șoferi pe drum!
Va trebui să conduceți mai încet, mai atent și să respectați regulile de circulație, iar ăsta vă doare și nu vă convine vouă!
Chiar sunteți cretini și idioți. Voi vreți ca idioții de 17-50 de ani să nu apuce pensia. Nu vedeți cum co duc? Jigodiilo.
Chiar sunteți cretini și idioți. Voi vreți ca idioții de 17-50 de ani să nu apuce pensia. Nu vedeți cum co duc? Jigodiilor.