Ultima actualizare: azi, 21:26
Naţionale

SONDAJ. Ilie Bolojan îl poate învinge pe Călin Georgescu la alegerile prezidențiale, în turul 2

Agenția MKOR a făcut public Studiul „Consumer Sentiment 2025”, realizat în perioada 25-28 februarie 2025, pe un eșantion reprezentativ de 1100 de respondenți cu vârste între 18 și 65 de ani, informează știripesurse.ro. Astfel, potrivit acestui nou sondaj, Ilie Bolojan îl poate învinge pe Călin Georgescu la alegerile prezidențiale, în turul 2.

Călin Georgescu domină intențiile de vot pentru turul 1: 27,9% dintre respondenți l-au menționat spontan ca preferință, iar 36,6% l-ar alege dintr-o listă restrânsă de 8 candidați. Profilul său atrage votanți din toate categoriile de vârstă (74% între 28-56 ani), în special persoane cu venituri mici și medii (96% dintre votanții săi), cu studii generale (50% dintre votanții săi). Dorința de schimbare anti-sistem (38%) și personalitatea sa (18%) sunt principalele motive invocate de susținători.

Într-un tur 2 ipotetic, Ilie Bolojan este singurul candidat care l-ar putea învinge, cu 42% față de 40% pentru Georgescu, mobilizând un procent mai mare de votanți și reducând absenteismul față de ceilalți candidați măsurați.

Ilie Bolojan se poziționează ca un contracandidat puternic, cu 12,2% intenție de vot într-un prim tur (listă restrânsă) și 8% într-o listă completă de 28 de candidați. Apreciat pentru competență și experiență (26%) și pentru integritate (33%), Bolojan este preferat de persoanele de peste 30 de ani (77% dintre votanții săi), cu venituri peste medie (70% dintre votanții săi) și studii superioare (64% dintre votanții săi). Avantajul său în turul 2 vine din capacitatea de a reprezenta o pondere mai mare a populației cu drept de vot, reducând nehotărârea la doar 11% (față de 16%, în cazul lui Crin Antonescu față de același contracandidat).

Nicușor Dan obține 11,8% într-o listă restrânsă și 8,4% mențiuni spontane, fiind văzut ca un candidat anti-sistem (65%), cu politici concrete (54%) și valori puternice (50%). Susținerea sa vine mai ales din mediul urban (52% dintre votanții săi), de la persoane cu venituri peste medie (85% dintre votanții săi) și studii superioare (91% dintre votanții săi), în special între 30-55 de ani. Totuși, în turul 2, rămâne în urma lui Georgescu (36% vs. 42%).

Crin Antonescu, susținut de coaliția de guvernare, obține doar 7,4% într-o listă restrânsă și 3,1% mențiuni spontane. Alegătorii săi sunt în mare parte indeciși (38%), iar în turul 2 împotriva lui Georgescu pierde clar (35% vs. 41%), crescând absenteismul la 16%. Profilul său nu mobilizează suficient, ceea ce indică o percepție slabă de reprezentativitate în rândul populației generale de votanți, față de alți contracandidați.

Metodologia studiului

Rezultatele sunt extrase din studiul MKOR Consumer Sentiment din România în 2025.

  • Mărimea eșantionului: N=1100 respondenți;
  • Caracteristicile eșantionului: reprezentativ la nivel național după vârstă, educație și venituri;
  • Target: populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani;
  • Metodă de cercetare: sondaj de opinie (CAWI);
  • Instrument: chestionar;
  • Abordare: online, prin Panelul MKOR.

3 comentarii

  1. romeo Răspunde

    Portal sm…si tu brutus?

  2. Paul Răspunde

    Îl poate o p….sondaje la vrajala,inducerea populație în eroare!.

  3. Doar atât... Răspunde

    Nu mă dau în vânt după CG, dar la felul cum sunt manipulate sondajele, mă întreb oare cât ia costat din nou pe PNL-isti acest sondaj, după ce că au și plătit anul trecut o căruță de bani că să îl promoveze pe CG. Pe nimeni nu deranjează că se cheltuie bani publici aiurea? Nimeni nu se sesizează în legătură cu campania făcută de PNL lui CG. Trebuie sa pice ceva capete “luminate” și de la PNL.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.