Ultima actualizare: azi, 20:09
Locale

FOTO. Noul pod din Satu Mare a început să crape. Nici nu a fost recepționată lucrarea

Noul pod din municipiul Satu Mare a început să crape înainte să fie recepţionată lucrarea. Mai concret, asfaltul aşezat de câteva săptămâni a crăpat deja în zona îmbinării plăcilor de rezistenţă.

“Am urcat zilele trecute pe noua centură a orașului, pe podul peste Someș mai exact, unde deja se găsesc crăpături in asfalt. Crăpătura se află chiar deasupra digului de pe malul stâng al Someșului. Întradevăr, crăpătura este chiar în locul unde se îmbină cele 2 plăci, dar totuși, centura nu a fost dată încă în folosință și sunt crăpături”, ne-a transmis sătmăreanul care a realizat fotografiile.

Din câte se vede, lipsesc rosturile de dilataţie.

De-a lungul timpului au fost mai multe reclamaţii care ridică semne de întrebare cu privire la calitatea lucrărilor.

Autorităţile s-au lăudat în repetate rânduri cu stadiul lucrărilor. Termenul de finalizare a fost prelungit. Anul trecut s-a promis deschiderea tronsonului cuprins între drumul Careiului şi drumul spre Petea, însă ulterior s-a anunţat că acest lucru nu este posibil.

Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare are o lungime de 19,540 km. Traseul variantei de ocolire se desprinde din DN 19A (km 41+900), acesta fiind km 0+000 al proiectului. Pentru racordarea la reţeaua stradală a Municipiului şi la zona industrială din această zonă, a fost prevăzut un nod rutier complex, care va intermedia transferul fluxurilor de trafic spre şi dinspre Bulevardul Cloşca / DJ 194 şi strada Dorobanţilor.

Citeşte şi:

28 comentarii

  1. Satmarean Răspunde

    Se pare că acesta este mult mai slab decât Podul Decebal. Si acela a fost făcut la repezeală în anul 1988.

    • Adi Răspunde

      Problema este că nu răspunde nimeni , unde este kktul de Panait acum , să vedem ce zic usr-isti că la tăiat panglici sunt primii .

      • Lol Răspunde

        Domnule specialist, câteva intrebari: ce treaba are Panait? Ca nu a fost implicat nicăieri în procesul de proiectare și execuție…
        Doi: dacă încă nu a fost făcută recepția, de unde știi ca nu sunt aspecte care pot și vor fi remediate?

        • a Răspunde

          Pt ca LOL transporturile sunt la voi! Sa vedem daca sunteti buni doar pe forumuri , gen pe unde merg, ori aveti cohones. Sa-l vedem pe Drula daca taie si spanzura. Sau pe unul Horatiu, secretar de stat, venit tot din on-line.

          • alazor

            @a Ești pe lângă. Proiectarea centurii a început în iunie 2017. USR abia dacă avea un an de la înființare atunci.

  2. s.m. Răspunde

    Este promitator.Si cand te gandesti ca este gandit si facut pentru traficul greu de mare tonaj si nu numai. Si asta va trebui in fiecare an minimum o data reparat.

    • Satmarean Răspunde

      Nu știu ce se întâmplă în municipiul ăsta???. Chiar așa de ghinioniști să fim noi locuitorii acestui oraș, pe lângă faptul că se moare cel mai repede comparativ cu alte județe din țară?

  3. cârcotaş Răspunde

    Rosturile de dilataţie nu se umplu cu asfalt. Probabil urma să fie cosmetizat. Oare n-ar trebui întrebat un specialist înainte de a face ştiri alarmiste?

    • H&R Răspunde

      Apoi așa cine mai face click pe știre? Click bait să fie!

    • Dacus Răspunde

      Daca trece cineva pe podul Somes inainte de Csenger in vecini se vede un piaptan metalic unde poate lucra dilatatia.La noi inca nu se cunoaste tehnologia.
      In rest si pe poze se vede ca din economie s-a pus prea mult pietris in mixtura si putin bitum ,asa nu mai este elastic ,crapa ,mai ales dupa primul inghet.Chestii elementare.
      Bitumul este foarte scump ………mai bine repara in fiecare an de 3x decat sa faca odata ca lumea.

  4. Gigi Răspunde

    Din ce se poate observa in pozele voastre , acolo este un rost care 100% urmeaza a fi tratat!
    Informati-va inainte de a lansa stiri de genul!
    Dar in spiritul lozincii “Romanul este priceput la Politica Fotbal si Drumuri” mergem inainte si adaugam si Podurile in lista!

  5. Beny Răspunde

    Panait a tăiat panglica săptămâna trecută. Acum are ocazia sa-l inaugureze din noi.

    • zz Răspunde

      Câți kilometri de bandă taie un politician în fiecare an? Acest lucru ar trebui cunoscut mai precis, deoarece capacitățile de producție se epuizează. Kereskeni și Panait sunt cei mai mari consumatori din oraș. Panglici taiate = sute de kilometri, drumuri = 0.

      • c-block Răspunde

        Zi mersi că nu a fost ale primar Mr. P. că aveam toate șansele să avem și noi soarta sectorului 1 din București doar la o scară mai mică. Mai ales că la noi este în derulare războiul licitației pe contractul de salubrizare.

        • Radical2 Răspunde

          Poi da. Că Mr.P fata de Mr G , avea coaie sa se ia de firma de salubrizare. Mr G e un laș. Cam asta vrei sa zici. Ceea ce e perfect corect.

          • c-block

            Nu știam că ești per tu cu Panait. Asta explică multe.

          • radical2

            Nu sunt pert cu nimeni. Sunt neutru. Vreu doar sa fie bine pentru cetateni, si sa nu mai fie batjocoriti de politicieni.

          • hAuleuMaica

            @radical Ei cu c aiele, noi cu șobolanii, bine zici….

  6. Szilard Răspunde

    Nu știu cine a fost “vigilentul savant academiaan” care a sesizat crăpăturile pe podul Someș , dar după cunoștințele mele lucrările nu sunt inca recepționate și în zona crăpăturilor nu a fost montat piesa pentru dilatare. Așa că stimate “domn vigilent” este un proverb (poate că nu știți ) ” si tacuisses, philosophus mansisses” , dacă ai fi tăcut, ai fi rămas filozof.

    • Nae Răspunde

      Ia mai vezi si tu, ultimul vers.

      Dacă tăceai, filosof rămâneai
      Şi tu astăzi nu-ndurai,
      Consecinţele vorbirii
      Fără noimă-n mersul firii.

      Fapt ce practica confirmă
      Că vorbirea e infirmă,
      Doar tăcerea e de aur
      Ca şi scrisul, alt tezaur.

    • radical2 Răspunde

      Poti sa ne dai mai multe detalii de ce a aparut crapatura in asfalt daca esti asa.. destept? Asa cum primaria a receptionat lucrari de cea mai proasta calitate prin oras, asa poate receptiona si podul. Si sunt convins ca o vor face fara rusine si respect pentru cetateni. De alfel celor din primarie si celor din firma partenera unde betonul e tarre.. ii doare undeva de cetateni. Stiu ca centura nu e facuta de primarie, dar firma respectiva cred ca a furnizat ceva material totusi. Si bag de seama ca de foarte proasta calitate , ca bordurile din cartiere care s-au sfarmat la propriu dupa 2 saptamani. SI pavajul din centru cred ca va crapa nu peste mult timp. Deci da. Asa se fac lucrari la noi. SPer ca Strabag sa nu aiba furnizor aceasta firma locala, ca sa zis si cu podul 3:))

  7. Smile Răspunde

    Primăria nu are treabă cu podul de la centură, nu îi lucrarea primăriei, aparține de CNAIR și de Ministerul Transporturilor, și nu s-a făcut încă recepționarea lucrării, s-a înțeles acum, nenea.

  8. Szilard Răspunde

    Așa este. Primăria nu are nimic cu varianta de ocolire ” desteptule savant academician” . Poți să fi sigur că “crăpătură” va fi rezolvat. O alta întrebare desteptule, tu ce căutai acolo ? Pe un drum interzis , un șantier ?

  9. Adrian Răspunde

    Buna, toată lume își spune părerea însă adevarul e ca urmează sa se pună rosturile de dilatare, este fizica elementara, dar toată lumea își spune părerea un țara așa fără sa aibă pic de habar, bine ca ne pricepem la toate și nimic

    • Radical2 Răspunde

      Macar asta mai avem voie. După atâtea lucrări de mântuială făcute în acest oraș .e și firesc să ne îngrijoreze.sunt banii noștrii până la urmă . Pe lângă asta, nici în așa zisii experți nu mai poți avea încredere.

  10. altu fără bmw Răspunde

    Văd că virgulă comisia de recepție s-a mutat online. Unii aveți pretenția ca bujetarul să și lucreze pe căldurile astea?

  11. Logica Răspunde

    Astazi stirile se dau pentru a avea material….atat. Lumea trebuie sa stie:
    1. Rosturile de dilatatie se fac ulterior turnarii asfaltului din motive practice, asa cum se face pe toate podurile.
    2. Atata timp cat nu este receptionata lucrarea nimeni nu poate acuze vreo autoritate, poate doar sa se intrebe de modul de lucru al constructorului.
    3. Lucrarea este a CNAIR-ului. Primaria poate sa faca doar lobby, care normal ese atributia prefecturii. Dar putem spune ca atat primaria cat si prefectura au facut un foarte bun lobby, fiind unul din motivele din cauza se va finaliza aceasta lucrare plina de probleme.
    4. Problema acestei lucrari, ca a multor alte centuri din tara (multe din ele incepute demult si nefinalizate) a fost legislatia din momentul achizitie, care a permis atribuirea lucrarii la o valoare de 52,5% din valoarea estimata, culmea, locului doi (a mai fost o oferta la 49%).

  12. Andrei Răspunde

    Pentru articolul asta ar trebui sa primiti amenda.
    In primul rand lucrarea e in stadiu de santier, nu e finalizata. Iar in al doilea rand acolo va venii un dispozitiv de dilatare .
    Is pentru poze si articole cat mai dese despre lucrarile din tara dar pentru prostia asta de sarit la concluzii fara a intreba un inginer, ar trebui amenda usturatoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.