Lista alimentelor care „curăță“ vasele de sânge

24 noiembrie 2015 | 1 comentariu

alimente sanatoaseÎncepând cu o anumită vârstă, grăsimile şi chimicalele din alimente îngroaşă pereţii arterelor, iar sângele nu mai poate transporta oxigenul şi substanţele nutritive în corp.

Astfel, sedentarismul, kilogramele în plus, fumatul, stresul, un nivel mărit al colesterolului, hipertensiunea arterială sunt doar câțiva factori care influențează înfundarea arterelor. De aceea, trebuie să ai mare grijă la ceea ce mănânci și la ceea ce bei.

Pe lângă medicamentele care scad colesterolul, există și alimente care contribuie la îndepărtarea plăcii și scăderea trigliceridelor. Iată câteva exemple!

Usturoiul

Usturoiul scade presiunea arterială, reduce nivelul colesterolului rău și previne formarea cheagurilor de sânge. Efectul lui benefic se datorează unei substanţe – alicina, care reduce depunerile de grăsime de pe vasele de sânge, reglând nivelul lipidelor şi proteinelor.

Uleiul de măsline

Conține acizi grași esențiali care ajută la curățarea arterelor, reduce colesterolul și diminuează astfel riscul unor afecțiuni cardiace.

Adaugă ulei de măsline extravirgin în dieta ta zilnică şi reduci la jumătate riscul de a face o boală de inimă, arată mai multe studii. Specialiştii pun acest lucru pe seama faptului că uleiul de măsline scade nivelul colesterolului „rău” (LDL) şi îl creşte pe cel al colesterolului „bun” (HDL).

De asemenea, uleiul de măsline reduce riscul de inflamaţii, combate acţiunea nocivă a radicalilor liberi şi reduce nivelul tensiunii arteriale. Pentru a beneficia de toate aceste proprietăţi, trebuie să consumi zilnic circa două linguri de ulei de măsline, înlocuind alte tipuri de grăsimi. Mai exact, evită să mănânci unt, carne cu grăsime sau alte tipuri de uleiuri.

Avocado

Fructul de avocado conține mai mult potasiu decât bananele, fiind bogat în grăsimi monosaturate care îmbunătățesc activitatea cardiacă. De asemenea, avocado reduce colesterolul rău și îl crește pe cel bun.

Roșiile

Roşiile conţin licopen, antioxidant care ne protejează de bolile de inimă şi de cancerul la sân. Pentru un efect maxim, ar trebui consumate în stare naturală şi nu în sosuri dulci.

Peștele

Bogat în acizi graşi Omega 3, somonul, de exemplu, ajută la menţinerea sănătăţii inimii, previne apariţia atacului de cord şi a accidentelor vasculare cerebrale. Introdus în alimentaţie, somonul dar şi alte feluri de peşte mai gras (sardine, hering) ajută la reducerea colsterolului ,,rău” cu 4%.

Ovăzul

Fulgii de ovăz sunt bogaţi în acizi graşi de tipul omega-3, acid folic şi potasiu. Conţin şi fibre şi scad nivelul colesterolului şi curăţă arterele. Pentru un gust mai bun, îi puteţi amesteca cu o banană.

Merele

Mărul conține pectină, o fibră care previne colesterul să se depună pe vasele de sânge. În plus, acesta conține flavonoide, adică antioxidanți care pot reduce riscul de boli cardiovasculare cu până la 50%.

Așadar, nu ezita să mănânci cel puțin un măr pe zi ca să ții bolile deoparte.

 Sursa: clicksanatate.ro

Etichete: , , , , , ,

Categorie: Sănătate

Comentarii (1)

Trackback URL | RSS Feed comentarii

Responsabilitatea juridică a comentariilor revine în totalitate autorilor, care își asumă în întregime și consecințele legale

  1. satmarean spune:

    Renuntati complet la ZAHAR – este cel mai pervers si tacut ucigas!
    Renuntati la bauturile energizante ! E important nu cum aratati , ci cat de mult frumos si bine aveti de daruit celor din jur…

    http://i-lady.ro/ce-l-a-ucis-pe-acest-om-multi-dintre-noi-bem-in-fiecare-zi-bautura-mortala/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • RSS
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Pinterest