Ultima actualizare: azi, 12:59
Locale

România, cea mai mare rată a deceselor din cauza accidentelor rutiere. Dublu față de media UE

România are cea mai mare rată a deceselor din cauza accidentelor rutiere, cu peste 100 de decese la un milion de locuitori pe an, dublu față de media UE, potrivit Eurostat. Cele mai multe au loc în vestul țării. În regiunile Centru și Nord, rata accidentelor rutiere fatale este ceva mai redusă, iar cea mai mică este în București-Ilfov.

Potrivit ultimelor date centralizate de Eurostat, din 2018, din 23.418 de persoane care și-au pierdut viața în țările UE într-un singur an, 1.867 au murit pe șoselele din România (aproape 8%). Cea mai mare rată a deceselor în accidente rutiere raportat la un milion de locuitori s-a înregistrat în Regiunea de Vest (114/milion), urmată de Dobrogea (111/milion), Oltenia (102/milion), și Muntenia (100/milion).

Cele mai puține decese au avut loc în București-Ilfov (48/milion, posibil și din cauza aglomerației care limitează implicit viteza și numărul accidentelor fatale) în timp ce în restul țării rata deceselor rutiere s-a situat la peste 95 de morți la un milion de locuitori.

În Ungaria, rata deceselor din accidente rutiere nu a depășit 80 de decese la un milion de locuitori, cu excepția regiunii Közép Dunántúl (98), în timp ce în Budapesta s-au înregistrat 29 de decese la un milion de locuitori. În Bulgaria rata deceselor din accidente rutiere se situează la valori similare României, între 59 și 114 la un milion de locuitori (Bulgaria este însă o țară cu densitate mai mică).

La nivelul UE media deceselor din accidente rutiere a fost de 52 de decese la un milion de locuitori.

Sursa: Biziday

9 comentarii

  1. garcea Răspunde

    Si avem cele mai proaste si aglomerate drumuri , la autostrazi si drumuri rapide ne bate si tara africana Ghana.

  2. Unu' Răspunde

    Și nu doar viteza este cea mai mare problemă, ci și neacordările de prioritate, depășirile în locuri interzise, circulația bicicliștilor pe timp de noapte fără echipamentul necesar și, cel mai mare pericol: neacordarea priorității pietonilor angajați în trecerea străzii prin loc special amenajat, marcat și semnalizat corespunzător!!!

  3. Avut Răspunde

    Și cei mai mulți șoferi analfabeți care dau vina pe infrastructura…

  4. Misu Răspunde

    Avut, de acord cu tine ! Noi romanii la mansarda avem ceva ce nu functioneaza corect. Oriunde te duci in lumea asta romanul nu sta la semafor, sau daca sta claxoneaza inainte sa se puna verde. Oriunde te duci dai peste romanasul nostru care nu da prioritate cand iese de pe drum fara prioritate, scuipa din masina si arunca mizeriile pe geam, abia asteapta sa gaseasca unul in trafic cu o masina mai puternica ca, hop si el se ia la intrecere. Pai doar sa nu arate el cat este de tare motorul bolidului sau. Zici ca-i strada lui masa. Exact cum preciza Avut, cumparam permisele fara sa stim carte, sau de prin Ungaria, ne batem in masini a caruia este mai tare, omoram oameni nevinovati si apoi e simplu…… strazile sunt pline de gropi. Sa mori tu ? Cine te pune pe o strada cu gropi sa mergi cu 100 km/ h ? Suntem un neam de nesimtiti, analfabeti si smecheri, pentru ca daca toti participantii la trafic inclusiv pietonii ar respecta legile nu ar mai exista accidente.

    • varu Răspunde

      Da domnule Mișu ,ai cuprins în acest comentariu tot ce este actual și perfect adevărat in ziua de azi pe
      șoselele noastre și in general pe unde conduc ai noștrii. Afara unde sant condiții excelente , dacă vezi
      un nebun* care face manevre nesăbuite , ești suta la suta că este “de ROU, așa că să nu ne mirăm .
      Drumul ,autostrada inseamnă civilizație …..dar totuși nu i destul ……

  5. Alice Răspunde

    3❤Fete pentru sex în orașul tău ❤ Link – togetherforever.website

  6. Cetateanul Răspunde

    Frustrarea se vede in trafic . Fricosi si lasi in viata reala, zmei la volan !

  7. Gyuri Răspunde

    Mă băieţi, Alice vă aşteaptă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.